X
Παρασκευή, 20 Ιουνίου, 2025
More

    Έρχεται Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 με μειωμένες επιδοτήσεις – Τέλος εποχής για τα «γενναιόδωρα» κίνητρα

    Έρχεται Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 με μειωμένες επιδοτήσεις – Τέλος εποχής για τα «γενναιόδωρα» κίνητρα

    Σε τροχιά επαναπροσδιορισμού μπαίνει η κρατική πολιτική για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 με σημαντικά περιορισμένες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο σε ύψος ποσού όσο και σε αριθμό δικαιούχων.

    Η νέα στρατηγική του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 με τις μειωμένες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδιώκει μεγαλύτερη στόχευση και συγκράτηση του δημοσιονομικού κόστους.

    Το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 είχε φτάσει να προσφέρει επιδοτήσεις έως και 9.000 ευρώ για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, χωρίς μάλιστα ανώτατο όριο στην τιμή του μοντέλου. Η γενναιόδωρη αυτή πολιτική αποτέλεσε σημαντικό κίνητρο για την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων ΙΧ και την ενεργοποίηση του κλάδου, ιδίως μετά το 2022.

    Ωστόσο, το νέο σχήμα που ετοιμάζεται να τεθεί σε ισχύ από τον Ιούλιο 2025 φέρνει σαρωτικές αλλαγές. Η μέγιστη επιδότηση αναμένεται να μειωθεί στις 3.000-3.500 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα εισάγεται πλαφόν στην αξία του οχήματος, το οποίο θα κυμαίνεται περίπου στις 35.000 ευρώ προ ΦΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι αποκλείονται ακριβά μοντέλα και premium επιλογές, σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί η αγορά μικρότερων και πιο προσιτών EV.

    Οι εξελίξεις αυτές έρχονται σε μια περίοδο όπου η ελληνική αγορά ηλεκτροκίνησης δείχνει σημάδια κόπωσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του α’ τριμήνου 2025, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατέγραψαν πτώση 9,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Το κενό επιδότησης, από τη λήξη του προηγούμενου προγράμματος και έως την έναρξη του νέου, έχει οδηγήσει αρκετούς υποψήφιους αγοραστές στο να περιμένουν.

    Η επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει σε μείωση των κινήτρων δεν είναι τυχαία καθώς το κόστος των επιδοτήσεων θεωρείται υψηλό, ενώ οι προτεραιότητες τώρα στρέφονται προς άλλους τομείς όπως η ενεργειακή απόδοση κτιρίων και η στήριξη των δημόσιων συγκοινωνιών.

    Η μείωση των επιδοτήσεων αναμένεται να πλήξει κυρίως τους ιδιώτες καταναλωτές που επιθυμούσαν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως αντικατάσταση ενός συμβατικού ΙΧ. Οι επαγγελματίες, τα ταξί και οι εταιρικοί στόλοι εξακολουθούν να αποτελούν βασικό όγκο στις πωλήσεις, και σε πολλές περιπτώσεις εντάσσονται και σε άλλα σχήματα χρηματοδότησης.

    Οι πιο επιβαρυμένοι είναι οι ενδιαφερόμενοι για μεγαλύτερα ή πολυτελέστερα μοντέλα, τα οποία πλέον δεν θα καλύπτονται από τη νέα κρατική επιδότηση λόγω των ορίων τιμής.

    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    spot_img

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ