Για ένα «θαύμα» κατασκευαστικό έκανε λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε Πάνος Λούκας μιλώντας στον Talk Radio 98,9 και τη Φωτεινή Πιπιλή για τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, στη σκιά της κατάρρευσης της γέφυρας στη Βαλτιμόρη. Όπως τόνισε κατά την κατασκευή της που είναι αποτέλεσμα Γάλλων και Ελλήνων κατασκευαστών ελήφθησαν υπόψιν τα πλέον ακραία πιθανά περιστατικά πρόσκρουσης ενώ ειδική μέριμνα έχει προβλεφθεί και για την έντονη σεισμική δραστηριότητα της περιοχής.
«Η σύγκρουση πλοίου στη γέφυρα δεν ήταν από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που είχαμε να αντιμετωπίσουμε κατά το σχεδιασμό και την κατασκευή της» είπε ο κ. Λούκας και εστίασε τις δυσκολίες για τους επιστήμονες στη σεισμική δραστηριότητα της περιοχής, τα βάθη του πυθμένα που φτάνουν στα 65 μέτρα ,τις ιδιαίτερες μετεωρολογικές συνθήκες αλλά και το έντονο διαβρωτικό περιβάλλον που σχετίζεται με τη συντήρηση της γέφυρας, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.
Ο κ. Λούκας, τόνισε πως κατά το σχεδιασμό της γέφυρας και λόγω της ναυσιπλοΐας της περιοχής κατασκευάστηκαν θεμέλια τα οποία ονομάζονται πέδιλα τα οποία παρέχουν σταθερότητα στη γέφυρα και έχουν επιφάνεια 90 μέτρων, δηλαδή μεγέθους ενός γηπέδου ποδοσφαίρου, ενώ επιπλέον συμπληρωματικό στοιχείο για την ασφάλεια της γέφυρας, σε ενδεχόμενη σύγκρουση με πλοίο είναι το ελεύθερο ύψος της τάξης των 52 μετρων, «που πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η γέφυρα μπορεί να ανταποκριθεί σε σύγκρουση με δεξαμενόπλοιο 180.000 τονων με ταχυτητα 16 κόμβων και θα έχει μόνο μικρές τοπικές ζημιές», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε .
Ερωτηθείς για τη σεισμική δραστηριότητα της περιοχής και πως επηρεάζει τη γέφυρα είπε «εάν σε βρει σεισμός στην περιοχή καλύτερα να σε βρει στη γέφυρα» απάντησε ο κ. Λούκας και αναρίθμησε τις «πρωτιές» της σε παγκόσμιο επίπεδο, με αιχμή τους αρμούς που επιτρέπουν τη μετακίνηση της γέφυρας κατά τη διάρκεια της σεισμικής δραστηριότητας αλλά και κατά τις θερμοκρασιακές μεταβολές.
Ερωτηθείς για τη σεισμική δραστηριότητα της περιοχής και πως επηρεάζει τη γέφυρα είπε «εάν σε βρει σεισμός στην περιοχή καλύτερα να σε βρει στη γέφυρα» απάντησε ο κ. Λούκας και αναρίθμησε τις «πρωτιές» της σε παγκόσμιο επίπεδο, με αιχμή τους αρμούς που επιτρέπουν τη μετακίνηση της γέφυρας κατά τη διάρκεια της σεισμικής δραστηριότητας αλλά και κατά τις θερμοκρασιακές μεταβολές.