Περισσότερα από τέσσερα χρόνια αφότου οι ιδρυτές του Instagram εγκατέλειψαν την εταιρεία, επέστρεψαν με μια νέα εφαρμογή, το Artifact.
Ο Kevin Systrom και ο Mike Krieger ανακοίνωσαν την Τρίτη το λανσάρισμα του Artifact, μιας εφαρμογής που υπόσχεται «μια εξατομικευμένη ροή ειδήσεων» που τροφοδοτείται από τεχνητή νοημοσύνη.
Σε μια ανάρτηση στο Instagram, ο Krieger δήλωσε ότι ο ίδιος και ο Systrom «εργάζονται με μια ταλαντούχα ομάδα» για περισσότερο από ένα χρόνο για να ξεκινήσουν την υπηρεσία.
{https://www.instagram.com/p/CoFlAChJoDi/?hl=el}
«Αφήνουμε σταδιακά τον κόσμο να συμμετέχει καθώς επεκτείνουμε την κλίμακα», έγραψε ο Krieger. Μια λίστα αναμονής για την εγγραφή άνοιξε για το κοινό την Τρίτη.
Σε αντίθεση με το Instagram, η εφαρμογή επικεντρώνεται περισσότερο σε άρθρα παρά σε φωτογραφίες.
Το Artifact θα προτείνει περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντα και θα επιτρέπει τη συζήτηση με φίλους, σύμφωνα με το Platformer, το οποίο ανέφερε πρώτο την έναρξη. Μια κύρια ροή θα εμφανίζει δημοφιλή άρθρα από μεγάλους οργανισμούς μέσων ενημέρωσης μέχρι μικρότερους μπλόγκερ, και η ροή ενός χρήστη θα γίνεται πιο εξατομικευμένη ανάλογα με το τι κάνει κλικ.
Σύμφωνα με το CNN το λανσάρισμα έρχεται σε μια περίοδο ανανεωμένης δραστηριότητας στον κόσμο των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης.
Στον απόηχο της αναταραχής και της αβεβαιότητας στο Twitter υπό τον νέο ιδιοκτήτη Έλον Μασκ, μια σειρά από νεότερες υπηρεσίες έχουν βρει έδαφος βοηθώντας τους χρήστες να λαμβάνουν ειδήσεις και προσωπικές ενημερώσεις σε μια ροή.
Εν τω μεταξύ, η ραγδαία άνοδος του TikTok συνεχίζει να ωθεί πολλές εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένου του Instagram, να αντιγράψουν τα χαρακτηριστικά του.
Η Platformer περιέγραψε το Artifact ως «TikTok για κείμενο» και ενδεχομένως «ακόμη και ως αιφνιδιαστική επίθεση στο Twitter».
Αφού ξεκίνησαν μαζί το Instagram το 2010, ο Systrom και ο Krieger πούλησαν την εφαρμογή στη Meta για 1 δισεκατομμύριο δολάρια το 2012. Το ζεύγος αποχώρησε από το Instagram το 2018, με τις τότε αναφορές να αναφέρουν ότι η αποχώρηση οφειλόταν σε εντάσεις με τον διευθύνοντα σύμβουλο Μαρκ Ζούκερμπεργκ σχετικά με την κατεύθυνση της εφαρμογής και την επιθυμία περαιτέρω ενσωμάτωσής της στο Facebook.
«Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του Instagram ήταν η ανεξαρτησία και η μοναδικότητά του από το Facebook. Οι ιδρυτές το φύλαγαν στενά αυτό», δήλωσε τότε στο CNN η Debra Aho Williamson, κύρια αναλύτρια της eMarketer.
Ο Systrom και ο Krieger δημιούργησαν έκτοτε ένα εγχείρημα που επικεντρώνεται στις κοινωνικές εφαρμογές του μέλλοντος, σύμφωνα με το Platformer. Το Artifact είναι το πρώτο προϊόν από αυτό το εγχείρημα.