Τι αναφέρει έγγραφο.
Με επίσημο έγγραφό της, η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων και Ε.Φ.Κ. της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων υπενθυμίζει την υποχρέωση αυστηρής εφαρμογής της απόφασης Α.1208/2021, η οποία αφορά την υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή και διαχείριση των αιτήσεων για την παροχή τελωνειακών εργασιών εκτός ωραρίου λειτουργίας των τελωνείων ή/και εκτός τελωνειακού καταστήματος.
Η υπενθύμιση απευθύνεται τόσο στις τελωνειακές αρχές όσο και στους ιδιώτες και οικονομικούς φορείς που συναλλάσσονται με αυτές, υπογραμμίζοντας ότι από το 2021 έχει θεσπιστεί η υποχρεωτική χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ICISnet για την υποβολή των σχετικών αιτήσεων. Η χρήση έντυπων αιτήσεων επιτρέπεται αποκλειστικά στις εξαιρέσεις που προβλέπονται ρητά στο άρθρο 4 της εν λόγω απόφασης, ενώ κάθε άλλη μορφή αίτησης δεν θα γίνεται αποδεκτή.
Παράλληλα, τονίζεται ότι οι τελωνειακές αρχές οφείλουν να αποδέχονται ή να απορρίπτουν τις αιτήσεις εντός του επίσημου ωραρίου λειτουργίας τους και πριν από την παροχή των αιτούμενων υπηρεσιών. Η καθυστέρηση ή η παράλειψη στην έγκριση των αιτήσεων μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη λειτουργία των υπηρεσιών και να δημιουργήσει ζητήματα κανονιστικής συμμόρφωσης.
Επιπλέον, επισημαίνεται η ανάγκη για έγκαιρη πληρωμή των σχετικών επιβαρύνσεων (ΔΕΤΕ) από τους συναλλασσόμενους. Οι τελωνειακές αρχές καλούνται να παρακολουθούν στενά τις πληρωμές, να ενημερώνουν τους ενδιαφερομένους για τις υποχρεώσεις τους και, σε περιπτώσεις καθυστέρησης, να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, μεταξύ άλλων και την επιβολή τόκων εκπρόθεσμης καταβολής.