Κυριακή, 9 Μαρτίου, 2025
More

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Έπειτα από δεκαετίες αναμονής, το Μετρό Θεσσαλονίκης φαίνεται πως έχει την αποδοχή των πολιτών, καθώς το 77% αναγνωρίζει τη σημαντική συμβολή του στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη.

    Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Interview για το politic.gr, που διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2025, το 93% των ερωτηθέντων έχει χρησιμοποιήσει το Μετρό τουλάχιστον μία φορά από την έναρξη της λειτουργίας του.

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Παράλληλα, ένας στους δύο (58%) δήλωσε ότι αντικατέστησε το προηγούμενο μέσο μεταφοράς του με το Μετρό, δείγμα της δυναμικής του νέου συγκοινωνιακού μέσου. Πριν από τη λειτουργία του Μετρό οι πολίτες λένε ότι χρησιμοποιούσαν κυρίως τα ΙΧ και τα λεωφορεία για τις μετακινήσεις τους.

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Συγκεκριμένα:

    • 45% των ερωτηθέντων μετακινούνταν με ΙΧ είτε ως οδηγοί είτε ως επιβάτες
    • 42% χρησιμοποιούσαν λεωφορεία
    • 5% κινούνταν με δίκυκλο
    • 4% επέλεγαν ταξί για τις μετακινήσεις τους
    • 4% ανέφεραν ότι χρησιμοποιούσαν άλλο μέσο μεταφοράς

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Συχνότητα

    Η χρήση του μέσου είναι κυρίως περιστασιακή, με το 27,2% να δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Μετρό 1-2 φορές την εβδομάδα.

    Μόλις το 12,7% των επιβατών χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά (6-7 ημέρες την εβδομάδα).

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Οι λόγοι που χρησιμοποιούν οι πολίτες το Μετρό Θεσσαλονίκης

    • Το 28,1% των επιβατών το χρησιμοποιούν για να μεταβούν στην εργασία τους
    • Το 25,5% επιλέγει το Μετρό για ψυχαγωγία και κοινωνικές δραστηριότητες
    • Το 16,2% για προσωπικές υποθέσεις

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    «Τετράστερο» σε χρόνο, κόστος και ασφάλεια – «Τριάστερο» στην έκδοση εισιτηρίων

    Οι επιβάτες αξιολογούν θετικά τη νέα υποδομή, συγκρίνοντάς την με τα προηγούμενα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούσαν.

    Το Μετρό θεωρείται ταχύτερο, πιο άνετο, ασφαλές και οικονομικό σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς, ωστόσο η χαμηλή αξιολόγηση της ευκολίας χρήσης των εισιτηρίων (3,0/5,0) αποτελεί μια σαφή ένδειξη ότι οι επιβάτες αντιμετωπίζουν δυσκολίες είτε στη διαδικασία έκδοσης, είτε στην επικύρωση και χρήση των εισιτηρίων.

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Αναλυτικά η αξιολόγηση:

    • Χρόνος μετακίνησης: 4,6/5
    • Άνεση: 4,5/5
    • Κόστος: 4,5/5
    • Ασφάλεια: 4,4/5
    • Συχνότητα δρομολογίων: 4,6/5,0
    • Καθαριότητα συρμών & σταθμών: 4,5/5,0
    • Προσβασιμότητα για ΑμεΑ: 4,1/5,0 → Παρότι βαθμολογείται αρκετά θετικά, υπάρχει περιθώριο βελτίωσης για τη διευκόλυνση των ατόμων με αναπηρία.
    • Ευκολία χρήσης εισιτηρίων: 3,0/5,0 → Ο χαμηλός βαθμός δείχνει ότι υπάρχουν δυσκολίες στη διαδικασία έκδοσης και χρήσης εισιτηρίων.
    • Πληροφόρηση και ενημέρωση επιβατών: 3,6/5,0 → Παρόλο που δεν θεωρείται ανεπαρκής, η ενημέρωση των επιβατών θα μπορούσε να βελτιωθεί, ιδίως όσον αφορά τις καθυστερήσεις ή τις αλλαγές δρομολογίων.

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Το «αγκάθι» της νέας υποδομής

    Παρότι η γενική εικόνα είναι θετική, το 33% των επιβατών λέει ότι του έχει τύχει κάποια βλάβη ή καθυστέρηση στη μετακίνησή του.

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Οι πιο συχνές δυσλειτουργίες που αναφέρθηκαν είναι:

    • 31,7%: Πρόβλημα με ακυρωτικά μηχανήματα & κάρτες εισόδου
    • 28,7%: Βλάβη συρμού (σταμάτησε ή δεν ξεκίνησε)
    • 24,4%: Καθυστέρηση άφιξης ή αναχώρησης

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Όσον αφορά τη συχνότητα στις βλάβες και καθυστερήσεις, η πλειοψηφία (29%) λέει ότι είναι σπάνιες (μία φορά το μήνα), από κοντά το 22,8% λέει μερικές φορές την εβδομάδα και το 21,2% μία φορά την εβδομάδα.

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Πώς επηρεάστηκε η μετακίνησή τους;

    • 37% των επιβατών είχαν μικρή καθυστέρηση (5-15 λεπτά)
    • 26% είχαν σοβαρή καθυστέρηση (πάνω από 15 λεπτά)
    • 20% αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν άλλο μέσο μεταφοράς λόγω της βλάβης
    • 17% δήλωσαν ότι δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Σχετικά με την ανταπόκριση του προσωπικού του Μετρό σε τέτοιες περιπτώσεις:

    • 53% δήλωσε ικανοποιημένο
    • 31% ουδέτερο
    • 16% τη βρήκε ανεπαρκή

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Επέκταση του Μετρό: Ποιοι σταθμοί έχουν προτεραιότητα για τους Θεσσαλονικείς

    Με τη βασική γραμμή σε λειτουργία, οι πολίτες ζητούν γρήγορη επέκταση του δικτύου.

    • Προς Αεροδρόμιο & Κέντρο Καινοτομίας (39,7%)
    • Προς Σταυρούπολη – Νοσοκομείο Παπαγεωργίου (21,7%)
    • Προς Κορδελιό / ΚΤΕΛ Μακεδονία (15,9%)
    • Προς Άνω Εύοσμο (10,7%)
    • Προς Χαριλάου – Πυλαία (9,8%)
    • Προς Τσιμισκή (2,1%)

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Γρήγορο, καθαρό, αλλά όχι πάντα αξιόπιστο

    Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι πλέον πραγματικότητα και οι πολίτες το αγκάλιασαν, αφού αντικατέστησε μεγάλο μέρος των μετακινήσεών τους και προσφέρει ταχύτερη, πιο άνετη και οικονομική μετακίνηση.

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Ωστόσο, η υψηλή συχνότητα βλαβών και καθυστερήσεων αναδεικνύεται σε σημαντικό ζήτημα, ενώ η ανάγκη ταχείας επέκτασης του δικτύου παραμένει κορυφαία προτεραιότητα για τους Θεσσαλονικείς.

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

    Έρευνα για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μόλις το 12,7% των επιβατών το χρησιμοποιούν καθημερινά – «Αγκάθια» οι βλάβες και οι καθυστερήσεις

     

     

    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr
    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    spot_img

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ