X
Τρίτη, 29 Απριλίου, 2025
More

    Γιάννος Γραμματίδης: Ικανοποίηση για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ – «Το πρώτο νομοθετικό κείμενο πού ρυθμίζει την λειτουργία τού σιδηροδρόμου μετά από δεκαετίες νομοθετικής απραξίας»

    Γιάννος Γραμματίδης: Ικανοποίηση για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ – «Το πρώτο νομοθετικό κείμενο πού ρυθμίζει την λειτουργία τού σιδηροδρόμου μετά από δεκαετίες νομοθετικής απραξίας»

    Με αφορμή τις σημερινές ανακοινώσεις του κ. Κυρανάκη για την αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, ο τέως πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης προχώρησε στην εξής δήλωση:

    «Έχοντας κατά καιρούς στο παρελθόν καυτηριάσει την εγκληματική εγκατάλειψη τού ελληνικού σιδηροδρόμου, με βαθιά ικανοποίηση παρακολούθησα τίς ανακοινώσεις τού Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με τίς ρυθμίσεις πού περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο πού κατάρτισε και εισήγαγε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών στο Υπουργικό Συμβούλιο νωρίτερα σήμερα με τον βαθμό τού κατεπείγοντος. Το νομοσχέδιο, όπως αναλύθηκε αργότερα από τον αρμόδιο Υπουργό, θέλω να επισημάνω ότι είναι ιστορικά το πρώτο νομοθετικό κείμενο πού ρυθμίζει ουσιαστικά και υπεύθυνα την λειτουργία τού ελληνικού σιδηροδρόμου μετά από σειρά δεκαετιών νομοθετικής απραξίας πού τον οδήγησε στη σημερινή δραματική του κατάσταση. Μια κατάσταση πού στοίχισε τη ζωή πολλών και ιδιαίτερα τελευταία 57 επιβατών ρίχνοντας στο πένθος τίς οικογένειές τους και παράλληλα καταρρακώνοντας την αξιοπιστία και το κύρος τού ελληνικού σιδηρόδρομου, τού προσωπικού του και των φορέων πού τον λειτουργούν. Άργησε πραγματικά να έλθει η σχετική ρύθμιση και η αργοπορία αυτή στιγματίζει κάθε υπεύθυνο πού αν δεν λογοδοτεί στην ελληνική δικαιοσύνη, σίγουρα όμως λογοδοτεί στην ελληνική κοινωνία.

    Η ικανοποίησή είναι μάλιστα ακόμα μεγαλύτερη γιατί, πέρα από τίς νέες καινοτόμες και ορθολογικές ρυθμίσεις τού νέου νομοσχεδίου και τίς ανακοινώσεις τού Πρωθυπουργού, άλλες μεν περιλαμβάνονταν στο εμπιστευτικό σημείωμα προτάσεων πού έστειλα στον Πρωθυπουργό μετά τη λήξη τής θητείας μου ως μεταβατικού Προέδρου τού ΟΣΕ και άλλες τίς είχε εισηγηθεί η υπό την προεδρεία μου διοίκηση τού ΟΣΕ. Πιο συγκεκριμένα (α) η δρομολόγηση των έργων αποκατάστασης των ζημιών τού δικτύου από τίς θεομηνίες Daniel και Elias στην Θεσσαλία, (β) η σταδιακή ολοκλήρωση/αποκατάσταση της τηλεδιοίκησης και τού συστήματος αυτόματης πέδησης ETCS των συρμών ξεκινώντας από τον κεντρικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης σέ συνδυασμό με το σύστημα ενδοεπικοινωνίας GSMR, (γ) η απλοποίηση πρόσληψης προσωπικού από τούς Σιδηροδρόμους Ελλάδας ΑΕ (τον νέο ΟΣΕ τού οποίου επίσης επισπεύδεται η οργάνωση και δραστηριοποίησή του) κατά το πρότυπο της ΔΕΗ παρακάμπτοντας τίς χρονοβόρες διαδικασίες τού ΑΣΕΠ, (δ) η συστηματική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση όλων των τεχνικών βαθμίδων τού προσωπικού μέσα από το εκπαιδευτικό κέντρο τού ΟΣΕ και η αξιολόγησή του, (ε) η αναβάθμιση τού εκπαιδευτικού κέντρου τού ΟΣΕ σέ εκτέλεση τού Μνημονίου Συνεργασίας πού είχαμε σχεδιάσει και συνυπογράψει με την εκπαιδευτική διεύθυνση των Γερμανικών Σιδηροδρόμων και με την προμήθεια σύγχρονων προσομοιωτών, (στ) η αύξηση τού αριθμού των καμερών ασφαλείας για καλύτερη εποπτεία τού δικτύου, (ζ) η εμπέδωση μιας νέας κουλτούρας ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα τού προσωπικού τού ΟΣΕ με κίνητρα για καλές επιδόσεις, όσο και με αυστηρούς κανόνες και αυστηρότατες διαδικασίες, (η) η Ψηφιακή καταγραφή εντολών και παραβάσεων και (ζ) η λειτουργία ενός Κεντρικού Επιχειρησιακού Κέντρου στο κέντρο διοίκησης των Ελληνικών Σιδηροδρόμων ΑΕ με την ουσιαστική συμμετοχή εκπροσώπων όλων των εμπλεκομένων φορέων στη λειτουργία τού σιδηροδρομικού έργου και στη διαχείριση πιθανών κρίσεων, είναι ενδεικτικά μερικά από τα ήδη ανακοινωθέντα μέτρα.

    Για πρώτη φορά επίσης ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό η εγκατάσταση ενός νέου συστήματος Hellenic Positioning System (HEPOS) για τον ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο πού αποτελεί μία πρόσθετη δικλίδα ασφαλείας, η οποία ουσιαστικά θα αποκλείει στο εξής τη σύγκρουση δύο τρένων. Τέλος, είναι σημαντική η απόφαση τής κυβέρνησης νά ενσωματώσουν οι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ στη λειτουργία τους το σύνολο των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των επιστημονικών πορισμάτων, τόσο ως προς τις υποδομές και τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες όσο και προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αλλά και ως προς τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος επίσης ενισχύεται περαιτέρω, γιατί έχει ζωτική σημασία η πρόληψη δυνητικών κινδύνων και όχι απλά η διαπίστωσή τους. Με την ευκαιρία χαιρετίζουμε την αναδιοργάνωση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και την πραγματική ανεξαρτοποίηση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

    Για πρώτη φορά επίσης ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό η εγκατάσταση ενός νέου συστήματος Hellenic Positioning System (HEPOS) για τον ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο πού αποτελεί μία πρόσθετη δικλίδα ασφαλείας, η οποία ουσιαστικά θα αποκλείει στο εξής τη σύγκρουση δύο τρένων. Τέλος, είναι σημαντική η απόφαση τής κυβέρνησης νά ενσωματώσουν οι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ στη λειτουργία τους το σύνολο των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των επιστημονικών πορισμάτων, τόσο ως προς τις υποδομές και τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες όσο και προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αλλά και ως προς τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος επίσης ενισχύεται περαιτέρω, γιατί έχει ζωτική σημασία η πρόληψη δυνητικών κινδύνων και όχι απλά η διαπίστωσή τους. Με την ευκαιρία χαιρετίζουμε την αναδιοργάνωση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και την πραγματική ανεξαρτοποίηση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    spot_img

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ