Ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργος Πιτσιλής, εξηγεί, πώς η αρχή θα αντιμετωπίσει το κύκλωμα αυτό, αλλά και ποια μέτρα λαμβάνει για να μειώσει τα περιστατικά διαφθοράς στο μέλλον.
«Η θέση μας σε αυτό έχει υπάρξει πάντοτε διαυγής. Μηδενική ανοχή σε οποιοδήποτε φαινόμενο διαφθοράς. Και ξέρετε, δεν είναι καταστατικό αυτό μόνο στα λόγια, αλλά είναι και στην πράξη. Όταν, λοιπόν, πληροφορηθήκαμε ότι υπάρχει ένα ζήτημα στην Κέρκυρα, υπάρχει ένα κύκλωμα που δρα εκεί, ζητήσαμε από τη διεύθυνση εσωτερικών υποθέσεων της αστυνομίας να διερευνήσει την υπόθεση, να δει αν αυτές οι ενδείξεις όντως ευσταθούν και να δρομολογήσει την υπόθεση στη δικαιοσύνη» σημείωσε αρχικά ο κ. Πιτσιλής.
«Όπως ξέρετε από το ρεπορτάζ, η υπόθεση είναι ήδη στη δικαιοσύνη. Δεν θα ήθελα να κάνω κάποιο παραπάνω σχόλιο πια. Θέλω, όμως, να πω το εξής αν μου επιτρέπετε: Αυτός θα είναι ο δρόμος για όλες τις υποθέσεις. Αυτός θα συνεχίσει να είναι ο δρόμος. Δεν θα αφήσουμε κανέναν να είναι υπεράνω του όρκου του να υπερασπιστεί το νόμο και το δημόσιο συμφέρον και δεν θα αφήσουμε να αμαυρωθεί η μεγάλη εικόνα των στελεχών της περιοχής που υπηρετούν τον πολίτη καθημερινά» πρόσθεσε.
Σε σχέση με τα μέτρα που έχει λάβει η ΑΑΔΕ για να περιορίσει τη διαφθορά στις εφορείες και στα τελωνεία, ο κ Πιτσιλής τόνισε: «Το πρώτο σκέλος είναι η ψηφιοποίηση και η τυποποίηση των διαδικασιών, σε συνδυασμό με την κεντρικοποίηση των υπηρεσιών μας. Θέλουμε οι πολίτες να εξυπηρετούνται με ομοιόμορφο τρόπο και να μην υπάρχει η προσδοκία εξυπηρέτησης με βάση – αν θέλετε – γνωριμίες ή οικειότητες. Έχω πολλά παραδείγματα να σας πω: πέρυσι τέτοιον καιρό η ενημερότητα έβγαινε στο χέρι με παρακράτηση, τώρα πλέον βγαίνει ψηφιακά. Οι επιστροφές του φόρου έχουν επιταχυνθεί πάρα πολύ και τις παρακολουθούμε πολύ στενά και βεβαίως η κεντρικοποίηση των υπηρεσιών που μπορεί να βάλει αυτή την περίοδο μια παραπάνω ταλαιπωρία, έχει όμως ομογενοποιήσει πάρα πολύ τις διαδικασίες».
Απαντώντας στο πώς ο πολίτης μπορεί να αντιμετωπίσει τέτοια περιστατικά, ο Διοικητής της ΑΑΔΕ είπε: «Υπάρχει ψηφιακή πλατφόρμα καταγγελιών, που λειτουργεί σχεδόν ένα χρόνο κι επεξεργαζόμαστε στοιχεία από σχεδόν 3.000 καταγγελίες που μας έχουν έρθει για φαινόμενα ακεραιότητας».