Μια τηλεοπτική διαφήμιση για τη σοκολάτα Twix απαγορεύτηκε γιατί προωθούσε την επικίνδυνη οδήγηση.
Η διαφήμιση δείχνει έναν άντρα με ανέμενα μαλλιά να εμπλέκεται σε καταδίωξη με αυτοκίνητο και σε σύγκρουση, που καταλήγει με τον ίδιο και ένα πανομοιότυπο, αυτοκίνητο το ένα πάνω στο άλλο, σαν ένα Twix.
Πέντε καταγγελίες που έγιναν για τη διαφήμιση ανέφεραν πως προωθούσε την επικίνδυνη οδήγηση και ήταν ανεύθυνη.
Η Mars-Wrigley, που κατέχει το Twix, υποστήριξε πως η διαφήμιση είχε «κινηματογραφική παρουσίαση» και διαδραματιζόταν σε έναν «κόσμο που ήταν παράλογος, φανταστικός και απομακρυσμένος από την πραγματικότητα», κάτι που επιβεβαίωσε και η Clearcast, ο μη κυβερνητικός οργανισμός που εγκρίνει τις διαφημίσεις πριν την προβολή τους.
Ωστόσο, ο φορέας εποπτείας Advertising Standards Authority (ASA) αποφάσισε πως η διαφήμιση «δεν πρέπει να προβληθεί ξανά» στην τωρινή της μορφή, γιατί «εγκρίνει την επικίνδυνη οδήγηση», σύμφωνα με το BBC.
Παρόλο που η ASA αναγνώρισε πως το ακροβατικό που εμφανιζόταν τόνιζε τη φανταστική φύση της διαφήμισης, είχε ένσταση για το πρώτο μέρος του βίντεο που έδειχνε οδήγηση «που φαινόταν πιθανό να παραβιάζει τους νόμιμους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».
Επισήμανε την «έμφαση στην ταχύτητα», μεταξύ άλλων με «γρήγορο ρυθμό και μουσική» κατά τη διάρκεια της καταδίωξης, και τις «ορατές σημάδια από φρεναρίσματα» στον δρόμο.
Τι απαντάει η εταιρεία για τη διαφήμιση
Η εταιρεία υπερασπίστηκε τη διαφήμιση λέγοντας πως «τα αυτοκίνητα κινηματογραφήθηκαν να οδηγούν σε νόμιμες ταχύτητες και οποιαδήποτε μίμηση θα αντανακλούσε μόνο την νόμιμη και ασφαλή οδήγηση που παρουσιάζεται».
Ο γίγαντας των γλυκισμάτων, που κατέχει επίσης τα M&Ms, Celebrations και Maltesers, πρόσθεσε ότι το Twix είναι γνωστό για το παράλογο και παιχνιδιάρικο χιούμορ του, που αντανακλάται και στη διαφήμιση.
Η τελευταία σκηνή δείχνει μια σοκολάτα Twix να πέφτει από τις ηλιοροφές των δύο αυτοκινήτων, πριν αυτά φύγουν οδηγώντας — ακόμη κολλημένα — με το σύνθημα «δύο είναι πιο πολλά από ένα».
Από την πλευρά της, η Clearcast είπε στην ASA πως το στυλ του βίντεο έκανε σαφές ότι δεν ήταν προορισμένο για μίμηση και δεν υπονοούσε πως «η ασφαλής οδήγηση είναι βαρετή».
Στην απόφαση της, η ASA είπε πως ενημέρωσε τη Mars «να μην εγκρίνει ή ενθαρρύνει ανεύθυνη οδήγηση που πιθανώς παραβιάζει τους νόμιμους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στις διαφημίσεις τους».