X
Σάββατο, 26 Απριλίου, 2025
More

    ΑΑΔΕ: Σε ισχύ οι νέοι κανόνες για διακοπή εργασιών – Πλήρως ψηφιακά από το καλοκαίρι

    ΑΑΔΕ: Σε ισχύ οι νέοι κανόνες για διακοπή εργασιών – Πλήρως ψηφιακά από το καλοκαίρι

    Τι αλλάζει με τους νέους κανόνες της ΑΑΔΕ – Απαντήσεις σε 8 ερωτήσεις

    Σημαντικές βελτιώσεις στη διαδικασία διακοπής εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις τίθενται σε ισχύ, με την δημοσίευση απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή. Η διαδικασία, η απλοποιείται περαιτέρω, ενισχύεται με νέες δυνατότητες, καθιστώντας ευκολότερη και ταχύτερη τη διεκπεραίωσή της. Με την νέα απόφαση και μέσω της αναβάθμισης της ψηφιακής εφαρμογής αναμένεται να εξυπηρετηθούν άνω των 15.000 αιτημάτων πολιτών και επιχειρήσεων.


    Το Dnews.gr παρουσιάζει με τη μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων τις βασικότερες αλλαγές.

    1. Τι αλλάζει συνολικά με τη νέα απόφαση Α.1060/2025 για τη διακοπή εργασιών;

    Η διαδικασία γίνεται πιο απλή και αυτοματοποιημένη. Εφαρμόζεται πλήρως ψηφιακά μέσω ειδικής εφαρμογής από την 1η Ιουλίου 2025, με διασταύρωση στοιχείων από τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ χωρίς φυσική παρουσία.


    2. Τι γίνεται με τις επιχειρήσεις που έχουν επαγγελματικά οχήματα;

    Πρέπει πρώτα να δηλωθεί η πραγματική κατάστασή τους στο Πληροφοριακό Σύστημα Οχημάτων (ΠΣΟ) της ΑΑΔΕ – αν έχουν πωληθεί, διαγραφεί, κλαπεί ή παραδοθεί. Η ημερομηνία αυτοπαράδοσης δεν δεσμεύει πια τον χρόνο διακοπής, αν έχουν ολοκληρωθεί οι υπόλοιπες προϋποθέσεις.

    3. Τι ισχύει για όσους έχουν ακόμα Φορολογικές Ηλεκτρονικές Μηχανές (ΦΗΜ);


    Αν διαπιστωθεί ότι υπάρχουν ενεργοί ΦΗΜ, το αίτημα δρομολογείται για έλεγχο. Αν δεν υπάρχει ένδειξη ότι λειτουργούσε την ημέρα διακοπής, η διακοπή μπορεί να προχωρήσει κανονικά.

    4. Πώς επηρεάζει η ύπαρξη τραπεζικών λογαριασμών ή POS την αίτηση;

    Αν υπάρχουν ενεργοί επαγγελματικοί λογαριασμοί ή συμβάσεις POS, ο φορολογούμενος πρέπει να τους κλείσει. Διαφορετικά, η ημερομηνία διακοπής μπορεί να τροποποιηθεί.


    5. Ποιοι εξαιρούνται από τη νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία;

    Εξαιρούνται περιπτώσεις αποβιωσάντων, επιχειρηματικών μετασχηματισμών, πτωχεύσεων, αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και δημοτικών συνδυασμών. Αυτές συνεχίζουν να εξυπηρετούνται μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου».

    6. Τι ισχύει για τις εκκρεμείς αιτήσεις που δεν ολοκληρώθηκαν πριν τις αλλαγές;

    Αν είχε γίνει εμπρόθεσμη απόπειρα υποβολής που καταγράφηκε, ο φορολογούμενος μπορεί να επανυποβάλει το αίτημα στην νέα εφαρμογή και δεν θα του επιβληθεί πρόστιμο έως την 1/9/2025.

    7. Τι συμβαίνει αν η ΑΑΔΕ διαπιστώσει διαφορετική ημερομηνία διακοπής από αυτήν που δηλώνει ο φορολογούμενος;

    Ο φορολογούμενος μπορεί να αποδεχτεί τη νέα ημερομηνία και να συνεχίσει. Αν διαφωνεί, έχει 20 ημέρες για να τεκμηριώσει την αρχική του δήλωση και να εξεταστεί από αρμόδιο υπάλληλο.

    8. Πού και πώς υποβάλλεται η αίτηση διακοπής;

    Από 1η Ιουλίου 2025, η αίτηση γίνεται αποκλειστικά στην πύλη myAADE.gov.gr, μέσω της διαδρομής: Μητρώο και Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης. Μέχρι τότε, υποβάλλεται μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου».

    Πηγή

    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    spot_img

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ