Η αναπροσαρμογή των ετήσιων ανταποδοτικών τελών υπέρ της ΡΑΑΕΥ για το 2025 επιφέρει επιβαρύνσεις σε επιχειρήσεις του ενεργειακού τομέα.
Σε αναπροσαρμογή των ετήσιων ανταποδοτικών τελών για το έτος 2025 προχώρησε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ). Η απόφαση, που αφορά στον Κλάδο Ενέργειας, βασίστηκε στην ετήσια αύξηση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) κατά 2,7% το 2024, όπως καταγράφηκε από την Ελληνική Στατιστική Αρχή. Οι νέες τιμές ισχύουν από 1.1.2025 και αφορούν στο σύνολο των αδειούχων σε ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο και υγρά καύσιμα.
Ειδικότερα, το ετήσιο τέλος για παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας διαμορφώνεται στα 9,45 ευρώ ανά MW καθαρής ισχύος, ενώ για τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας σε τελικούς καταναλωτές ορίζεται σε 0,08 ευρώ ανά απορροφώμενη MWh. Για την εισαγωγή φυσικού αερίου, το τέλος διαμορφώνεται στα 0,28 ευρώ ανά χίλια κυβικά μέτρα. Στα υγρά καύσιμα, οι χρεώσεις κυμαίνονται από 0,12 ευρώ ανά τόνο για μαζούτ και υγραέριο, έως και 0,24 ευρώ ανά 1.000 λίτρα για βενζίνες και πετρέλαιο.
Η αναπροσαρμογή των ετήσιων ανταποδοτικών τελών υπέρ της ΡΑΑΕΥ για το 2025 επιφέρει επιβαρύνσεις σε επιχειρήσεις του ενεργειακού τομέα, ανάλογα με το μέγεθος και τη δραστηριότητά τους.
Για παράδειγμα, μια μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 500 MW θα καταβάλει ετήσιο τέλος 4.725 ευρώ, καθώς το νέο τέλος διαμορφώνεται στα 9,45 ευρώ ανά MW καθαρής ισχύος. Αντίστοιχα, μια εταιρεία προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, της οποίας οι πελάτες απορρόφησαν 1 εκατομμύριο MWh το 2024, θα επιβαρυνθεί με 80.000 ευρώ, με το τέλος να έχει οριστεί στα 0,08 ευρώ ανά απορροφώμενη Mwh.
Για τους εισαγωγείς φυσικού αερίου, η χρέωση ανά 1.000 κυβικά μέτρα είναι πλέον 0,28 ευρώ. Έτσι, για εισαγωγή 300 εκατομμυρίων Nm³, το συνολικό ετήσιο τέλος ανέρχεται σε 84.000 ευρώ. Στον τομέα των υγρών καυσίμων, μια εταιρεία που διακινεί 200 εκατομμύρια λίτρα βενζίνης θα καταβάλει 48.000 ευρώ, καθώς το τέλος έχει καθοριστεί στα 0,24 ευρώ ανά 1.000 λίτρα. Για μαζούτ ή υγραέριο, μια διακίνηση 50.000 τόνων οδηγεί σε επιβάρυνση 6.000 ευρώ, με το τέλος να ανέρχεται σε 0,12 ευρώ ανά τόνο.