Μάλιστα είναι πολύ πιθανό ανά 15 ημέρες η συγκεκριμένη λίστα να ανανεώνεται και να περιλαμβάνονται διαφορετικά προϊόντα, πάντα όμως από τις 31 κατηγορίες που συμφώνησαν έμποροι και Υπουργείο. Την ίδια στιγμή έχει ανοίξει μεγάλη κουβέντα αναφορικά με είδη διατροφής -κατά κύριο λόγο- που δεν βρίσκονται ανάμεσα σε εκείνα που θα είναι στο καλάθι της νοικοκυράς. Η απάντηση έχει δύο διαφορετικά σκέλη. Η μία είναι ο «ανταγωνισμός» και η άλλη είναι η «προτίμηση των καταναλωτών».
Για παράδειγμα εκτός λίστας βρίσκονται φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Ο λόγος, όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, είναι πως τα συγκεκριμένα προϊόντα οι καταναλωτές μπορούν να τα προμηθευθούν φθήνοτερα στις λαϊκές αγορές. «Προτείνεται να πάει προς τα εκεί ο καταναλωτής» σχολίασε σε τηλεoπτική του συνέντευξη. Αντίστοιχα το ίδιο συμβαίνει με τα μη συσκευασμένα κρέατα (που θα βρίσκεται στο «καλάθι») καθώς θα ήταν αθέμιτο ως προς τα κρεοπωλεία, αλλά και τα όσπρια ή το αλεύρι, που πωλούνται και σε άλλα καταστήματα πέρα από τις αλυσίδες.
Απορίες δημιούργησε και η επιλογή στα μακαρόνια, όπου υπάρχει μόνο το Νο6 σε ένα προϊόν με τεράστια γκάμα και παραλλαγές. Ο κ. Αναγνωστόπουλος έδωσε και γι αυτό μία συγκεκριμένη απάντηση. «Τα μακαρόνια νο6 είναι ο κωδικός που τραβιέται περισσότερο, έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση και ταυτόχρονα υπάρχει σε όλο τον ανταγωνισμό. Δεν θέλαμε να βάλουμε στο καλάθι ένα προϊόν που θα υπήρχε σε 2-3 ανταγωνιστές» είπε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ.
Σε ό,τι αφορά τα απορρυπαντικά και αν περιλαμβάνονται σ’ αυτά οι ταμπλέτες για πλυντήριο πιάτων, ο γγ Εμπορίου ανέφερε ότι «Θα είναι και τα υγρά απορρυπαντικά. Δεν υπάρχει κάποια πιο premium προϊόντα όπως οι ταμπλέτες».
Τα προϊόντα που έμειναν έξω από το «καλάθι του νοικοκυριού»
- Οσπρια
- Αλεύρι
- Βούτυρο
- Μοσχάρι
- Νωπά φρούτα
- Λαχανικά
- Δημητριακά
- Βρεφικές κρέμες
- Μπαχαρικά