Με ευρεία πλειοψηφία εγκρίθηκε σήμερα από τη Βουλή των Ελλήνων ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), φέρνοντας σημαντικές αλλαγές στην οδική συμπεριφορά και τη δημόσια ασφάλεια. Βασικός στόχος του νέου πλαισίου είναι η ουσιαστική μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα, ενώ εισάγεται για πρώτη φορά ένα συνεκτικό και κλιμακωτό σύστημα ποινών που στοχεύει στους συστηματικούς παραβάτες.
Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει αυστηρότερες κυρώσεις για την υποτροπή σε επικίνδυνες συμπεριφορές, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και η υπερβολική ταχύτητα. Οι ποινές θα είναι πλέον αυστηρότερες και θα συνοδεύονται από τσουχτερά πρόστιμα.
Τι αλλάζει συνολικά στον νέο ΚΟΚ
Ο ανανεωμένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας υιοθετεί ένα πιο αυστηρό και αναλογικό μοντέλο ποινών, στο οποίο η επανάληψη των επικίνδυνων παραβάσεων επιφέρει σημαντικές συνέπειες. Ο νόμος δεν στοχεύει μόνο στην τιμωρία αλλά και στην καλλιέργεια κουλτούρας οδικής ευθύνης, μέσα από:
Ο ανανεωμένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας υιοθετεί ένα πιο αυστηρό και αναλογικό μοντέλο ποινών, στο οποίο η επανάληψη των επικίνδυνων παραβάσεων επιφέρει σημαντικές συνέπειες. Ο νόμος δεν στοχεύει μόνο στην τιμωρία αλλά και στην καλλιέργεια κουλτούρας οδικής ευθύνης, μέσα από: