Γλυκαντικά: Προκαλούν 62% ταχύτερη γήρανση εγκεφάλου και δραματική μείωση μνήμης, προειδοποιεί έρευνα.

Γλυκαντικά: Προκαλούν 62% ταχύτερη γήρανση εγκεφάλου και δραματική μείωση μνήμης, προειδοποιεί έρευνα.

Μια νέα έρευνα που περιλάμβανε σχεδόν 13.000 ενήλικες αποκαλύπτει ότι η αυξημένη κατανάλωση υποκατάστατων ζάχαρης μπορεί να σχετίζεται με ταχύτερη γνωστική έκπτωση, ιδιαίτερα σε άτομα με διαβήτη.

Αποτελέσματα της Έρευνας

Τα γλυκαντικά χαμηλών θερμίδων είναι δημοφιλή ως εναλλακτική της ζάχαρης, αλλά νέα επιστημονική μελέτη υποδεικνύει ότι η υπερβολική κατανάλωσή τους μπορεί να επιφέρει αρνητικές συνέπειες στη γνωστική υγεία. Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση γλυκαντικών σχετίζεται με ταχύτερη επιδείνωση της μνήμης και των γνωστικών λειτουργιών, κυρίως σε άτομα με διαβήτη.

Επιστημονικές Διαπιστώσεις

Η μελέτη, που διεξήχθη από την American Academy of Neurology, αξιολόγησε τα δεδομένα από σχεδόν 13.000 ενήλικες, εξετάζοντας επτά διαφορετικά γλυκαντικά: Ασπαρτάμη, Σακχαρίνη, Ακεσουλφάμη Κ, Ερυθριτόλη, Ξυλιτόλη, Σορβιτόλη και Ταγατόζη. Η χρήση αυτών των προϊόντων είναι διαδεδομένη και περιλαμβάνει τρόφιμα και ροφήματα με ελάχιστες θερμίδες.

«Αν και τα γλυκαντικά θεωρούνται συχνά υγιεινές εναλλακτικές λύσεις, τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι ορισμένα από αυτά μπορεί να έχουν μακροχρόνιες αρνητικές επιπτώσεις στον εγκέφαλο», δήλωσε η ερευνήτρια Dr. Claudia Kimie Suemoto από το Πανεπιστήμιο του Σάο Πάολο.

Σημαντικά Ευρήματα

Η μελέτη ανακάλυψε ότι:

  • Οι συμμετέχοντες με την υψηλότερη κατανάλωση γλυκαντικών παρουσίασαν 62% ταχύτερη γνωστική έκπτωση.
  • Η μέτρια κατανάλωση σχετίζεται με 35% ταχύτερη έκπτωση σε σύγκριση με την ομάδα χαμηλής κατανάλωσης.
  • Η σύνδεση με την επιταχυνόμενη γήρανση του εγκεφάλου είναι πιο έντονη στους συμμετέχοντες που πάσχουν από διαβήτη.

Μέθοδος Αξιολόγησης

Οι ερευνητές παρακολούθησαν τις γνωστικές λειτουργίες των συμμετεχόντων, χρησιμοποιώντας αξιολογήσεις στην αρχή, στη μέση και στο τέλος της μελέτης. Αυτό τους επέτρεψε να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της μνήμης και της σκέψης σε βάθος χρόνου.

Ανάγκη για Περαιτέρω Έρευνα

Παρόλο που οι επιστήμονες εντόπισαν συσχετίσεις μεταξύ γλυκαντικών και γνωστικής έκπτωσης, υπογραμμίζουν ότι απαιτούνται περισσότερες μελέτες για να κατανοηθούν οι πιθανοί βιολογικοί μηχανισμοί πίσω από αυτές τις παρατηρήσεις. Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι είναι σημαντικό να εξεταστεί και η επίδραση της καθημερινής κατανάλωσης μεγάλων ποσοτήτων γλυκαντικών.

Συμπεράσματα

Η νέα έρευνα προσθέτει νέα δεδομένα στη συζήτηση γύρω από την επίδραση των γλυκαντικών στην υγεία του εγκεφάλου. Η αυξανόμενη κατανάλωση αυτών των προϊόντων σε υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα και ροφήματα καθιστά αναγκαία την προσοχή και την ενημέρωση του κοινού.

Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
Newsroom
Newsroomhttp://refreshnews.gr/
Ενημέρωση | Ψυχαγωγία | Στείλε μας το άρθρο σου στο [email protected]

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μελωδία 102.4 - Επισκεφθείτε το radiomelodia.gr