Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου, 2025
More

    Ένας «Γάτος», περιδιαβαίνει στα σχολεία κάνοντας μαθήματα μουσικής και αισιοδοξίας

    «Πολλά καλά θα δεις από μένα», υπόσχεται ο παπουτσωμένος γάτος στον νεαρό αφέντη του. Στο προαύλιο του 49ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, στα Άνω Πετράλωνα, «ο Γάτος», ένα καλλιτεχνικό βιωματικό πρόγραμμα των Εκπαιδευτικών και Κοινωνικών Δράσεων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, φέρνει τους μαθητές και τις μαθήτριες των τελευταίων τριών τάξεων του δημοτικού μαζί και με την καθοδήγηση και τη συνεργασία τριών μουσικών/αφηγητών. Το ακροατήριό τους, οι συμμαθητές τους από τις μικρότερες τάξεις και το νηπιαγωγείο που συστεγάζεται στη σχολική μονάδα.

    Παρατηρώντας τα παιδιά, είτε είναι «επί σκηνής» είτε στο κοινό, υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός για όλο αυτό που συμβαίνει στη μικρή μαθητική κοινότητα. «Πού ‘σουν εψές / που ‘σουν εψές λεβέντη μου / κι αντιπροψές καλέ μου / τι καλά το λέει τ’ αηδόνι», αρχίζει το τραγούδι της παράστασης, με τη συνοδεία βιέλας, οργάνου που είναι «πρόγονος» του βιολιού. Παραδίπλα, «παραμονεύουν» μία κλασική κιθάρα και ένα τσουμπούς, παραδοσιακό κωνσταντινοπολίτικο έγχορδο όργανο, για να «μπουν» και αυτά με τη σειρά τους στην ιστορία. «Εψές ήμουν / εψές ήμουν στους ουρανούς / κι αντιπροψές στους ‘Αγιους / τι καλά το λέει τ’ αηδόνι», τραγουδούν τα παιδιά.

    Κλείνοντας τα μάτια και ακούγοντας μόνο τις φωνές, τίποτα δεν προϊδεάζει για το πόσο ιδιαίτερη είναι αυτή η μαθητική κοινότητα: ένα πολύχρωμο ψηφιδωτό παιδιών του κόσμου, έχουν βρεθεί εδώ, από την Αίγυπτο και την Τυνησία, έως την Κίνα και το Μπανγκλαντές. «Στον ίσκιο κάθονται οι φτωχοί / στον ήλιο οι αρχοντάδες / τι καλά το λέει τ’ αηδόνι», συνεχίζουν το τραγούδι.

    «Το πρόγραμμα κινητοποίησε τα παιδιά να συμμετέχουν σε κάτι διαφορετικό για εκείνα, ειδικά σε σχέση με τη μουσική. Τους κινητοποίησε να μάθουν τα τραγούδια, τα λόγια, τα οποία έχουν και λέξεις δύσκολες. Γλωσσικά μας βοήθησε και εμάς, τους εκπαιδευτικούς, γιατί τα παιδιά μας είναι από ξένες χώρες και δεν είναι τα ελληνικά η μητρική τους γλώσσα», είπε, μιλώντας η Αθανασία Ασλανίδου, δασκάλα της Δ’ δημοτικού.

    «Το πρόγραμμα κινητοποίησε τα παιδιά να συμμετέχουν σε κάτι διαφορετικό για εκείνα, ειδικά σε σχέση με τη μουσική. Τους κινητοποίησε να μάθουν τα τραγούδια, τα λόγια, τα οποία έχουν και λέξεις δύσκολες. Γλωσσικά μας βοήθησε και εμάς, τους εκπαιδευτικούς, γιατί τα παιδιά μας είναι από ξένες χώρες και δεν είναι τα ελληνικά η μητρική τους γλώσσα», είπε, μιλώντας η Αθανασία Ασλανίδου, δασκάλα της Δ’ δημοτικού.

    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr
    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    spot_img

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ