Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου, 2025
More

    2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ 2025 – 2ος τύπος παραγωγικού συλλογισμού (απαιτήσεις αιθουσών συσκέψεων)

    2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ 2025 – 2ος τύπος παραγωγικού συλλογισμού (απαιτήσεις αιθουσών συσκέψεων)

    Ο ΑΣΕΠ, μέσω της επίσημης σελίδας του στο YouTube, έχει παραθέσει παραδείγματα για τους πέντε τύπους παραγωγικούς συλλογισμού που ενδέχεται να ερωτηθούν οι υποψήφιοι στον 2ο Πανελλήνιο Γραπτό Διαγωνισμό.

    Σήμερα θα ασχοληθούμε με τον 2ο τύπο παραγωγικού συλλογισμού που έχει να κάνει με τις «Απαιτήσεις αιθουσών συσκέψεων».


    Μάλιστα όπως θα παρατηρήσετε παρακάτω το παράδειγμα που ακολουθεί στην εικόνα είναι ίδιο με το παράδειγμα που βρίσκεται στα παραδείγματα του ΑΣΕΠ μεταφρασμένο στα ελληνικά:




    Σε αυτήν την ερώτηση μας δίνονται οι απαιτήσεις για αίθουσες συσκέψεων τεσσάρων ατόμων καθώς και η διαθεσιμότητα των δύο αιθουσών.


    Βάσει αυτών των δεδομένων καλούμαστε να συσχετίσουμε τη συνάντηση του κάθε ατόμου με μία αίθουσα Δυτική (west) ή Ανατολική (east) για να μπορέσουν να προγραμματιστούν όλες σήμερα.

    Αρχικά, βλέπουμε ότι οι αίθουσες είναι διαθέσιμες από τις 8:00 π.μ. έως και τις 4:00 μ.μ., επομένως, οι συναντήσεις που θα προγραμματιστούν στην κάθε μία δεν μπορούν να ξεπερνούν τις οχτώ (8) ώρες.

    Άρα, οι τέσσερις (4) συναντήσεις πρέπει να συνδυαστούν με τρόπο ώστε να μην ξεπερνούν συνολικά τις οχτώ (8) ώρες.


    Καθώς ο George παρατηρούμε ότι θέλει την ανατολική αίθουσα μπορούμε να τον μεταφέρουμε αμέσως στα ανατολικά.

    Οι υπόλοιποι τρεις δεν αναγράφουν συγκεκριμένη αίθουσα επομένως μπορούν να τοποθετηθούν οπουδήποτε ανάλογα με τη διάρκεια της σύσκεψης τους.

    Βλέποντας τους πιθανούς συνδυασμούς ωρών διαπιστώνουμε ότι για να μην ξεπεραστούν οι οχτώ (8) ώρες ανά αίθουσα θα πρέπει να μεταφερθεί η σύσκεψη της Helen έξι (6) ωρών στην ανατολική αίθουσα μαζί με τον George δύο (2) ώρες.


    Επομένως, οι συσκέψεις των Ian & Fei επτά (7) ώρες στο σύνολό τους θα πρέπει να γίνουν στη δυτική αίθουσα.

    Με αυτόν τον τρόπο απαντήσαμε στο συγκεκριμένο ερώτημα και μπορούμε να προχωρήσουμε στην επόμενη ερώτηση.

    Θα σας δώσω τώρα εγώ ανάλογα παραδείγματα που έχουν το ίδιο σκεπτικό με το παραπάνω τύπο παραγωγικού συλλογισμού:

    Παράδειγμα 1ο

    Οι αίθουσες είναι διαθέσιμες από τις 8:00 π.μ. έως τις 4:00 μ.μ. Αντιστοιχήστε την κάθε συνάντηση σε μία από τις αίθουσες, έτσι ώστε να μπορούν να προγραμματιστούν όλοι οι συμμετέχοντες χωρίς να συμπίπτουν οι ώρες:

    Screenshot_7_1b1cb.jpg

    Ερώτημα: Αντιστοιχήστε τις αίθουσες στις συναντήσεις.

    Λύση:

    Οι αίθουσες 1 και 2 είναι διαθέσιμες για οχτώ (8) ώρες οπότε πρέπει να αντιστοιχήσουμε τις συσκέψεις ανάλογα με αυτήν την χρονική διαθεσιμότητα.

    Αίθουσα 1: Άννα (9:00 π.μ. – 10:00 π.μ.)

    Αίθουσα 2: Βασίλης (10:00 π.μ. – 11:00 π.μ.) – Συμπίπτει με την ώρα της Άννας για αυτό παίρνει την Αίθουσα 2

    Αίθουσα 1: Γιώργος (1:00 μ.μ. – 2:00 μ.μ.) – Δεν υπάρχει σύγκρουση με τις υπόλοιπες συναντήσεις

    Αίθουσα 2: Δημήτρης (2:30 μ.μ. – 3:30 μ.μ.) – Δεν υπάρχει σύγκρουση, οπότε μπορεί να χρησιμοποιήσει την Αίθουσα 2.

    Αίθουσα 1: Ελένη (3:00 μ.μ. – 4:00 μ.μ.) – Η Ελένη παίρνει την Αίθουσα 1, καθώς ο Δημήτρης τελειώνει στις 3:30 μ.μ. στην Αίθουσα 2.

    Όλες οι συναντήσεις τώρα έχουν τοποθετηθεί χωρίς να υπάρχει καμία σύγκρουση.

    Παράδειγμα 2ο

    Οι αίθουσες είναι διαθέσιμες από τις 8:00 π.μ. έως τις 3:00 μ.μ. Αντιστοιχήστε την κάθε συνάντηση σε μία από τις αίθουσες, έτσι ώστε να μπορούν να προγραμματιστούν όλοι οι συμμετέχοντες χωρίς να συμπίπτουν οι ώρες:

    Screenshot_8_ce85b.jpg

    Ερώτημα: Αντιστοιχήστε τις αίθουσες στις συναντήσεις.

    Λύση:

    Οι αίθουσες Α και Β είναι διαθέσιμες για επτά (7) ώρες οπότε πρέπει να αντιστοιχήσουμε τις συσκέψεις ανάλογα με αυτήν την χρονική διαθεσιμότητα.

    Ξεκινάμε να συμπληρώνουμε μία-μία την αίθουσα από το τι μας δίνουν τα δεδομένα.

    Αίθουσα Α: Μαρία (8:30 π.μ. – 9:30 π.μ.)

    Αίθουσα Β: Κώστας (9:00π.μ. – 10:00 π.μ.) – Η συνάντηση του Κώστα ξεκινά όταν η Μαρία είναι ακόμα σε συνάντηση, επομένως παίρνει την Αίθουσα Β.

    Αίθουσα Α: Λίνα (10:00 π.μ. – 11:00 π.μ.) – Η Αίθουσα Α είναι διαθέσιμη μετά τη συνάντηση της Μαρίας, οπότε την παίρνει η Λίνα.

    Αίθουσα Β: Νίκος (1:00 μ.μ. – 2:00 μ.μ.) – Η Αίθουσα Β είναι ελεύθερη για τον Νίκο μετά τη συνάντηση του Κώστα.

    Αίθουσα Α: Σοφία (2:00 μ.μ. – 3:00 μ.μ.) – Η Αίθουσα Α είναι διαθέσιμη μετά τη συνάντηση της Λίνας.

    Αυτός ο προγραμματισμός δεν έχει επικαλυπτόμενες συναντήσεις.

    Αυτά εν ολίγοις παιδιά, αυτού του είδους συλλογισμών περιλαμβάνουν την κατανομή πόρων ή εργασίες ή δραστηριότητες με παράλληλη τήρηση συγκεκριμένων προθεσμιών ή στόχων.

    Πηγή

    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr
    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    spot_img

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ