Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
More

    Το μυστικό ψυχολογικό πείραμα του Facebook

    Το μυστικό ψυχολογικό πείραμα του Facebook

    Συμμετείχαν 600.000 χρήστες… χωρίς να το γνωρίζουν!

    Περισσότεροι από 600.000 χρήστες του Facebook συμμετείχαν χωρίς να το γνωρίζουν σε ένα μαζικό ψυχολογικό πείραμα, που διεξήγαγε το μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

    Το Facebook άλλαξε την τροφοδοσία ειδήσεων των χρηστών για να επισημαίνει είτε θετικά είτε αρνητικά μηνύματα από τους φίλους τους, τα οποία είχαν αναρτηθεί στο news feed τους.

    Στη συνέχεια παρακολούθησε τις αντιδράσεις των χρηστών, για να διαπιστώσει αν η στάση των φίλων τους είχε κάποια επίδραση στους ίδιους.

    «Τα αποτελέσματα δείχνουν συναισθηματική μετάδοση» ανέφεραν οι ερευνητές σε μια έκθεση που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο PNAS (Proceedings of the National Academy of Scientists) στις ΗΠΑ.

    «Όταν μειώθηκαν οι θετικές αναρτήσεις, οι χρήστες ανέβαζαν λιγότερα θετικά σχόλια και περισσότερα αρνητικά, και το αντίστροφο. Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν ότι τα συναισθήματα που εκφράζονται από άλλους στο Facebook επηρεάζουν τα δικά μας, και αποτελούν πειραματικά αποδεικτικά στοιχεία για μαζικής κλίμακας μεταδόσεις μέσω των κοινωνικών δικτύων» σημείωσαν ακόμη.

    Το Facebook μπόρεσε να διεξάγει το πείραμα επειδή όλοι οι χρήστες πρέπει να επιλέξουν ένα κουτάκι όταν ανοίγουν το λογαριασμό τους, συμφωνώντας στους όρους χρήσης του μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Ανάμεσα σε αυτούς περιλαμβάνονται «η ανάλυση δεδομένων, ο έλεγχος, η έρευνα και η βελτίωση των υπηρεσιών», αναφέρει σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα The Telegraph.

    Οι συγγραφείς της έκθεσης επισημαίνουν ότι δεν παρενέβησαν τους όρους χρήσεις, ενώ χρησιμοποίησαν ένα μηχάνημα για να επιλέξουν τις θετικές και αρνητικές αναρτήσεις, τονίζοντας ότι οι ίδιοι δεν είχαν πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία των χρηστών.

    Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η έρευνα διήρκεσε μία εβδομάδα τον Ιανουάριο του 2012 και διεξήχθη για επιστημονικούς σκοπούς.

    Ωστόσο, το γεγονός ότι τα social media μπορούν να έχουν τέτοια ισχυρή επίδραση στην ψυχική κατάσταση των ανθρώπων, σίγουρα θα τραβήξει το ενδιαφέρον των διαφημιστών. Άλλωστε –καταλήγει το δημοσίευμα- ο επικεφαλής ερευνητής, Adam Kramer, το Μάρτιο του 2012 είχε δηλώσει σε μια συνέντευξή του ότι ο λόγος για τον οποίο δέχτηκε να ενταχθεί στην ομάδα του Facebook ήταν γιατί «τα δεδομένα του αποτελούν τη μεγαλύτερη μελέτη πεδίου στην ιστορία του κόσμου».

    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr
    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    spot_img

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ