AEGEAN: Σε υψηλά ιστορικά επίπεδα τζίρος και επιβατική κίνηση το 2024
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 1,78 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5%.
Η AEGEAN ανακοίνωσε τα οικονομικά και λειτουργικά της αποτελέσματα για το 2024, καταγράφοντας σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών και την επιβατική κίνηση, παρά τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 1,78 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η εταιρεία μετέφερε 16,3 εκατ. επιβάτες, αριθμός αυξημένος κατά 6%, εν μέσω θετικού περιβάλλοντος ζήτησης αλλά και σημαντικών προκλήσεων.
Ο Όμιλος προσέφερε συνολικά 19,8 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, αυξημένες κατά 1,2 εκατ. σε σύγκριση με το 2023, ενισχύοντας το δίκτυό του κυρίως εκτός των περιόδων αιχμής. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 82,5%. Το EBITDA ανήλθε σε 405,3 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μικρή άνοδο 1%, ενώ η λειτουργική κερδοφορία (EBIT) ανήλθε στα 227,1 εκατ. ευρώ, μειωμένη κατά 8%. Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 164,0 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 129,9 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση 23% σε σύγκριση με το 2023.
Το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς χαρακτηρίστηκε από σημαντική αύξηση στην επιβατική κίνηση, η οποία ενισχύθηκε κατά 7%. Η εταιρεία σημείωσε ιστορικά υψηλά λειτουργικής κερδοφορίας, με τον κύκλο εργασιών να αυξάνεται κατά 10%. Παράλληλα, το EBIT ανήλθε σε 27,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας νέο ιστορικό ρεκόρ. Ωστόσο, η κάμψη της ισοτιμίας ευρώ-δολαρίου επηρέασε αρνητικά το τελικό αποτέλεσμα του τριμήνου, λόγω ζημιών από την αποτίμηση των μελλοντικών μισθώσεων αεροσκαφών.
Τα ετήσια αποτελέσματα του 2024 αποτελούν την καλύτερη ιστορικά επίδοση σε επίπεδο επιβατικής κίνησης και κύκλου εργασιών, καθώς και τη δεύτερη υψηλότερη κερδοφορία στην ιστορία της εταιρείας. Παρόλα αυτά, η AEGEAN αντιμετώπισε σημαντικά εμπόδια, όπως οι αναγκαίοι έλεγχοι στους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney, οι οποίοι καθήλωσαν 8-10 αεροσκάφη και περιόρισαν τη δυναμική ανάπτυξης, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο. Η εταιρεία έλαβε αποζημίωση από τον κατασκευαστή, η οποία ωστόσο δεν κάλυψε πλήρως τις απώλειες. Επιπλέον, η αναστολή των πτήσεων προς Τελ Αβίβ, Βηρυτό και Αμάν από τα τέλη Ιουλίου έως τον Δεκέμβριο λόγω γεωπολιτικών συνθηκών οδήγησε σε μείωση της επιβατικής κίνησης εξωτερικού στο δεύτερο εξάμηνο.
Στο χρηματοοικονομικό μέτωπο, τα ταμειακά διαθέσιμα και οι επενδύσεις ανήλθαν σε 769,1 εκατ. ευρώ, παρά την καταβολή 85,4 εκατ. ευρώ για την εξαγορά των warrants από το Ελληνικό Δημόσιο. Ο καθαρός δανεισμός, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργικών μισθώσεων, ανήλθε στα 662,2 εκατ. ευρώ. Η AEGEAN παρέλαβε συνολικά 7 νέα αεροσκάφη, εκ των οποίων 5 Airbus 320/321 neo και 2 ATR 72-600.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της AEGEAN θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος ύψους 0,80 ευρώ ανά μετοχή.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Γερογιαννης, τόνισε ότι η στρατηγική αύξησης της χωρητικότητας εκτός αιχμής, σε συνδυασμό με τη δυναμική ανταπόκριση των Ελλήνων και ξένων επιβατών, οδήγησε στα θετικά αποτελέσματα. Υπογράμμισε επίσης τις προκλήσεις που προέκυψαν από τους περιορισμούς στη Μέση Ανατολή και τις επιπτώσεις των ελέγχων στους κινητήρες GTF.
Για το 2025, η AEGEAN σχεδιάζει περαιτέρω ανάπτυξη, με προσφορά 21,5 εκατ. θέσεων, εκ των οποίων 13 εκατ. θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού και 8,5 εκατ. θέσεις στο δίκτυο εσωτερικού. Επιπλέον, η εταιρεία προχώρησε σε νέα παραγγελία 8 αεροσκαφών A321 neo, ενώ ενισχύει το Κέντρο Συντήρησής της, που πλέον εξυπηρετεί και άλλες αεροπορικές εταιρείες. Με αυτές τις κινήσεις, η AEGEAN επιδιώκει να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της και να ενισχύσει την προστιθέμενη αξία της για τους επιβάτες, το προσωπικό και την ελληνική οικονομία.