Την βεντάλια των ερευνών του ειδικού πραγματογνώμονα πυρκαγιών Βασίλη Κοκοτσάκη και των συνεργατών του, για την πολύκροτη υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, φαίνεται πως ανοίγει η ύπαρξη ποσότητας υδρογονανθράκων, και συγκεκριμένα ξυλολίου, βενζολίου και τολουολίου, που φέρεται πως εντοπίστηκε σε παλέτες που φέρεται να είχαν μεταφερθεί, μαζί με μπάζα και χώματα, από τον τόπο της τραγωδίας σε ιδιωτικό οικόπεδο στη θέση «Πηγάδια».
Ρεπορτάζ: Κωνσταντίνα Χαϊνά
Το επόμενο χρονικό διάστημα, αφού αναλυθεί από την ομάδα του κ. Κοκοτσάκη το συγκεκριμένο δείγμα στις παλέτες, που φέρεται να εντοπίστηκε έπειτα από δειγματοληψία που πραγματοποίησε το Γενικό Χημείο του Κράτους, αναμένεται να συνταχθεί νέα τεχνική έκθεση από τον ειδικό πραγματογνώμονα πυρκαγιών και τεχνικό σύμβουλο οικογενειών θυμάτων, και δεν αποκλείεται να δρομολογηθούν και νέες κινήσεις από την πλευρά των συγγενών.
Όπως είναι ήδη γνωστό, η ομάδα Anubis K-9 με τα ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά, που έχει ως αντικείμενο τον εντοπισμό αγνοούμενων ανθρώπων, ζωντανών ή νεκρών, ή βιολογικά υπολείμματά τους, καθώς και τον εντοπισμό και ανάσυρση πειστηρίων, είχε κληθεί προκειμένου να συνδράμει στις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε ιδιωτικό οικόπεδο, στην θέση «Πηγάδια».
«Τότε, είχαν εντοπιστεί, εκτός από υπολείμματα οστών και άλλων ευρημάτων, παλέτες, τσέρκια, ιμάντες πρόσδεσης καθώς και δίχτυα τύπου cargo, που αποτελούν αντικείμενα, τα οποία δεν συνάδουν με καμία από τις λειτουργίες του τρένου και μεταφέρθηκαν και αυτά στο ιδιωτικό οικόπεδο μαζί με τα χώματα» όπως αναφέρει στο enikos.gr ο κ. Κοκοτσάκης.
«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η παλέτα είναι κομμάτι του τρένου»
«Εμείς ζητήσαμε άμεσα να ελεγχθούν αυτά τα αντικείμενα και προτείναμε τρεις ειδικότητες που θα τα εξέταζαν. Παράλληλα, ζητήσαμε να γίνει εξέταση από πλευράς Χημείου, και εν τέλει υπάρχουν ενδείξεις για υδρογονάνθρακες στις παλέτες. Εμείς ήδη δώσαμε το δείγμα στους κατάλληλους επιστήμονες, προκειμένου να αξιολογηθεί, και να ποσοτικοποιηθεί, για να μπορούμε να πούμε υπεύθυνα εάν οι υδρογονάνθρακες έπρεπε ή δεν έπρεπε να υπάρχουν εκεί. Και αυτό το λέω γιατί μπορεί οι παλέτες να είναι βαμμένες, αλλά δεν γίνεται να εντοπίζονται και τα τρία εύφλεκτα υλικά (ξυλόλιο, βενζόλιο, τολουόλιο). Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η παλέτα είναι κομμάτι του τρένου. Από ότι φαίνεται κάποιοι είχαν αυτές τις αναλύσεις στο συρτάρι τους» επισημαίνει ο κ. Κοκοτσάκης.
Από την πλευρά του, ο κ. Γιώργος Ηλιόπουλος μιλώντας στο enikos.gr τόνισε πως δεν γίνεται να αμφισβητηθεί η ύπαρξη ξυλολίου στις συγκεκριμένες παλέτες. «Προφανώς, αυτό αποδεικνύει ότι ήταν αυτές που είχαν τοποθετηθεί οι δεξαμενές, και είχαν και δίχτυ στήριξης. Δεν μπορούμε ακόμη να πούμε για ποσότητες του ξυλολίου, γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μετρήσεις, αλλά η ύπαρξή του είναι γεγονός. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε περισσότερα στοιχεία και θα έχει συνταχθεί και σχετική τεχνική έκθεση για αυτό το κομμάτι από τον κ. Κοκοτσάκη και τους συνεργάτες του».
Περισσότερες φωτογραφίες από τα σχετικά ευρήματα