Αποτέλεσε πρωτοβουλία της υποδιευθύντριας του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού στο Ηράκλειο, ωστόσο το τελευταίο διάστημα φαίνεται ότι τα αποτελέσματα που έχει επιφέρει, οδηγούν κι άλλα σχολεία στην εφαρμογή του. Πρόκειται για το αποκαλούμενο «μουσικό σχολικό κουδούνι», μια ιδέα της Μαίρης Σταυρακάκη που υλοποιήθηκε αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα στο σχολείο και ήδη, έχει με κάποιο τρόπο αλλάξει την καθημερινότητα μαθητών, εκπαιδευτικών, αλλά και των κατοίκων της γειτονιάς που βρίσκεται το σχολείο, όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Σταυρακάκη.
«Ήταν μια ιδέα, την οποία εδώ και χρόνια είχα στο μυαλό μου. Φανταζόμουν ένα σχολείο με μουσικό κουδούνι , οπότε από πέρυσι που ανέλαβα θέση υποδιευθύντριας, έθεσα ως στόχο την πραγματοποίησή της» ανέφερε η εμπνεύστρια του σχολικού μουσικού κουδουνιού, η οποία ενθουσιασμένη βλέπει τους μαθητές να βγαίνουν για διάλειμμα ή και να μπαίνουν στις αίθουσες διδασκαλίας για το μάθημά τους, υπό τους ήχους μουσικών, που έχουν αντικαταστήσει το κλασικό «ντριν».
Για την υλοποίηση αυτής της ιδέας, όπως ανέφερε η Μαίρη Σταυρακάκη, έπρεπε να γίνουν εργασίες εγκατάστασης στο σχολείο, οι οποίες περιλάμβαναν τοποθέτηση ενισχυτή, πολλά μέτρα καλώδιο, όπως και ηχεία για τους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους. Καλύτερο διάστημα για τις εργασίες αυτές, εκτιμήθηκε ότι ήταν το διάστημα των διακοπών του Πάσχα, αφού τελικά το «μουσικό σχολικό κουδούνι» υπήρξε μια ευχάριστη έκπληξη για τους μαθητές, με την ολοκλήρωση των διακοπών τους και την επιστροφή τους στο σχολείο.
«Στόχος μου ήταν η μουσική να διεγείρει τη συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, να επιδράσει θετικά στη χαλάρωσή τους, στην απελευθέρωση του άγχους, να δημιουργηθεί ένα ήρεμο και ευχάριστο κλίμα μέσα από την κλασική μουσική και να βοηθήσει στην αποφυγή εκδήλωσης επιθετικών συμπεριφορών» ανέφερε σε ό,τι αφορά την ιδέα που είχε για το «μουσικό σχολικό κουδούνι» η υποδιευθύντρια του σχολείου, η οποία σημείωσε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «τον τελευταίο ενάμιση περίπου μήνα που λειτουργεί το κουδούνι, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί όταν μπαίνουμε στην τάξη ακούμε Μπετόβεν και όταν βγαίνουμε ακούμε Βιβάλντι».
«Στόχος μου ήταν η μουσική να διεγείρει τη συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, να επιδράσει θετικά στη χαλάρωσή τους, στην απελευθέρωση του άγχους, να δημιουργηθεί ένα ήρεμο και ευχάριστο κλίμα μέσα από την κλασική μουσική και να βοηθήσει στην αποφυγή εκδήλωσης επιθετικών συμπεριφορών» ανέφερε σε ό,τι αφορά την ιδέα που είχε για το «μουσικό σχολικό κουδούνι» η υποδιευθύντρια του σχολείου, η οποία σημείωσε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «τον τελευταίο ενάμιση περίπου μήνα που λειτουργεί το κουδούνι, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί όταν μπαίνουμε στην τάξη ακούμε Μπετόβεν και όταν βγαίνουμε ακούμε Βιβάλντι».