Την απαγόρευση πωλήσεων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δήλαδή των Ι.Χ. με βενζίνη και ντίζελ, είναι ο επόμενος στόχος της κυβέρνησης μετά την απολιγνιτοποίηση, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για την αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με την χθεσινή παρέμβασή του για τον κλιματικό νόμο, ουσιαστικά ζήτησε την πολιτική και κοινωνική συναίνεση για τον καθορισμό χρονικής προθεσμίας ως προς την πώληση αυτοκινήτων που καταναλώνουν συμβατικά υγρά καύσιμα: «Η ηλεκτροκίνηση προφανώς είναι το μέλλον -για να μην πω ότι είναι ήδη το παρόν το οποίο είναι εδώ – και θα πρέπει να συμφωνήσουμε σε εθνικό επίπεδο ποιος είναι ο στόχος τον οποίο θέτουμε στην Ελλάδα ως όριο για να απαγορεύσουμε τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην αγορά να προσαρμοστεί προς αυτή την κατεύθυνση. Πρέπει όμως ταυτόχρονα και η ενέργεια η οποία παράγεται και την οποία καταναλώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να είναι ενέργεια πράσινη» ήταν μέρος της ομιλίας του.
Κυβερνητικές πηγές, σημείωναν πως ο πρωθυπουργός έκανε αυτή την αναφορά ώστε να ανοίξει ο διάλογος και να επιδιωχθεί η μέγιστη δυνατή συμφωνία για την οριοθέτηση του στόχου και την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου.
Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο η συγκεκριμένη συζήτηση για την απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει ανοίξει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με πρόταση ώστε από το 2025 και μετά να μηδενιστούν οι εκπομπές CO2 από την αυτοκινητοβιομηχανία. Πρόκειται για το νέο πρότυπο των υγρών καυσίμων «Euro 7». Ουσιαστικά με την υπό συζήτηση κοινοτική οδηγία που προωθεί σθεναρά ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Φρανς Τίμερμανς, ανοίγει ο δρόμος για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων.