Παρασκευή, 8 Αυγούστου, 2025
More

    2Γ/2025 ΑΣΕΠ – Δοκίμασε τις δυνάμεις σου στην κατανόηση κειμένου

    2Γ/2025 ΑΣΕΠ – Δοκίμασε τις δυνάμεις σου στην κατανόηση κειμένου

    Ανακάλυψε μέσα από την εξάσκηση σε θέματα προηγούμενων διαγωνισμών ΑΣΕΠ, πόσο καλά κατανοείς κείμενα και προετοιμάσου για τις εξετάσεις του ΥΠΕΞ! Μόνο με τη συνεχή πρακτική, θα ενισχύσεις τις ικανότητές σου και θα αποκτήσεις την αυτοπεποίθηση που χρειάζεσαι για να πετύχεις στον διαγωνισμό αυτό.

    Αναφορικά με την εξέταση στις «λεκτικές δεξιότητες και κατανόηση κειμένου» όπου θα εξεταστούν οι υποψήφιοι σε ένα κείμενο 4 σελίδων το οποίο θα συνοδεύεται μέχρι τριάντα (30) ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σας παραθέτω σήμερα κείμενα που έχουν τεθεί σε προηγούμενους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ (σαφώς μικρότερα σε έκταση) αλλά δίνουν το «στίγμα» του διαγωνισμού.


    Στο τέλος, θα βρείτε και ερωτήσεις που έχουν τεθεί για τις λεκτικές δεξιότητες ξεχωριστά από τα εν λόγω κείμενα.

    Ειδικότερα:

    ΚΕΙΜΕΝΟ 1 (ΑΣΕΠ 1Γ/2015)


    Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα ορυκτά καύσιμα ως πηγή ενέργειας για τον κλάδο των μεταφορών. Τα καύσιμα με βάση το πετρέλαιο καλύπτουν σχεδόν το 96% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας του κλάδου, οι δε οδικές μεταφορές καταναλώνουν τη μερίδα του λέοντος της ενέργειας που χρησιμοποιείται από όλα τα μέσα μεταφοράς. Η επίτευξη των στόχων της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή απαιτεί δραστική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον κλάδο των μεταφορών συνολικά, καθώς οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του συγκεκριμένου κλάδου ευθύνονται για το 20% τουλάχιστον των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ. Ο κλάδος των μεταφορών πρέπει να μειώσει τις εκπομπές του κατά 60% έως το 2050, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος μείωσης των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 80% που θεωρείται αναγκαίος για να διατηρηθεί η κλιματική αλλαγή εντός ασφαλών ορίων (η αύξηση της θερμοκρασίας να μην υπερβεί τους 2 βαθμούς κελσίου).

    1. Σύμφωνα με το κείμενο:

    Α. Τα ορυκτά καύσιμα καλύπτουν το 96% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας στις μεταφορές


    Β. Η κλιματική αλλαγή θα αποφευχθεί εάν η θερμοκρασία του πλανήτη δεν υπερβεί τους 2 βαθμούς κελσίου

    Γ. Οι οδικές μεταφορές καταναλώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό ενέργειας συγκριτικά με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς

    Δ. Τα υψηλά ποσοστά εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου οφείλονται κυρίως στις αερομεταφορές


    2. Σύμφωνα με το κείμενο:

    Α. Τα καύσιμα με βάση το πετρέλαιο είναι η μοναδική πηγή ενέργειας των οδικών μεταφορών

    Β. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόνο από τις οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 20% τουλάχιστον των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου

    Γ. Οι αερομεταφορές δεν καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα ορυκτών καυσίμων

    Δ. Τα αέρια του θερμοκηπίου που εκπέμπονται παγκοσμίως πρέπει να μειωθούν για να διατηρηθεί η θερμοκρασία του πλανήτη εντός συγκεκριμένων ορίων

    3. Σύμφωνα με το κείμενο, στην Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2050 πρέπει να επιτευχθεί μείωση:

    Α. της χρήσης των οδικών μεταφορών κατά 20%

    Β. των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον κλάδο των μεταφορών κατά 60%

    Γ. των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις οδικές μεταφορές κατά 60%

    Δ. της χρήσης των ορυκτών καυσίμων κατά 60%

    ΚΕΙΜΕΝΟ 2 (ΑΣΕΠ 1Γ/2015)

    Οι αεροπορικές μεταφορές αποτελούν έναν στρατηγικής σημασίας τομέα με σημαντική συμβολή στην οικονομία και την απασχόληση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), καθώς απασχολούν άμεσα ή έμμεσα 5,1 εκατομμύρια άτομα και συνεισφέρουν 365 δισεκατομμύρια ευρώ (ή το 2,4 %) στο ευρωπαϊκό ΑΕγχΠ. Την περίοδο που ακολούθησε τη σύναψη της Συνθήκης της Ρώμης η οργάνωση των αεροπορικών μεταφορών βασίστηκε στις εθνικές ρυθμίσεις των όρων ανταγωνισμού και όχι στην ελεύθερη αγορά. Η επιλογή αυτή προκάλεσε τον κατακερματισμό της αγοράς, τη δημιουργία εθνικών μονοπωλίων και την επιβολή ιδιαίτερα υψηλών τιμών. Την περίοδο εκείνη οι εμπορικές μεταφορές ρυθμίζονταν βάσει διμερών συμφωνιών μεταξύ των κρατών-μελών. Η αγορά των αεροπορικών μεταφορών απελευθερώθηκε σταδιακά μέσω τριών διαδοχικών δεσμών μέτρων, τα οποία αφορούσαν την αδειοδότηση των αερομεταφορέων, την πρόσβαση στην αγορά και τους ναύλους. Τα μέτρα αυτά κατάργησαν τους περιορισμούς των αγορών αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη που εμπόδιζαν την πραγματοποίηση διασυνοριακών επενδύσεων από τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς. Το 1992 μόνο σε 93 γραμμές στην Ευρώπη λειτουργούσαν περισσότερες από δύο αεροπορικές εταιρείες. Το 2011 οι γραμμές αυτές αυξήθηκαν σε 482. Χάρη στην πολιτική μεταφορών της ΕΕ, τα άτομα που ταξιδεύουν με αεροπλάνο έχουν σήμερα πολύ περισσότερες επιλογές σε σχέση με αυτές που είχαν πριν από 20 χρόνια και πληρώνουν σημαντικά χαμηλότερες τιμές. Με βάση τα προαναφερόμενα μέτρα καθιερώθηκε η αρχή της πλήρους ελευθερίας για την παροχή υπηρεσιών εντός της ενιαίας αγοράς και αντικαταστάθηκε η έννοια του «εθνικού αερομεταφορέα» με την έννοια του ανταγωνισμού μεταξύ των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων.

    4. Σύμφωνα με το κείμενο, πριν από την απελευθέρωση της αγοράς αερομεταφορών:

    Α. οι διμερείς συμφωνίες μεταξύ των κρατών μελών στόχευαν στην επιβολή υψηλών τιμών

    Β. 5,1 εκατομμύρια εργαζόμενοι μισθοδοτούνταν από τις αεροπορικές εταιρείες

    Γ. ο κατακερματισμός της αγοράς αερομεταφορών οφειλόταν στις εθνικές ρυθμίσεις των όρων ανταγωνισμού

    Δ. η συμβολή των αερομεταφορών στο ευρωπαϊκό ΑΕγχΠ ξεπερνούσε τη συνεισφορά των οδικών μεταφορών

    5. Σύμφωνα με το κείμενο:

    Α. από το 1992 έως το 2011 προστέθηκαν 389 εταιρείες στους αερομεταφορείς που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη

    Β. η πολιτική μεταφορών που εφάρμοσε η ΕΕ περιόρισε τον ανταγωνισμό μεταξύ των αερομεταφορέων

    Γ. οι περισσότεροι ευρωπαίοι επιβάτες επιλέγουν σήμερα να ταξιδέψουν με τον εθνικό τους αερομεταφορέα

    Δ. η απελευθέρωση της αγοράς των αερομεταφορών έδωσε στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες τη δυνατότητα για διασυνοριακές επενδύσεις

    6. Την περίοδο που ακολούθησε τη σύναψη της Συνθήκης της Ρώμης στην ΕΕ:

    Α. τα κράτη μέλη ρύθμιζαν τις εμπορικές μεταφορές με βάση διμερείς συμφωνίες που υπέγραφαν μεταξύ τους

    Β. οι αεροπορικές μεταφορές βαφτίστηκαν στην ελεύθερη αγορά

    Γ. οι τιμές των αεροπορικών μεταφορών διατηρήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα λόγω του ανταγωνισμού

    Δ. αυξήθηκε ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών μεταφορών λόγω ευνοϊκών εθνικών ρυθμίσεων

    7. Σύμφωνα με το κείμενο, η απελευθέρωση της αγοράς των αερομεταφορών στην ΕΕ:

    Α. συνέβαλε στη μείωση της ανεργίας σε όλα τα κράτη μέλη

    Β. παρείχε στους επιβάτες που ταξιδεύουν διπλάσιες επιλογές σε σχέση με αυτές που είχαν πριν από 20 χρόνια

    Γ. οδήγησε στην πτώση των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων κατά 2,4%, από το 1992 έως σήμερα

    Δ. πραγματοποιήθηκε κατόπιν εφαρμογής συγκεκριμένων μέτρων για την αδειοδότηση, την πρόσβαση στην αγορά και τους ναύλους

    ΚΕΙΜΕΝΟ 3 (ΑΣΕΠ 2Γ/2007)

    Την τελευταία δεκαετία ο κλάδος των αερομεταφορών έχει γνωρίσει σημαντικές αλλαγές και διακυμάνσεις, ενώ δε φαίνεται να έχει παρέλθει η περίοδος οικονομικής κρίσης και αστάθειας που διήνυε. Ειδικότερα, στον ευρωπαϊκό χάρτη των αερομεταφορών οι ανακατατάξεις αυτές επηρέασαν κυρίως τους αερομεταφορείς αλλά και το επιβατικό κοινό.

    Η οικονομική κρίση είχε αναγκάσει αρκετές παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες να προβούν σε μια σειρά συγχωνεύσεων και στρατηγικών συμμαχιών προκειμένου να επιβιώσουν, ενώ άλλες τις είχε οδηγήσει σε οριστική οικονομική κατάρρευση. Η αδυναμία των παραδοσιακών αερομεταφορέων να διαχειριστούν τις αλλαγές που σημειώθηκαν στον κλάδο άνοιξε στις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους το δρόμο για την ανάπτυξη και την κερδοφορία. Έτσι, μέσα στην τελευταία δεκαετία αυξήθηκε κατακόρυφα το μερίδιο των εταιρειών αυτών στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ η ανάπτυξη αυτή αναμένεται να συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό για αρκετά χρόνια ακόμα.

    Σημαντικό ρόλο στη συνέχιση της ανοδικής πορείας που έχουν διαγράψει οι εταιρείες χαμηλού κόστους διαδραματίζει και η συνεχώς αυξανόμενη χρήση πολυσύχναστων ευρωπαϊκών αεροδρομίων από τις εταιρείες αυτές.

    Συγκεκριμένα, πολλοί από τους μεγάλους εθνικούς αερομεταφορείς, στοχεύοντας στη μείωση των λειτουργικών τους εξόδων, προχώρησαν μεταξύ άλλων στην κατάργηση ορισμένων δρομολογίων και στη μείωση της συχνότητας πραγματοποίησης άλλων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται κενοί χρόνοι προσγείωσης και απογείωσης σε πολυσύχναστα αεροδρόμια της Ευρώπης, τους οποίους διεκδίκησαν με επιτυχία οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους. Επιπλέον, στις εταιρείες αυτές το λειτουργικό κόστος διατηρείται, ανεξάρτητα από τις διεθνείς συγκυρίες, σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι των παραδοσιακών εταιρειών, γεγονός που αποτελεί ένα από τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, καθώς αυτή η διαφοροποίηση τους παρέχει τη δυνατότητα να παρουσιάζουν καλά οικονομικά αποτελέσματα τόσο σε περιόδους οικονομικής ανάπτυξης όσο και σε περιόδους ύφεσης.

    Εκτός από την είσοδο των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στην αγορά, μια άλλη σημαντική αλλαγή που συνέβη στον κλάδο των αερομεταφορών την τελευταία δεκαετία συνίσταται στη δραστική αύξηση των μέτρων ασφαλείας που εφάρμοσαν σε παγκόσμια κλίμακα τόσο οι αεροπορικές εταιρείες όσο και τα αεροδρόμια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το μέτρο για τη μεταφορά υγρών προϊόντων στις χειραποσκευές των επιβατών το οποίο τέθηκε σε ισχύ από το Σεπτέμβριο του 2006 βάσει του νέου ευρωπαϊκού Κανονισμού για την ασφάλεια. Σύμφωνα με αυτόν, οι επιβάτες που αναχωρούν για οποιοδήποτε αεροδρόμιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορούν πλέον να πάρουν μαζί τους στις χειραποσκευές τους μικρές μόνο ποσότητες προϊόντων σε υγρή μορφή, συσκευασμένες σε περιέκτες περιορισμένης χωρητικότητας, οι οποίοι πρέπει να τοποθετούνται σε κλειστές επανασφραγιζόμενες διαφανείς σακούλες. Τέτοιου είδους περιορισμοί είναι ενδεικτικοί του μεγέθους της πρόκλησης που καλούνται τα τελευταία χρόνια να αντιμετωπίσουν οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια στο πλαίσιο των προσπαθειών τους για αρμονικό συνδυασμό των αυστηρών μέτρων ασφαλείας με τη φιλική και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

    8. Σύμφωνα με το κείμενο:

    Α. ο κλάδος των αερομεταφορών έχει μπει πρόσφατα σε περίοδο οικονομικών διακυμάνσεων

    Β. στον κλάδο των αερομεταφορών έχουν παρατηρηθεί αξιοσημείωτες αλλαγές τα τελευταία δέκα χρόνια

    Γ. ο κλάδος των αερομεταφορών αρχίζει να ξεπερνά την οικονομική κρίση που γνώρισε την προηγούμενη δεκαετία

    Δ. η οικονομική κρίση που παρατηρείται τα τελευταία δέκα χρόνια έχει επηρεάσει και τον κλάδο των αερομεταφορών

    9. Λόγω της οικονομικής κρίσης:

    Α. οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες επιβίωσαν λόγω συγχωνεύσεων

    Β. ορισμένες παραδοσιακές αεροπορικές εταιρίες συγχωνεύτηκαν αλλά στη συνέχεια οδηγήθηκαν σε οικονομική κατάρρευση

    Γ. κάποιες παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες αναγκάστηκαν να κλείσουν

    Δ. όλες οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες οδηγήθηκαν στη λήψη μέτρων επιβίωσης

    10. Κατά την τελευταία δεκαετία:

    Α. παρατηρείται ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους διεθνώς

    Β. οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη έχουν αυξήσει σημαντικά την επιβατική τους κίνηση

    Γ. οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες παρουσιάζουν σημαντική άνοδο

    Δ. η είσοδος των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη του κλάδου αερομεταφορών στην Ευρώπη

    11. Σύμφωνα με το κείμενο:

    Α. οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους μειώνουν τα λειτουργικά τους έξοδα πραγματοποιώντας πτήσεις από και προς μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

    Β. στα επόμενα χρόνια προβλέπεται η χρήση όλων των μεγάλων ευρωπαϊκών αεροδρομίων τόσο από τις παραδοσιακές όσο και από τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες

    Γ. προβλέπεται συνεχής μείωση στη χρήση των μεγάλων αεροδρομίων από τις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες

    Δ. η διατήρηση της ανοδικής πορείας των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους σχετίζεται θετικά και με την είσοδό τους στα πολυσύχναστα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

    12. Η κατάργηση κάποιων δρομολογίων από τους παραδοσιακούς αερομεταφορείς:

    Α. πραγματοποιήθηκε εξαιτίας της χαμηλής συχνότητας δρομολογίων που πραγματοποιούσαν προς τα αεροδρόμια` αυτά

    Β. αποτέλεσε έναν από τους τρόπους που υιοθέτησαν για τη μείωση των λειτουργικών τους εξόδων

    Γ. συνέβαλε στη μείωση της συχνότητας των πτήσεων των εταιρειών χαμηλού κόστους στα δρομολόγια αυτά

    Δ. οδήγησε στην αύξηση της συχνότητας των πτήσεων των παραδοσιακών εταιρειών στους υπόλοιπους προορισμούς

    13. Σύμφωνα με το κείμενο:

    Α. οι κενοί χρόνοι προσγείωσης και απογείωσης σε ορισμένα ευρωπαϊκά αεροδρόμια οφείλονται κατά κύριο λόγο στην κατάργηση δρομολογίων από κάποιες παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες

    Β. οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους πρόκειται να διεκδικήσουν την είσοδό τους σε όλα τα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

    Γ. οι εταιρείες χαμηλού κόστους πραγματοποιούν δρομολόγια και προς ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

    Δ. στα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια πραγματοποιούν δρομολόγια αυτή τη στιγμή μόνο οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες

    14. Το λειτουργικό κόστος των παραδοσιακών αεροπορικών εταιρειών:

    Α. είναι υψηλότερο από αυτό των εταιρειών χαμηλού κόστους κυρίως σε περιόδους οικονομικής ύφεσης

    Β. επηρεάζεται στο μεγαλύτερο βαθμό από την οικονομική πορεία του κλάδου των αερομεταφορών

    Γ. αυξάνεται λόγω της εισόδου των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

    Δ. είναι υψηλότερο από αυτό των εταιρειών χαμηλού κόστους ανεξάρτητα από τη γενικότερη πορεία

    15. Την τελευταία δεκαετία:

    Α. οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες επιβάλλουν περιορισμούς που αφορούν τις χειραποσκευές των επιβατών

    Β. θεσπίστηκε ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των αεροδρομίων

    Γ. έχουν τεθεί σε ισχύ πιο αυστηρά μέτρα ασφαλείας στις αεροπορικές εταιρείες και στα αεροδρόμια

    Δ. τα μέτρα ασφαλείας που θεσπίστηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τις αεροπορικές εταιρείες και για τα αεροδρόμια είναι αυστηρότερα από αυτά που ισχύουν στις Ηνωμένες Πολιτείες

    16. Ο νέος ευρωπαϊκός Κανονισμός:

    Α. θεσπίστηκε με στόχο την ασφαλή διαχείριση όλων των αποσκευών κατά τη διάρκεια των πτήσεων

    Β. ισχύει για όλες τις πτήσεις από ευρωπαϊκά αεροδρόμια προς τα αεροδρόμια των Ηνωμένων Πολιτειών

    Γ. απαγορεύει στους επιβάτες που αναχωρούν για οποιοδήποτε αεροδρόμιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να έχουν μαζί τους στο αεροσκάφος μεγάλες ποσότητες προϊόντων σε υγρή μορφή

    Δ. περιέχει μέτρα που αφορούν τις μεταφορές υγρών προϊόντων στις πτήσεις για τα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης

    17. Σύμφωνα με το κείμενο:

    Α. η τήρηση των νέων κανόνων ασφαλείας επιβαρύνει το λειτουργικό κόστος των παραδοσιακών αεροπορικών εταιρειών

    Β. οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια θα πρέπει να εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο το επιβατικό κοινό, τηρώντας παράλληλα και τους κανόνες ασφαλείας

    Γ. αποκλειστικό στόχο πλέον όλων των αεροδρομίων αποτελεί η τήρηση των κανόνων ασφαλείας

    Δ. οι αεροπορικές εταιρείες ευθύνονται αποκλειστικά για τη σωστή τήρηση των κανόνων ασφαλείας του ευρωπαϊκού κανονισμού

    Πάμε τώρα και σε ερωτήσεις λεκτικών δεξιοτήτων (ΑΣΕΠ 1Γ/2017):

    18. Να επιλεγεί η ορθή γραφή της λέξης:

    Α. απαρέγκλιτα

    Β. απαρέκκλητα

    Γ. απαρέγγλιτα

    Δ. απαρέκλητα

    19. Να επιλεγεί η ορθή γραφή της λέξης:

    Α. υπογράμηση

    Β. υπογράμιση

    Γ. υπογράμμηση

    Δ. υπογράμμιση

    20. Αδυνατούν να υπολογίσουν τον όγκο των ….. συναλλαγών.

    Α. τρεχόντων

    Β. τρέχων

    Γ. τρεχουσών

    Δ. τρεχούμενων

    21. Το σχέδιο νόμου για ψήφιση στη βουλή επεξεργάστηκε ……

    Α. από ομάδα νομικών

    Β. με ομάδα νομικών

    Γ. σε ομάδα νομικών

    Δ. ομάδα νομικών

    22. Διαπιστώνεται ….. ταύτιση απόψεων ως προς τα βασικά θέματα.

    Α. πλήρη

    Β. πλήρης

    Γ. πλήρους

    Δ. πλήρεις

    23. 100 ευρώ για την πληρωμή της δόσης δανείου.

    Α. Υπολοίπονται

    Β. Υπολείπονται

    Γ. Υπολίπονται

    Δ. Υπωλείπονται

    24. Ακολουθούν 4 προτάσεις (1-4):

    1. Προσωπικά δεδομένα διαχειρίζονται από επιχειρήσεις
    2. Οι εισροές για τις οποίες δεν εκπίπτει φόρος καταγράφονταν μόνο στην εκκαθαριστική δήλωση ΦΠΑ
    3. Όταν καλείτε έναν αριθμό τηλεφώνου σε μια άλλη χώρα, υπάρχει συνήθως ένα πρόθεμα που πρέπει να καλέσετε για να κάνετε μια διεθνή κλήση
    4. Στόχος της δημοτικής αρχής είναι η αναβάθμιση των ήδη υπαρχόντων δομών για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών

    Ποιες από αυτές περιέχουν γλωσσικό σφάλμα;

    Α. καμία

    Β. και οι τέσσερις

    Γ. μόνο η 1

    Δ. οι 1 και 4

    Στο επόμενο κείμενο υπάρχουν εννέα (9) κενά διαστήματα, αριθμημένα από (25) έως (33), στα οποία λείπει μια λέξη. Να επιλέξετε μεταξύ των τεσσάρων (4) εναλλακτικών απαντήσεων την ορθή λέξη.

    Με ………..(25) καταθέσεων που είναι πιθανό να φτάσουν τα 2 δις ευρώ το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου ………..(26) νοικοκυριά και επιχειρήσεις τις τράπεζες για την επιτυχία τους στα τεστ ………… (27) (stress tests). Τις τελευταίες εβδομάδες αρκετοί ήταν οι ιδιώτες που επέλεξαν να επανατοποθετήσουν σε τραπεζικούς τους λογαριασμούς μέρος των αποταμιεύσεων που διατηρούσαν σε …………(28) μορφή εκτός συστήματος. Παράλληλα, συνεχίστηκαν οι ……………(29) αμοιβαίων κεφαλαίων ξένων οίκων, τα οποία είχαν αποκτηθεί στην πλειονότητά τους στο πρώτο εξάμηνο του 2015, πριν από την επιβολή των …………. (30) ελέγχων (capital controls). Οι κινήσεις αυτές, σε συνδυασμό με την έναρξη της τουριστικής σεζόν, που έφερε ……..ζεστό χρήμα από ξένους επισκέπτες στα ταμεία των επιχειρήσεων, τη μικρή αλλά …………(31) επιτάχυνση της οικονομικής δραστηριότητας και τη σημαντική μείωση των εκροών, στήριξαν σημαντικά τη ……….(32) των τεσσάρων ………….(33) ομίλων.

    25. Α. εκροές

    Β. εισροές

    Γ. διαρροές

    Δ. επιρροές

    26. Α. επιδότησαν

    Β. επιβεβαίωσαν

    Γ. επικρότησαν

    Δ. επιβράβευσαν

    27. Α. αντοχής

    Β. άγχους

    Γ. πίεσης

    Δ. έντασης

    28. Α. τεχνητή

    Β. φυσιολογική

    Γ. τεχνική

    Δ. φυσική

    29. Α. επανεισαγωγές

    Β. εξαγορές

    Γ. εισαγωγές

    Δ. εξαγωγές

    30. Α. κεφαλαιακών

    Β. κεφαλαιουχικών

    Γ. κεφαλαιωδών

    Δ. κεφαλικών

    31. Α. διαφανή

    Β. καταφανή

    Γ. εμφανή

    Δ. περιφανή

    32. Α. στρατηγική

    Β. δυναμική

    Γ. ρευστότητα

    Δ. δραστηριότητα

    33. Α. διατραπεζικών

    Β. συστηματικών

    Γ. οικονομικών

    Δ. συστημικών

    34. Ακολουθούν 4 ζεύγη λέξεων (1-4):

    1. Παραλαβή – απολαβή
    2. Πραγμάτευση – διαπραγμάτευση
    3. Διαμπερές – διαγώνιο
    4. Έκκληση – πρόσκληση

    Ποια από αυτά αποτελούν ζεύγη συνωνύμων;

    Α. κανένα

    Β. και τα τέσσερα

    Γ. μόνο το 2

    Δ. τα 1 και 3

    35. Ακολουθούν 4 ζεύγη λέξεων (1-4):

    1. συνημένη δήλωση
    2. επιχείριση διάσωσης
    3. βαρέος τύπου
    4. προσδοκώμενα αποτελέσματα

    Ποιες από αυτές περιέχουν ορθογραφικά λάθη;

    Α. καμία

    Β. και οι τέσσερις

    Γ. μόνο η 1

    Δ. οι 1 και 2

    Ποιες από αυτές περιέχουν ορθογραφικά λάθη;

    Α. καμία

    Β. και οι τέσσερις

    Γ. μόνο η 1

    Δ. οι 1 και 2

    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:

    1.Γ

    2.Δ

    3.Β

    4.Γ

    5.Δ

    6.Α

    7.Δ

    8.Β

    9.Γ

    10.Β

    11.Δ

    12.Β

    13.Γ

    14.Δ

    15.Γ

    16.Γ

    17.Β

    18.Α

    19.Δ

    20.Γ

    21.Δ

    22.Β

    23.Β

    24.Δ

    25.Β

    26.Δ

    27.Α

    28.Δ

    29.Β

    30.Α

    31.Γ

    32.Γ

    33.Δ

    34.Α

    35.Δ

    Πηγή

    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    spot_img

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ