Ο Ιησούς θα μπορούσε να είναι τρανς, σύμφωνα με κορυφαίο Βρετανό πανεπιστημιακό του Κέιμπριτζ.
Μετά από μια εισήγηση φοιτητή του Κέιμπριτζ ο οποίος υποστήριζε πως «ο Χριστός είχε τρανς σώμα», ο δρ. Μάικλ Μπάνερ, κοσμήτορας του Trinity College, σημείωσε πως μια τέτοια άποψη είναι «θεμιτή».
Στην ομιλία του κατά τον εσπερινό της περασμένης Κυριακής στο παρεκκλήσι του Trinity College, ο Τζόσουα Χιθ, ένας νεαρός ερευνητής του Κέιμπριτζ, εξέφρασε μια «σοκαριστική» για πολλούς άποψη, παρουσιάζοντας αναγεννησιακούς και μεσαιωνικούς πίνακες της Σταύρωσης που εμφάνιζαν ένα πλευρικό τραύμα στο σώμα του Ιησού, το οποίο ο προσκεκλημένος φοιτητής παρομοίασε με γυναικείο κόλπο.
Έφευγαν… κλαίγοντας
Σύμφωνα με την Telegraph, η εισήγησή του σόκαρε πολλούς, με κάποιους «να φεύγουν κλαίγοντας και αποκλεισμένοι από την εκκλησία» και έναν να φωνάζει κατά την έξοδό του «αίρεση» απευθυνόμενος στον κοσμήτορα.
Στην κατήχηση ο φοιτητής παρουσίασε τρεις πίνακες, μεταξύ αυτών το έργο Pietà του 1400 από τον Ολλανδό ζωγράφο, Ζαν Μαλουέλ, επισημαίνοντας το πλευρικό τραύμα του Ιησού και το αίμα που ρέει στη βουβωνική χώρα. Στην εισήγησή του παρουσίασε επίσης το έργο «Christs» του Γάλλου καλλιτέχνη, Henri Maccheroni, του 1990.
Ο Χιθ, του οποίου το διδακτορικό είχε την επίβλεψη του πρώην αρχιεπισκόπου του Καντέρμπουρι, Ρόουαν Γουίλιαμς, ανέφερε στους παριστάμενους πως στο Prayer Book of Bonne of Luxembourg, ένα εικονογραφημένο χειρόγραφο του 14ου αιώνα, το πλευρικό αυτό τραύμα ήταν απομονωμένο και «αποκτά μια αποφασιστική εμφάνιση κόλπου».
Ο Χιθ αναφέρθηκε και στις μη ερωτικές απεικονίσεις του πέους του Χριστού στην ιστορική τέχνη, οι οποίες «προτρέπουν σε αποδοχή, κι όχι εχθρική αντίδραση, απέναντι στις υψωμένες φωνές των τρανς ατόμων».
«Στο ταυτόχρονα αρσενικό και θηλυκό σώμα του Ιησού σ’αυτά τα έργα, αν το σώμα του Χριστού όπως υποδηλώνουν αυτά τα έργα είναι το σώμα όλων των σωμάτων, τότε είναι επίσης και ένα τρανς σώμα» κατέληξε ο νεαρός εισηγητής.
Θυελλώδεις αντιδράσεις
Μέλος του ποιμνίου, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, ανέφερε αργότερα σε έγγραφη διαμαρτυρία του στον Μπάνερ: «Έφυγα από τη λειτουργία κλαίγοντας. Προσφερθήκατε να μου μιλήσετε αργότερα, αλλά ήμουν υπερβολικά ταραγμένος. Περιφρονώ την ιδέα πως κάνοντας μια τρύπα στο σώμα ενός άνδρα, μέσω της οποίας μπορεί να υπάρξει διείσδυση, αυτός γίνεται γυναίκα» φέρεται να είπε στην επιστολή του ο διαμαρτυρόμενος.
«Περιφρονώ την ιδέα ότι θα πρέπει να κληθούμε να μελετήσουμε το μαρτύριο ενός «τρανς Χριστού», που συνιστά νέα αίρεση για την εποχή μας» πρόσθετε, χαρακτηρίζοντας τον εισηγητή «πραγματικά σοκαριστικό που με έκανε να νιώσω ανεπιθύμητος στην εκκλησία, ενώ η σύντροφός μου ένιωσε σα να βιάζεται».
Στην απάντησή του στη διαμαρτυρία – καταγγελία, ο κοσμήτορας υπεραμυνόταν τού τρόπου που ο φοιτητής «μας καλούσε να σκεφτούμε αυτές τις εικόνες του αρσενικού/θηλυκού σώματος του Χριστού, προσφέροντάς μας τροφή για σκέψη σε ζητήματα όπως αυτά της τρανς κοινότητας σήμερα».
«Όσον αφορά εμένα, νομίζω πως η εικασία ήταν θεμιτή, είτε εσείς ή εγώ ή οποιοσδήποτε διαφωνεί ή όχι με αυτή την ερμηνεία, περιγράφει κάτι άλλο για την καλλιτεχνική παράδοση, ή αντιστέκεται στην εφαρμογή της στα σύγχρονα ζητήματα γύρω από τον τρανσεξουαλισμό» σημειώνει ο Μπάνερ.
Εκπρόσωπος του Trinity College ανέφερε σε ανακοίνωση πως «ο εισηγητής εξερεύνησε τη φύση της θρησκευτικής τέχνης, στο πνεύμα μιας ακαδημαϊκής έρευνας που προβληματίζει, και στο πλαίσιο της ανοικτής συζήτησης και του διαλόγου στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ».