Καθώς η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια, η στροφή προς την ψηφιοποίηση κρίνεται ως ζωτικής σημασίας για το μέλλον των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους κλάδους ειδών παντοπωλείων και εστιατορίων.
Αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Glovo, μια ισπανική startup που παρέχει υπηρεσίες παράδοσης κατά παραγγελία προτίμηση.
Τι ζητούν οι καταναλωτές
Σύμφωνα με τη μελέτη, η συμπεριφορά των πελατών έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία 2-3 χρόνια, με 2 στις 3 ιταλικές επιχειρήσεις να δηλώνουν ότι ήταν η αναγκαιότητα διατήρησης των επιχειρηματικών διαδικασιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας που τις ώθησε να ψηφιοποιηθούν.
Το 78% των επιχειρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου αναφέρει ότι οι πελάτες ανησυχούν πλέον περισσότερο για την ψηφιακή εμπειρία παρά για την προσωπική εμπειρία φαγητού. Παράλληλα, το 57% στην Ρουμανία υποστηρίζει ότι οι καταναλωτές είναι πλέον περισσότερο εστιασμένοι στην ψηφιακή τεχνολογία παρά στις εμπειρίες τους στο κατάστημα.
Αναπόσπαστο κομμάτι ανάπτυξης
Το ένα τρίτο (33%) των επιχειρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου θεωρούν την ψηφιοποίηση ως αναπόσπαστο κομμάτι της ανάπτυξης και εννέα στις δέκα επιχειρήσεις έχουν εφαρμόσει νέες τεχνολογίες για να γίνουν πιο ευέλικτες. Ωστόσο, το 63% των επιχειρήσεων στην Πορτογαλία αναφέρουν ότι δεν έχουν ψηφιοποιηθεί ποτέ και το 61% των εταιρειών στην Ισπανία απάντησαν ότι δεν είχαν ψηφιοποιηθεί πριν από την πανδημία.
Αναζητώντας λύσεις, οι μισές (50%) των επιχειρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου θέλουν να επενδύσουν στο μάρκετινγκ, στην βελτιωμένη εμπειρία πελατών (45%) και την καινοτομία (41%). Απαιτούνται επίσης καλύτεροι τρόποι κατανόησης των καταναλωτών. Στην Πορτογαλία, το 72% των ΜμΕ απάντησαν ότι η προσωπική ανατροφοδότηση των καταναλωτών είναι η κύρια πηγή πληροφόρησής τους.
Η αειφορία είναι επίσης μια αυξημένη τάση για τις επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου, με το 40% να επενδύει σε βιώσιμες επιλογές συσκευασίας και το 85% των καταναλωτών να επιθυμούν να έχουν περισσότερες βιώσιμες επιλογές στα καταστήματα και τα εστιατόρια που χρησιμοποιούν, τάση που εμφανίζεται σταθερή παγκοσμίως.
Ενημερωθείτε καθημερινά για όλα όσα απασχολούν την καθημερινότητα της μικρομεσαίας επιχείρησης στο SMEs Daily. Κάντε click ΕΔΩ για να εγγραφείτε.