Ραγδαία είναι η αύξηση που παρατηρείται στις τιμές βασικών αγαθών. Η ακρίβεια «γονατίζει» τα νοικοκυριά ενώ σοκ προκαλούν οι ανατιμήσεις στα απορρυπαντικά και τα χαρτικά.

Όπως μετέδωσε το πρωί της Τετάρτης (10/1) σε σχετικό της ρεπορτάζ η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν πως η Ελλάδα παραμένει μία από τις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης, με τις τιμές σε απορρυπαντικά και χαρτικά να έχουν εκτοξευτεί.

Αναλυτικά παραδείγματα

  • Υγρό απορρυπαντικό πλυντηρίου ρούχων 50 μεζούρες: 06/2023 αρχική τιμή 20,33 ευρώ, με προσφορά 10,95 ευρώ. 01/2024 αρχική τιμή 20,33 ευρώ, με προσφορά 11,45 ευρώ
  • Σαμπουάν 300ml: 06/2022 5,48 ευρώ, 06/2023 6,98 ευρώ, 01/2024 7,18 ευρώ
  • Χαρτί κουζίνας 349gr: 06/2022 3,13 ευρώ, 06/2023 3,71 ευρώ, 01/2024 3,92 ευρώ
  • Χαρτί υγείας 3φύλλων 8αρι 760gr: 06/2022 αρχική τιμή 7,20 ευρώ προσφορά 3,30 ευρώ, 06/2023 αρχική τιμή 8,53 ευρώ προσφορά 4,55 ευρώ, 01/2024 αρχική τιμή 8,92 ευρώ προσφορά 4,88 ευρώ.

Πώς εντοπίζουμε τις παραπλανητικές προσφορές

Στο γενικότερο κλίμα της ακρίβειας και της ανάγκη των καταναλωτών να προμηθεύουν όσο το δυνατόν φθηνότερα ό,τι χρειάζονται, μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δοθεί σε παραπλανητικές προφορές.

Ενδεικτικά:

  • Gel ενεργό χλώριο 1.250 ML: Μία συσκευασία 1,83 ευρώ, δύο συσκευασίες με έκπτωση 70% στο 2ο προϊόν 4,07 ευρώ
  • Υγρό gel καθαρισμού ρούχων 70 πλύσεις (+7 δώρο) 11,28 ευρώ, 36 πλύσεις (+36 δώρο) 13,98 ευρώ
  • Αποσκληρυντικό κατά των αλάτων 500M: Μία συσκευασία 2,78 ευρώ, δύο συσκευασίες με έκπτωση 50% στο 2ο προϊόν 6,67 ευρώ

«Έως και 361% φθηνότερα από τον Έλληνα τα πληρώνουν στην Ιρλανδία» είπε μιλώντας στο MEGA, ο πρόεδρος της ένωσης εργαζομένων καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος.

Αναφερόμενος στο βρεφικό γάλα, του οποίου η τιμή στην Ελλάδα είναι στα ύψη, σημειώνει ότι οι αρμόδιοι φορείς έχουν ζητήσει από τις βιομηχανίες να ρίξουν την τιμή του κατά 20%.

«Ήταν το πρώτο ενημερωτικό δελτίο το οποίο έβγαλε η επιτροπή ανταγωνισμού (σ.σ. για το βρεφικό γάλα). Αυτό που λένε από την πλευρά τους οι γαλακτοβιομήχανοι είναι ότι έχουμε μικρή αγορά και υπογεννητικότητα και γι’ αυτό δεν μπορούν να πάρουν καλύτερες τιμές» σημείωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αύξηση τιμής, ταυτόχρονα με τη μείωση ποσότητας, υπάρχει και στα δημητριακά.