Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, κατά την επίσημη επίσκεψή της στο Πεκίνο, ως προσκεκλημένη της Κινεζικής Ακαδημίας Κοινωνικών Σπουδών (CASS), εγκαινίασε χτες μαζί με τον Sun Yeli Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού της Κίνας, την έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου», στο Εθνικό Μουσείο του Πεκίνου. Η έκθεση, η οποία οργανώθηκε από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Ελλάδας και συγκροτείται από 279 έργα, δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη να γνωρίσει τα χαρακτηριστικά και τις αξίες του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Αναδεικνύει την αισθητική έκφραση του ανθρώπου σε ετερογενή κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα, από τη νεολιθική περίοδο μέχρι την ύστερη αρχαιότητα.
Η έκθεση αποτελεί, ουσιαστικά, ένα μέρος των ισχυρών πολιτιστικών δεσμών που έχουν καλλιεργηθεί τα τελευταία χρόνια, από το 2020 μέχρι σήμερα, μεταξύ Ελλάδας και Κίνας.
Στην ομιλία της, η Υπουργός Πολιτισμού σημείωσε ότι «αυτή η ξεχωριστή έκθεση ιχνηλατεί την αρχαία ελληνική αναζήτηση και επιδίωξη της ομορφιάς από τη νεολιθική περίοδο έως την ύστερη αρχαιότητα. Η έκθεση συνιστά πρόκληση για διαπολιτισμικό διάλογο και παρέχει μια μοναδική πλατφόρμα προκειμένου Ανατολή και Δύση να εξερευνήσουν ένα διαχρονικό θέμα, εμπνέοντας συνδέσεις που υπερβαίνουν τον τόπο και το χρόνο», ενώ σημείωσε ότι η έκθεση αυτή «δίνει την ευκαιρία να στοχαστούμε πάνω στις αμέτρητες όψεις του ωραίου που διαμορφώνουν την κατανόησή μας για την τέχνη, τον πολιτισμό και την ανθρωπότητα». Τα αρχαία έργα, σε συνδυασμό με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, προσφέρουν στο κινεζικό κοινό ένα ταξίδι στον χρόνο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Με άξονα το Ωραίο επικεντρώνεται στην ανθρώπινη δημιουργία διερευνώντας παράλληλα την πνευματική βάση των τεχνικών και αισθητικών επιλογών διαχρονικά.
Το εκθεσιακό αφήγημα αρθρώνεται σε τέσσερα μέρη. Στην «Αιώνια αισθητική» παρουσιάζονται αντικείμενα της καθημερινότητας, που καταγράφουν τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής στην ανθρώπινη διαχρονία. «Το ωραίο και το επιθυμητό» επιχειρεί μια προσέγγιση στις αισθητικές προτιμήσεις των αρχαίων κοινωνιών, όπως αποκαλύπτονται στα αρχαιολογικά ευρήματα, που αφορούν στην ένδυση, την κόμμωση, τα κοσμήματα και τον καλλωπισμό, και στους αρχαίους ελληνικούς μύθους για την ομορφιά. Το τρίτο μέρος με τίτλο «Προβάλλοντας το σώμα» αναφέρεται στην έκφραση του ωραίου στην εικαστική απόδοση του ανθρώπινου σώματος, από τη νεολιθική περίοδο μέχρι τους ιστορικούς χρόνους. Τέλος, στην «Ατέρμονη αναζήτηση» ο επισκέπτης καλείται να στοχαστεί τη σημασία του ωραίου και την αξία του για τον άνθρωπο. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 5 Ιουνίου του 2025, εγκαινιάστηκε παρουσία του Πρέσβη της Ελλάδας στο Πεκίνο Ευγένιου Καλπύρη και του νέου Πρέσβη της Κίνας στην Αθήνα Fang Qiu.
Το εκθεσιακό αφήγημα αρθρώνεται σε τέσσερα μέρη. Στην «Αιώνια αισθητική» παρουσιάζονται αντικείμενα της καθημερινότητας, που καταγράφουν τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής στην ανθρώπινη διαχρονία. «Το ωραίο και το επιθυμητό» επιχειρεί μια προσέγγιση στις αισθητικές προτιμήσεις των αρχαίων κοινωνιών, όπως αποκαλύπτονται στα αρχαιολογικά ευρήματα, που αφορούν στην ένδυση, την κόμμωση, τα κοσμήματα και τον καλλωπισμό, και στους αρχαίους ελληνικούς μύθους για την ομορφιά. Το τρίτο μέρος με τίτλο «Προβάλλοντας το σώμα» αναφέρεται στην έκφραση του ωραίου στην εικαστική απόδοση του ανθρώπινου σώματος, από τη νεολιθική περίοδο μέχρι τους ιστορικούς χρόνους. Τέλος, στην «Ατέρμονη αναζήτηση» ο επισκέπτης καλείται να στοχαστεί τη σημασία του ωραίου και την αξία του για τον άνθρωπο. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 5 Ιουνίου του 2025, εγκαινιάστηκε παρουσία του Πρέσβη της Ελλάδας στο Πεκίνο Ευγένιου Καλπύρη και του νέου Πρέσβη της Κίνας στην Αθήνα Fang Qiu.