Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024
More

    Τέμπη: Αυτεπάγγελτος έλεγχος για την τραγωδία – Τι λέει η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για τις εκθέσεις ασφαλείας

    Αυτεπάγγελτος έλεγχος για το εάν τηρήθηκαν οι διαδικασίες ασφαλείας στην περίπτωση της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη σε ΟΣΕ και Hellenic Train. Όπως είπε η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, «έχει αποσταλεί έγγραφο εντός 48 ωρών. Θα συλλέξουμε όλα τα απαιτούμενα έγγραφα που θα χρειαστούν στον έλεγχο. Και θα προχωρήσουμε».

    Η κα Τσιαπαρίκου τόνισε στο «Πρώτο Πρόγραμμα» της ΕΡΤ ότι «σήμερα θα βγάλουμε και δελτίο Τύπου και θα προχωρήσουμε και σε άλλον αυτεπάγγελτο έλεγχο. Σήμερα πάλι σε σχέση με την ενημέρωση των επιβατών για τα δικαιώματά τους από εδώ και στο εξής».

    Η πρόεδρος της ΡΑΣ αναφέρθηκε και στις αρμοδιότητες της Αρχής επισημαίνοντας ότι  αφορούν «στη ρύθμιση της αγοράς και τον ανταγωνισμό, τα δικαιώματα των επιβατών και την Εθνική Αρχή Ασφάλειας. Αυτό όμως, δεν σημαίνει αυτό που καταλαβαίνετε από τον τίτλο. Αφορά στην εποπτεία της τήρησης των διαδικασιών με βάση τα υφιστάμενα συστήματα και τις υποδομές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή».

    Η Ιωάννα Τσιαπαρίκου μίλησε πιο συγκεκριμένα για την αρμοδιότητά της στη Ρυθμιστική αυτή Αρχή, η οποία είναι και ανεξάρτητη. Όπως είπε: «Πρέπει να τηρούμε, να βλέπουμε ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και ο διαχειριστής υποδομής τηρεί αυτά που περιγράφονται στο σχέδιο διαχείρισης ασφάλειας του, με βάση τα υφιστάμενα συστήματα. Δηλαδή, «ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται στη συγκεκριμένη περίπτωση»; Ο σταθμάρχης δίνει εντολή στον μηχανοδηγό με τον τάδε τρόπο. Δεν εξετάζουμε κάτι άλλο. Γνωμοδοτικά, συμβουλευτικά σε τοποθετήσεις μας δημόσιες ή σε προτάσεις μας προς τους φορείς, μπορούμε να πούμε ότι «βεβαίως πρέπει να αυτοματοποιηθούν τα συστήματα και να ολοκληρωθούν τα έργα και οι εργολαβίες που είναι σε εξέλιξη».

    Έκθεση ασφαλείας κάθε χρόνο

    Τα συμπεράσματά της η Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, όπως είναι φυσικό, τα κοινοποιεί σε υπουργεία ή αρμόδιους, όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή ο ΟΣΕ.

    «Εκδίδουμε έκθεση ασφάλειας κάθε χρόνο είναι όλα δημοσιοποιημένα. Τι κάνουμε εμείς; Κάνουμε κάθε χρόνο ένα σχέδιο εποπτείας. Αν τηρούνται οι διαδικασίες σωστά, εντοπίζοντας τους πιθανούς κινδύνους, που θεωρούμε από διάφορες πηγές ότι προκύπτουν. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό αφορά σε ένα τεράστιο έργο, το οποίο και εμείς, με βάση το υφιστάμενο προσωπικό, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι 4 άτομα στη Διεύθυνση Ασφάλειας που έχουμε, επικεντρωνόταν δειγματοληπτικά εκεί που θεωρούμε κάθε φορά ότι πιθανόν να προκύψουν κίνδυνοι», τόνισε.

    «Δεν ελέγχουμε την κατάσταση του δικτύου»

    Ανέφερε επίσης πως δεν είναι εκείνοι υπεύθυνοι για την κατάσταση του δικτύου. «Δεν ελέγχουμε την κατάσταση του δικτύου. Το επισημαίνουμε συνεχώς και σε δημόσιες και σε υπηρεσιακές παρεμβάσεις μας, ότι οφείλουν να συντηρούν το δίκτυο, αλλά μέχρι εκεί. Εμείς δεν ελέγχουμε αυτό το πράγμα. Ελέγχουμε αν τηρούν τη διαδικασία η οποία καταρτίζεται από τον κάθε φορέα και μας κοινοποιείται. Όταν δεν τηρούνται, τους το κάνουμε γνωστό και υποχρεούνται να διορθώσουν άμεσα την ενέργειά τους σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και ανάλογα φυσικά με την επικινδυνότητα της παράλειψης ή της παραβίασης, εμείς έχουμε το δικαίωμα να υποβάλουμε κάποια διοικητικά πρόστιμα», εξήγησε η κα Τσιαπαρίκου.

    Έχουν μάλιστα επιβάλει τέτοια πρόστιμα. Όπως δήλωσε: «Το τελευταίο ήταν τον Ιανουάριο που επιβάλαμε 33.000 ευρώ, για τη μη ορθή εφαρμογή της τήρησης των πιστοποιητικών μηχανοδηγών. Βρήκαμε μηχανοδηγό χωρίς πιστοποιητικό στην συγκεκριμένη υποδομή».

    Τι είναι το πιστοποιητικών μηχανοδηγών

    Εξηγώντας τι είναι το πιστοποιητικό, το οποίο και πρέπει να κατέχει ένας μηχανοδηγός, είπε ότι: «Ο κάθε μηχανοδηγός πρέπει να κατέχει ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης, μετά από εγκεκριμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης από εμάς. Και αφού περάσει την εκπαίδευση, δίνει εξετάσεις, οι οποίες διοργανώνονται από εμάς, με τράπεζα θεμάτων, με πιστοποιημένους εκπαιδευτές και είναι αδιάβλητες, αφού βγει η ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης, μετά εκπαιδεύεται στο συγκεκριμένο τροχαίο υλικό που θα οδηγήσει και στο συγκεκριμένο τμήμα της υποδομής – από την εταιρεία (πχ Hellenic Train) – η οποία το εκδίδει και το πιστοποιητικό ασφάλειας είναι μετά η εξειδίκευση της εκπαίδευσής του».

    Ωστόσο, πρόσθεσε πως: «Οι εκπαιδευτές των σταθμαρχών, δεν είναι το ίδιο με των μηχανοδηγών. Εμείς υποχρεούμαστε να είναι ρυθμισμένο το επάγγελμα του μηχανοδηγού, δηλαδή υποχρεούμαστε να εποπτεύουμε όλη την εκπαίδευσή τους, το πρόγραμμα εκπαίδευσης, τις εξετάσεις όλα. Όλα τα άλλα κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας εκπαιδεύονται απευθείας από τον ΟΣΕ. Ο οποίος εκδίδει και τα πιστοποιητικά τους».

    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr
    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Ακούστε live τον Μελωδία 102.4 και μάθε τα πάντα για την μουσική
    spot_img

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ