Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου, 2025
More

    Τερεζάκης στον Realfm 97,8: «Υπήρχαν κάμερες του ΟΣΕ που έγραφαν – Δεν γνωρίζαμε ότι κατέβασε σε στικάκι τα βίντεο ο εργαζόμενος»

    Για τα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας από το δυστύχημα των Τεμπών που παραδόθηκαν στον ανακριτή, τα σενάρια για την πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε μετά την σύγκρουση αλλά και τις κάμερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης στον Νίκο Στραβελάκη από την συχνότητα του Realfm 97,8.

    Σε ερώτηση για τα τρία βίντεο που έδωσε στην δικαιοσύνη η εταιρεία Interstar και το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας ο Παναγιώτης Τερεζάκης σχολίασε ότι «κατ’ αρχάς να σας πω ότι περιμένουμε όλοι την αυθεντικοποίηση των βίντεο. Αυτό είναι βασικό. Θεωρητικά μιλώντας βλέποντας αυτά τα οποία παριστάνουν τα βίντεο, αν είναι αληθινά, όντως φαίνεται ότι δεν μπορεί να έχει κάτι, κάποιο σημαντικό φορτίο πάνω στα βαγόνια. Δεν υπάρχουν δεξαμενές. Δεν υπάρχουν δοχεία τα οποία να αιτιολογούν την ύπαρξη τέτοιου ποσού φορτίου που μεταφέρεται γιατί μιλάμε για 3,5, 4 τόνους περίπου έτσι δεν είναι; Άρα εγώ δεν βλέπω κάτι εκεί πέρα αλλά σας είπα περιμένω να κριθεί αυθεντικό το βίντεο».

    Και συνέχισε: «Δεύτερον παραμένει ακόμη- αν αποδειχθεί αυθεντικό το βίντεο που σημαίνει ότι αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχουν υδρογονάθρακες ή κάποιa άλλη καύσιμη ύλη επί των βαγονιών- το γεγονός εξήγησης της πυρόσφαιρας. Μιλάμε για πυρόσφαιρα και όχι για έκρηξη».

    «Η έκρηξη αφήνει σημάδια από το ωστικό κύμα που είναι εύκολα ανιχνεύσιμα στους εξειδικευμένους ερευνητές. Άρα τέτοιο πράγμα φαίνεται ότι δεν έχουμε. Μιλάμε για μία πυρόσφαιρα. Η ερμηνεία της πυρόσφαιρας, από την όποια εμπειρία είχα στο παρελθόν από διερευνήσεις σιδηροδρομικών δυστυχημάτων, δεν γίνεται ξεχωριστά από διάφορους επιστήμονες. Πρέπει να κάνεις μία συγκεκριμένη ομάδα επιστημόνων που ο ένας θα συμπληρώνει τον άλλον», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

    Με αφορμή την φωτογραφία ντοκουμέντο που αποκάλυψε η Realnews ότι ο μετασχηματιστής της εμπορικής αμαξοστοιχίας φαίνεται ότι ήταν άθικτος και άρα δεν υπήρξε διαρροή ελαίων σιλικόνης ο Παναγιώτης Τερεζάκης ρωτήθηκε από τι μπορεί να προήλθε η πυρόσφαιρα.

    «Είναι απλό. Στο δυστύχημα ενεπλάκησαν τρεις μηχανές, δύο του εμπορικού, όπου οι μηχανές τους έχουν υποστεί σχετικά μικρότερη αλλοίωση λόγω της κρούσης από ό,τι η μηχανή του επιβατικού. Η μηχανή του επιβατικού διελύθη. Και όχι μόνο αυτό, μπήκε και κάτω από τα βαγόνια του κυλικείου και της πρώτης θέσης που γυρίσαν από πάνω. Άρα ο μετασχηματιστής αυτής της μηχανής πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι είχε εκραγεί. Είναι δεδομένο αυτό το πράγμα. Από την μηχανή αν πάνε οι εμπειρογνώμονες να δουν τα κομμάτια της ηλεκτράμαξας του επιβατικού που είναι στο Κουλούρι δεν θα βρουν κομμάτια», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

    Σε άλλη ερώτηση αν αυτό που είπε είναι ένα σενάριο προς εξέταση από τους ειδικούς ο Παναγιώτης Τερεζάκης σημείωσε ότι «δεν μπορώ να το αποδείξω αυτό. Οι διερευνήσεις των δυστυχημάτων, είτε αεροπορικών είτε σιδηροδρομικών, γίνονται από επιτροπές που στήνονται για διερεύνηση βάζουν κάτω από την πρώτη στιγμή μία σειρά από σενάρια. Λένε ας πούμε έχουμε 10 σενάρια πιθανά να υπάρχουν: υδρογονάνθρακες, μετασχηματιστές, κάτι άλλο. (…) Ούτε και εγώ λέω ότι αυτό μπορεί να είναι αλλά σας λέω ότι οι επιτροπές πάντα δουλεύουν με σενάρια και ανάλογα με τα δεδομένα που συλλέγουν αποκλείσουν ένα ένα σενάριο. Αλλά είναι μεικτές επιτροπές. Δεν είναι ενός μόνο ανθρώπου».

    Όταν ρωτήθηκε αν μία δεξαμενή με εύφλεκτο υλικό θα μπορούσε να βρίσκεται σε κλειστό και όχι σε ανοιχτό βαγόνι ο Παναγιώτης Τερεζάκης υποστήριξε ότι «να υποθέσουμε για την συζήτηση ότι ήταν σε κλειστό βαγόνι. Τα κοντέινερ όλα βρέθηκαν άθικτα οπότε ποια η συμμετοχή της στην φωτιά;».

    Παράλληλα υπογράμμισε ότι ο ΟΣΕ είχε ζητήσει υλικό από την Interstar για την επιβατική αμαξοστοιχία και όχι για την εμπορική. «Κατ’αρχάς να ξεκαθαρίσω ότι η σύμβαση της Interstar με τον οργανισμό του ΟΣΕ έχει ξεκινήσει από το 2017 και συνέχεια γίνονται διαγωνισμοί, βγαίνουν διαγωνισμοί βάσει της νομοθεσίας», είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

    «Το δίκτυο επομένως και η όλη εγκατάσταση ανήκει στον ΟΣΕ. (…) Η διαχείριση αυτού του συστήματος υπάγεται με σύμβαση που έχουμε στην Interstar. Στο διάστημα από 2 έως 17 Μαρτίου 2023 εγώ δεν είχα θέση διοικητική. Εξ όσων γνωρίζω, όμως, από τα χαρτιά που ήρθαν σε γνώση μου, αυτό που είχε ζητηθεί αν θυμάμαι καλά στις 6 Μαρτίου από την Τροχαία του Τμήματος της Λάρισας είχαν ζητηθεί όλα τα βίντεο των σταθμών που πέρασε η επιβατική, όχι η εμπορική», σημείωσε ο Παναγιώτης Τερεζάκης.

    «Μέχρι τον Μάιο του 2023 δεν είχε γίνει καμία νύξη απολύτως για να πάρουν βίντεο για την εμπορική, τίποτα απολύτως», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

    Για το γεγονός ότι φαίνεται πως ο χειριστής του επιχειρησιακού κέντρου της Interstar κατέβασε τρία βίντεο από δύο σημεία ο Παναγιώτης Τερεζάκης ανέφερε: «Δεν έχουμε τέτοια επικοινωνία. Δεν το ξέρουμε». Σε άλλη ερώτηση αν ο υπάλληλος κατέβασε το υλικό μόνος του απάντησε: «Θα πρέπει να ερωτηθεί ο ίδιος ή η εταιρεία».

    Επιπλέον για το εάν γνώριζε την ύπαρξη των βίντεο ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ σημείωσε ότι «όχι, από τα Μέσα Ενημέρωσης την έμαθα γιατί η επικοινωνία είχε γίνει απευθείας, όπως και στα περισσότερα βίντεο και καταγραφικά και δεσμεύσεις σκληρών δίσκων που πήραν κατά καιρούς οι ανακριτικές αρχές, αυτά έγιναν με απευθείας επικοινωνία του εφέτη ανακριτή με την Interstar».

    Για το εάν υπήρχαν κάμερες που κατέγραφαν τις σήραγγες για λογαριασμό του ΟΣΕ ο Παναγιώτης Τερεζάκης είπε ότι «υπήρχαν κάμερες, εκατοντάδες. Φυσικά και γράφανε».

    «Τον Ιούλιο του 2023 έδωσα εντολή με επέκταση σύμβασης στην Interstar να τοποθετήσει καινούργιες ψηφιακές κάμερες που παρακολουθούσαν την συνεχή ροή των τρένων μέσα στην σήραγγα. Οι προηγούμενες ήταν αναλογικές και παρακολουθούσαν και καταγράφανε τις εισόδους και εξόδους των συγκεκριμένων σηράγγων», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

    Αναφορικά με το εάν το υλικό που κατατέθηκε στον ανακριτή από την Interstar ταιριάζει με την τοποθεσία και τις κάμερες που υπήρχαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο ο Παναγιώτης Τερεζάκης διευκρίνισε ότι «ναι οι όψεις που δείχνουν οι κάμερες είναι πραγματικές. Κρατώ και πάλι επιφύλαξη λέω για την αυθεντικότητα του βίντεο ότι όντως οι κάμερες έχουν καταγράψει το συγκεκριμένο τρένο. Το λέω ξεκάθαρα».

    Ακούστε το ηχητικό: 


    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr
    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    spot_img

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ