Σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες αναμένεται να προχωρήσουν οι εκπρόσωποι των συνεργείων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών από την 1η Ιουλίου, αντιδρώντας στην εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Dnews», την Παρασκευή θα πραγματοποιήσουν και νέα παράσταση διαμαρτυρίας στις 12 το μεσημέρι στο κέντρο της Αθήνας και πορεία στο υπουργείο Οικονομικών, ζητώντας την άμεση αναστολή του μέτρου.
Ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας Κωνσταντίνος Δαμίγος με επιστολή του χθες προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών κ. Κ. Πιερρακάκη και τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) κ. Γ. Πιτσιλή, κατέθεσε χθες συγκεκριμένες παρατηρήσεις και ρεαλιστικές προτάσεις, με στόχο την τροποποίηση του πλαισίου εφαρμογής του ψηφιακού Πελατολογίου, ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των μικρών συνεργείων.
Ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας Κωνσταντίνος Δαμίγος, δηλώνει ότι «Η ψηφιακή μετάβαση είναι στρατηγικός στόχος της ελληνικής οικονομίας και ως Επιμελητήριο τη στηρίζουμε ενεργά. Ωστόσο, δεν μπορεί να επιβάλλεται με οριζόντιους και τιμωρητικούς όρους, αγνοώντας την πραγματικότητα των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της αγοράς».
Η Ενιαία Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοσυκλετών Ελλάδος σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι «Οι επιχειρηματίες επιθυμούν τον ψηφιακό εκσυγχρονισµό όμως ο τρόπος που επιδιώκεται είναι βεβιασµένος, δεν λαµβάνει υπόψη του τα πραγµατικά δεδοµένα, δεν παρέχει κανένα ουσιαστικό κίνητρο, δεν είναι ορθολογικός και κυριότερα προσθέτει δυσανάλογα βάρη, διοικητικά και οικονοµικά, εξωθώντας πολλούς επιχειρηµατίες στην έξοδο από το επάγγελµα».
Τον αγώνα των φανοποιών, βαφέων και ηλεκτρολόγων αυτοκινήτων στηρίζει και η ΓΣΕΒΕΕ επισημαίνοντας ότι «ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης εφαρμογής είναι προβληματικός, εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο τη φορολογική διοίκηση ενώ ταυτόχρονα προσθέτει σημαντικό διοικητικό βάρος στις επιχειρήσεις αυξάνοντας το λειτουργικό κόστος και διαμορφώνοντας συνθήκες επιβολής υψηλών προστίμων για ανύπαρκτες παραβάσεις της φορολογικής νομοθεσίας».
Τι ζητά το Β.Ε.Α.
Η εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου στα συνεργεία αυτοκινήτων, χωρίς πρόβλεψη για τις τεχνικές, οργανωτικές και λειτουργικές ιδιαιτερότητες του κλάδου, δημιουργεί νέα βάρη και σοβαρούς κινδύνους για την επιβίωση χιλιάδων επιχειρήσεων.
Ειδικά, στον τομέα της συντήρησης και επισκευής οχημάτων, τα μικρά συνεργεία λειτουργούν με εντελώς διαφορετικές δυνατότητες και ροές εργασίας, συγκριτικά με τις μεγάλες και πλήρως ψηφιοποιημένες επιχειρήσεις.
Τα σημεία που αναδεικνύει το ΒΕΑ στη επιστολή, προς τον Υπουργό:
Ανεπάρκεια τεχνικής υποδομής σε πολλές επιχειρήσεις του κλάδου, ιδιαίτερα ατομικές ή οικογενειακές, που δεν διαθέτουν εξοπλισμό ή γνώση, για την άμεση συμμόρφωση. Παράλληλα, δεν έχει προβλεφθεί καμία ουσιαστική τεχνική ή εκπαιδευτική υποστήριξη, ιδίως για τους επαγγελματίες μεγαλύτερης ηλικίας ή χωρίς ψηφιακή εξοικείωση.
Περίπλοκη καθημερινότητα λειτουργίας των συνεργείων, που δεν επιτρέπει την αυστηρή τυποποίηση μέσω ψηφιακής φόρμας: περιστατικά όπως προσωρινή είσοδος οχήματος, παραπομπή σε άλλο τεχνικό (π.χ. ηλεκτρολόγο, φανοποιείο) ή μικρές δωρεάν παρεμβάσεις, καθιστούν τη χρήση του ψηφιακού πελατολογίου ανεφάρμοστη στην πράξη χωρίς να παρεμποδίζεται η εργασία.
Αυξημένος διοικητικός φόρτος και γραφειοκρατία, με ασαφή όρια ως προς τις εργασίες που πρέπει να καταχωρούνται, προκαλώντας σύγχυση και νομική επισφάλεια.
Ανησυχία για τη χρήση των καταγεγραμμένων δεδομένων από τις φορολογικές αρχές, χωρίς σαφή κριτήρια ή περίοδο προσαρμογής, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει σε άνιση μεταχείριση και αίσθημα ανασφάλειας.
Ενίσχυση των ήδη ισχυρών, καθώς το μέτρο ευνοεί επιχειρήσεις με λογιστήρια, τεχνικό προσωπικό και έτοιμη υποδομή, εντείνοντας τον ανταγωνισμό εις βάρος των μικρών και λιγότερο οργανωμένων μονάδων.
Σε αυτό το πλαίσιο, το ΒΕΑ προτείνει τη διαμόρφωση ενός νέου λειτουργικού και ρεαλιστικού πλαισίου, που να περιλαμβάνει:
Αναστολή της υποχρεωτικής εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου για τα μικρά συνεργεία.
Τεχνική υποστήριξη και εκπαίδευση των επαγγελματιών, με παράλληλη ενίσχυση μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων για αναβάθμιση υποδομών.
Διαχωρισμό των καταχωρήσεων σε εκείνες που αφορούν εσωτερική διαχείριση και σε εκείνες που σχετίζονται με ελεγκτικούς ή φορολογικούς σκοπούς.
Θεσμική συμμετοχή των εκπροσώπων του κλάδου στον σχεδιασμό, την αξιολόγηση και την παρακολούθηση της εφαρμογής.