Ένα νέο, πρωτότυπο ψηφιακό παιχνίδι, το Tzimanious, που στοχεύει στην προστασία των παιδιών από τους κινδύνους του διαδικτύου, θα διδάσκεται από τον επόμενο μήνα στα σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, μετά από σχετική απόφαση του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερακάκη.
Στόχος αυτής της καινοτόμου προσπάθειας είναι να μάθουν οι μαθητές με έξυπνο και ευχάριστο τρόπο πώς να εντοπίζουν τους κινδύνους στο διαδίκτυο, να προστατεύουν τα προσωπικά τους δεδομένα και να λαμβάνουν ορθές αποφάσεις. Ταυτόχρονα, έρχονται σε επαφή με σύγχρονες τεχνολογίες όπως η Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΑR).
Το Tzimanius είναι το αποτέλεσμα του ευρωπαϊκού έργου ByDefault, που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επικεφαλής του έργου ήταν η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και υλοποιήθηκε με την συνεργασία της επιστημονικής ομάδας του τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά, υπό τον συντονισμό των καθηγητών Κώστα Λαμπρινουδάκη και Συμεών Ρετάλη και την τεχνική υποστήριξη του Εργαστηρίου Προηγμένων Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και Εφαρμογών Κινητών Συσκευών (AETMA Lab) του τμήματος Πληροφορικής του ΔΠΘ.
Όπως εξηγεί ο διευθυντής του AETMA Lab, καθηγητής Αύγουστος Τσινάκος, «το παιχνίδι έχει ως κομβικό σημείο έναρξης ένα ταμπλό το οποίο συμπεριλαμβάνει οκτώ διακριτούς σταθμούς, τις θέσεις εκκίνησης, τα πιόνια των παικτών, τις κάρτες ερωτήσεων, τα τετράγωνα μυστηρίου και ένα σύμβολο ερωτηματικού, το οποίο σκανάρει ο παίκτης, όταν μετακινήσει το πιόνι του πάνω σε τετράγωνο μυστηρίου, καθώς και το QR code έναρξης».
Όπως εξηγεί ο διευθυντής του AETMA Lab, καθηγητής Αύγουστος Τσινάκος, «το παιχνίδι έχει ως κομβικό σημείο έναρξης ένα ταμπλό το οποίο συμπεριλαμβάνει οκτώ διακριτούς σταθμούς, τις θέσεις εκκίνησης, τα πιόνια των παικτών, τις κάρτες ερωτήσεων, τα τετράγωνα μυστηρίου και ένα σύμβολο ερωτηματικού, το οποίο σκανάρει ο παίκτης, όταν μετακινήσει το πιόνι του πάνω σε τετράγωνο μυστηρίου, καθώς και το QR code έναρξης».