Η λαθρεπιβίβαση αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, καθώς προκαλεί σημαντικές οικονομικές απώλειες. Στα μέσα μεταφοράς, όπως το Μετρό και ο Ηλεκτρικός, πολλοί επιβάτες αποφεύγουν να αγοράσουν εισιτήριο ακολουθώντας άλλον επιβάτη που έχει ήδη περάσει τις πύλες.
Ωστόσο, από το 2023, έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου, η οποία έχει ήδη δείξει θετικά αποτελέσματα. Ειδικότερα, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Χάρης Δαμάσκος, επισήμανε ότι το σχέδιο στηρίχθηκε στην ανασυγκρότηση του Σώματος Ελεγκτών Κομίστρου με την αριθμητική ενίσχυσή του, τη διεύρυνση των ελέγχων σε όλο το δίκτυο Μετρό και Τραμ και τη δημιουργία ομάδων αποτροπής παράνομης διέλευσης από τις πύλες σε κεντρικούς σταθμούς.
Αύξηση ελέγχων και εισπράξεων
Παρουσιάζοντας στοιχεία, ο κ. Δαμάσκος επισήμανε ότι το 2024 οι έλεγχοι κομίστρου αυξήθηκαν κατά 43% και οι βεβαιωμένες παραβάσεις κατά 50% συγκριτικά με το 2023. Οι αυξημένοι έλεγχοι συμπαρέσυραν ανοδικά και τις εισπράξεις από πωλήσεις κομίστρου (+11,8% το 2024).
Παρουσιάζοντας στοιχεία, ο κ. Δαμάσκος επισήμανε ότι το 2024 οι έλεγχοι κομίστρου αυξήθηκαν κατά 43% και οι βεβαιωμένες παραβάσεις κατά 50% συγκριτικά με το 2023. Οι αυξημένοι έλεγχοι συμπαρέσυραν ανοδικά και τις εισπράξεις από πωλήσεις κομίστρου (+11,8% το 2024).