Το Spotify σχεδιάζει να εφαρμόσει αλλαγές στο μοντέλο δικαιωμάτων στις αρχές του 2024, οι οποίες θα επηρεάσουν καλλιτέχνες με λίγες αναπαραγωγές τραγουδιών, τα μη μουσικά κομμάτια, καθώς και τους διανομείς και τις εταιρείες που διαπράττουν απάτες, όπως έγινε γνωστό την Τρίτη (24/10).
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Billboard, οι συζητήσεις συνεχίζονται εδώ και εβδομάδες με τις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες Universal Music Group, Sony Music Entertainment και Warner Music Group, καθώς και με ανεξάρτητες εταιρείες και διανομείς, όπως λένε διάφορες πηγές. Ενώ το νέο σύστημα δικαιωμάτων θα διατηρήσει το υφιστάμενο αναλογικό μοντέλο, εισάγει νέα κατώτατα όρια που θα αυξήσουν τα ποσά για τους πιο καταξιωμένους καλλιτέχνες, αλλά και κατόχους δικαιωμάτων.
{https://twitter.com/billboardpro/status/1717002858296390105}
Ποιες αλλαγές φέρεται να εξετάζει το Spotify
Οι αλλαγές στο μοντέλο δικαιωμάτων του Spotify, οι οποίες αναφέρθηκαν για πρώτη φορά από το Music Business Worldwide, περιλαμβάνουν:
Ένα νέο κατώτατο όριο ελάχιστων ετήσιων αναπαραγωγών, που πρέπει να πληροί ένα κομμάτι πριν αρχίσει να λαμβάνει δικαιώματα και έτσι το κατώτατο όριο, σύμφωνα με το MBW, θα απομονώσει κομμάτια που προηγουμένως λάμβαναν το 0,5% της δεξαμενής δικαιωμάτων του Spotify.
Οικονομικές κυρώσεις για τους διανομείς μουσικής και τις εταιρείες όταν εντοπίζεται δόλια δραστηριότητα σε κομμάτια που έχουν ανεβάσει στο Spotify.
Ελάχιστη χρονική διάρκεια, που πρέπει να έχουν τα κομμάτια μη μουσικά κομμάτια, όπως οι ήχοι πουλιών ή ο λευκός θόρυβος, για να λάβουν δικαιώματα.
Τα συγκεκριμένα σημεία αναφοράς αυτών των αλλαγών και ο τρόπος με τον οποίο θα υπολογιστούν ή θα εφαρμοστούν οι οικονομικές κυρώσεις, δεν είναι προς το παρόν ξεκάθαρα.
Πάντως, το Spotify θα χρειαστεί νέες συμφωνίες για τις αλλαγές στη δομή των δικαιωμάτων με τις περισσότερες δισκογραφικές εταιρείες για να εφαρμόσει το σχέδιό του, αλλά αυτό δεν σημαίνει και νέες ανανεώσεις αδειών, εφόσον οι εν λόγω αλλαγές μπορούν να γίνουν ειδικά για αυτά τα στοιχεία,όπως λένε οι πηγές. Δεδομένου ότι οι μεγάλες εταιρείες, οι οποίες διαπραγματεύονται όλες τις ανανεώσεις των συμφωνιών τους με το Spotify σε διαφορετικά χρονοδιαγράμματα, είναι πιθανό να επωφεληθούν από τους νέους όρους, είναι πιθανό να όλες να συμφωνήσουν.
Όταν ζητήθηκε σχόλιο, ένας εκπρόσωπος του Spotify δήλωσε το εξής: «Αξιολογούμε πάντα πώς μπορούμε να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τους καλλιτέχνες και συζητάμε τακτικά με τους συνεργάτες μας τρόπους για την προώθηση της ακεραιότητας της πλατφόρμας. Δεν έχουμε να μοιραστούμε κανένα νέο αυτή τη στιγμή».