Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Στα 235,9 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους το 2024
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Στα 235,9 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους το 2024
Η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» ανακοίνωσε τα μη ελεγμένα οικονομικά αποτελέσματα για το έτος 2024, τα οποία καταρτίστηκαν σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς. Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα σημείωσαν αύξηση 10,2%, φτάνοντας τα 665,5 εκατ. ευρώ έναντι 603,72 εκατ. ευρώ το 2023. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 13,1% και η δυναμική ανάπτυξη των εμπορικών δραστηριοτήτων ενίσχυσαν τόσο τις Αεροπορικές όσο και τις Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες.
Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 424,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 15,7%, ενώ το περιθώριο EBITDA ανήλθε σε 63,8%. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 1,9%, αγγίζοντας τα 235,9 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η εταιρεία διατηρεί υγιή χρηματοοικονομική θέση με καθαρό χρέος 623,1 εκατ. ευρώ και δείκτη καθαρού χρέους προς EBITDA στο 1,5x. Στο πλαίσιο αυτό, το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή του 100% των καθαρών κερδών της χρήσης, με εκτιμώμενο μέρισμα 0,78 ευρώ ανά μετοχή.
Στρατηγικά, η εταιρεία ανακοίνωσε την επιτάχυνση του προγράμματος επέκτασης του αεροδρομίου, με στόχο τη σταδιακή επίτευξη δυναμικότητας 33 εκατ. επιβατών ετησίως νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό, ενώ μέχρι το 2032 ο σχεδιασμός προβλέπει εξυπηρέτηση 40 εκατ. επιβατών. Η χρηματοδότηση της επέκτασης θα πραγματοποιηθεί μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και ενός προαιρετικού Προγράμματος Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend) έως 240 εκατ. ευρώ σε βάθος τετραετίας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΑΑ, Ιωάννης Παράσχης, δήλωσε ότι το 2024 αποτέλεσε μία ακόμη δυναμική χρονιά για τον αερολιμένα, με ιστορικό ρεκόρ 31,9 εκατ. επιβατών και συνεχή επένδυση στη βελτίωση των υπηρεσιών. Παράλληλα, επισήμανε την επιτάχυνση της επέκτασης του αεροδρομίου, ενοποιώντας τις φάσεις 33MAP και 40MAP, ώστε να διασφαλιστεί η απαιτούμενη δυναμικότητα για 40 εκατ. επιβάτες έως το 2032.
Όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική, η εταιρεία αποφάσισε να διατηρήσει αμετάβλητες τις αεροπορικές χρεώσεις, με εξαίρεση την αύξηση της Χρέωσης Εξυπηρέτησης Επιβατών (PTF), η οποία τέθηκε σε ισχύ από τις 2 Νοεμβρίου 2024, στο πλαίσιο της αναπροσαρμογής των τελών. Παράλληλα, το αεροδρόμιο συνεχίζει την επιτυχημένη πολιτική κινήτρων, ενισχύοντας τη διασυνδεσιμότητα της Αθήνας με το εξωτερικό, ενώ αναδείχθηκε κορυφαίο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο στη κατηγορία των άνω των 20 εκατ. επιβατών ετησίως, στο πλαίσιο των βραβείων «ROUTES EUROPE 2024».
Το πρόγραμμα επέκτασης του αεροδρομίου συνεχίζεται σύμφωνα με το εγκεκριμένο χωροταξικό σχέδιο και περιλαμβάνει την αύξηση της δυναμικότητας εξυπηρέτησης επιβατών, την ανάπτυξη των εμπορικών χώρων και τη βελτίωση των υποδομών. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα ανέρχεται σε 1,28 δισ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί έως το 2032, με σημαντικό μέρος των επενδύσεων να υλοποιείται έως το 2028. Η χρηματοδότηση θα προέλθει κυρίως από δανεισμό και εν μέρει από το κεφάλαιο των Αεροπορικών Δραστηριοτήτων μέσω του Scrip Dividend.
Τέλος, η εταιρεία προτείνει την έναρξη ενός προαιρετικού Προγράμματος Επανεπένδυσης Μερίσματος, το οποίο θα επιτρέψει στους μετόχους να επανεπενδύσουν έως και 240 εκατ. ευρώ από τα μερίσματα των επόμενων ετών, ενισχύοντας την αξία των επενδύσεών τους. Η στρατηγική αυτή στοχεύει στη διατήρηση της υγιούς χρηματοοικονομικής θέσης της εταιρείας και στην ενίσχυση της ανάπτυξης των αεροπορικών και μη αεροπορικών δραστηριοτήτων της.