Το κυκλοφοριακό στην Αθήνα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα της καθημερινότητας, επηρεάζοντας αρνητικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Η πόλη βρίσκεται ήδη στην 16η θέση των ευρωπαϊκών πόλεων με τα μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα, ενώ η κατάσταση επιδεινώνεται χρόνο με τον χρόνο. Με τη μέση ταχύτητα των οχημάτων να μην ξεπερνά τα 18 χιλιόμετρα την ώρα, οι πολίτες βιώνουν καθυστερήσεις, εκνευρισμό και επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
Η Αθήνα, σήμερα, είναι η 16η πόλη της Ευρώπης με το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει προς το χειρότερο, αφού κάθε χρόνο η μέση ταχύτητα των οχημάτων στις ώρες αιχμής (σήμερα στα 18 χ.α.ω.) μειώνεται κατά 2 ως 5 χιλιόμετρα την ώρα.
Ο συγκοινωνιολόγος Κωνσταντίνος Κουρέτας, MSc από το University of Virginia, σε δηλώσεις του στο Newpost, ανέλυσε τις αιτίες του προβλήματος και πρότεινε λύσεις.
Ο ειδικός εξηγεί ότι «υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Κοινώς, είμαστε πάρα πολλοί και θέλουμε να κινηθούμε την ίδια ώρα, από τους ίδιους δρόμους. Αυτό είναι κάτι που δεν ξεπερνιέται εύκολα και όσο αυξάνεται ο πληθυσμός ή η οικονομική δραστηριότητα, το πρόβλημα θα εντείνεται. Η Αθήνα δεν έχει κυκλοφοριακό πρόβλημα (μόνο): έχει πρόβλημα μετακινήσεων συνολικά».
Ο ειδικός εξηγεί ότι «υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Κοινώς, είμαστε πάρα πολλοί και θέλουμε να κινηθούμε την ίδια ώρα, από τους ίδιους δρόμους. Αυτό είναι κάτι που δεν ξεπερνιέται εύκολα και όσο αυξάνεται ο πληθυσμός ή η οικονομική δραστηριότητα, το πρόβλημα θα εντείνεται. Η Αθήνα δεν έχει κυκλοφοριακό πρόβλημα (μόνο): έχει πρόβλημα μετακινήσεων συνολικά».