«Έμπειρος πιλότος» ο άνθρωπος που άλλαξε την πορεία του
Στρατιωτικοί αξιωματούχοι της Μαλαισίας πιστεύουν πλέον ότι το Boeing 777 που εξαφανίστηκε την περασμένη εβδομάδα ενδέχεται να εξετράπη από την πορεία του και να κινήθηκε προς τον Ινδικό Ωκεανό από κάποιον που γνώριζε πολύ καλά τους αεροδιαδρόμους αλλά και τις θέσεις των ραντάρ.
«Πρόκειται ασφαλώς για κάποιον έμπειρο, ικανό και εν ενεργεία πιλότο» ανέφερε ένας από τους αξιωματούχους που μετέχει στις έρευνες οι οποίες καλύπτουν πλέον μια τεράστια ζώνη, από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό.
Η πηγή αυτή, που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία της, διευκρίνισε ότι η θεωρία αυτή βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από ένα στρατιωτικό ραντάρ και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί. Το ραντάρ συνέχισε να καταγράφει ένα αεροπλάνο επί πολλές ώρες αφότου η πτήση ΜΗ370 χάθηκε από τις οθόνες των πολιτικών ραντάρ.
Ο άνθρωπος που άλλαξε την πορεία του αεροσκάφους «φαίνεται πως ήξερε πολύ καλά πώς να αποφύγει τα πολιτικά ραντάρ, ότι τα είχε μελετήσει επισταμένως» πρόσθεσε ο ίδιος αξιωματούχος.
Την ίδια στιγμή, η ανάλυση των ηλεκτρονικών δεδομένων σχετικά με το Boeing 777 έδειξε ότι το αεροσκάφος μπορεί να ξέμεινε από καύσιμα και να συνετρίβη στον Ινδικό Ωκεανό, αφού πέταξε εκατοντάδες μίλια εκτός πορείας, σύμφωνα με ανώνυμη πηγή.
Η ίδια πηγή ανέφερε επίσης ότι είναι λιγότερο πιθανό το ενδεχόμενο, το αεροπλάνο να πέταξε προς την Ινδία. Τα στοιχεία των ηλεκτρονικών δεδομένων προκύπτουν από τους παλμούς που στέλνονται από τα αεροπλάνα στους δορυφόρους. Τα στοιχεία της ηλεκτρονικής ανάλυσης εξετάστηκαν δύο φορές επειδή υπήρχαν ασάφειες, δήλωσε η ίδια πηγή, αναφέροντας όμως ότι η ανάλυση προσφέρει τις πρώτες πραγματικές ενδείξεις ως προς την τύχη της πτήσης MH370, για την οποία αξιωματούχοι πιστεύουν ότι σκόπιμα εκτράπηκε της προγραμματισμένης πορείας της από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο.
Εν τω μεταξύ όπως έγραψε η εφημερίδα New York Times το αεροσκάφος άλλαξε αρκετές φορές κατεύθυνση και υψόμετρο αφού είχε χαθεί η επαφή του με τον πύργο ελέγχου. Η αμερικανική εφημερίδα, επικαλούμενη πηγές προσκείμενες στην έρευνα, ανέφερε ότι το αεροσκάφος αρχικά ανέβηκε στα 45.000 πόδια, πολύ πάνω από το επιτρεπόμενο όριο για πτήση ενός Boeing 777. Όπως καταγράφηκε από τα σήματα των στρατιωτικών ραντάρ της Μαλαισίας στη συνέχεια το αεροπλάνο κατέβηκε σε υψόμετρο 23.000 ποδιών, κατά την προσέγγιση του στο πυκνοκατοικημένο νησί Πενάγκ της Μαλαισίας. Κατόπιν το αεροσκάφος πήγε στα νότιο- δυτικά ανέκτησε υψόμετρο και άλλαξε πορεία προς τα βόρεια – δυτικά προς τον Ινδικό Ωκεανό.
Το αεροπλάνο χάθηκε από τα ραντάρ μία ώρα μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ, το περασμένο Σάββατο. Έδωσε στίγμα για τελευταία φορά ενώ βρισκόταν ανάμεσα στις ακτές της Μαλαισίας και του Βιετνάμ. Για το μυστήριο που καλύπτει την εξαφάνισή του έχουν διατυπωθεί μέχρι σήμερα πολλές και διάφορες θεωρίες και φήμες: ότι το ανατίναξαν αεροπειρατές, ότι αντιμετώπιζε σοβαρά τεχνικά προβλήματα, ότι το χτύπησε πύραυλος ή ακόμη και ότι αυτοκτόνησε ο κυβερνήτης του.