Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
More

    Gmail: Δεν ήταν ψέμα της Google – Το ανακοίνωσε πριν από 20 χρόνια την Πρωταπριλιά

    Η Google ανακοίνωσε την υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της, δηλαδή του Gmail, πριν από 20 χρόνια, σαν σήμερα (01/04), μέσω ενός δελτίο Τύπου που κάποιοι θεώρησαν ως πρωταπριλιάτικη φάρσα.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Euronews, το Gmail περιγραφόταν τότε ως «μια δωρεάν υπηρεσία webmail με βάση την αναζήτηση και με χωρητικότητα αποθήκευσης έως και οκτώ δισεκατομμυρίων bits πληροφοριών, που ισοδυναμεί με 500.000 σελίδες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανά χρήστη».

    Οι συνιδρυτές της εταιρείας, Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν, ήταν γνωστοί για τις φάρσες που έκαναν και πριν από δύο δεκαετίς, η ιδέα να υπάρχει τόσο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος για e-mail έμοιαζε τουλάχιστον ως παράλογη. Το Gmail μπορούσε να αποθηκεύσει περίπου 13.500 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πριν ξεμείνει από χώρο, σε σύγκριση με μόλις τα 30 έως 60 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις τότε κορυφαίες υπηρεσίες webmail, που διαχειρίζονταν η Yahoo και η Microsoft.

    Η ιδέα ήταν ότι οι χρήστες δεν θα έπρεπε να αρχειοθετούν ή να διαγράφουν μηνύματα, με τρία βασικά χαρακτηριστικά: Αναζήτηση, αποθήκευση και ταχύτητα. Μάλιστα, η εν λόγω υπηρεσία εμπνεύστηκε από »έναν χρήστη της Google που παραπονέθηκε για την κακή ποιότητα των υφιστάμενων υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου», σύμφωνα με τον Λάρι Πέιτζ. «Παραπονιόταν ότι ξόδευε όλο τον χρόνο της αρχειοθετώντας μηνύματα ή προσπαθώντας να τα βρει», σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εκδόθηκε το 2004, στο οποίο τονιζόταν το εξής: «Όταν δεν το κάνει αυτό, πρέπει να δαγράφει e-mail σαν τρελή για να μείνει κάτω από το υποχρεωτικό όριο των τεσσάρων megabyte. Έτσι ρώτησε: “Δεν μπορείτε να το διορθώσετε αυτό;”».

    Το Gmail βασίστηκε στην τεχνολογία αναζήτησης της Google, επιτρέποντας στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν λέξεις-κλειδιά για να βρίσκουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και οργανώνοντας τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε «συζητήσεις» για να εμφανίζονται οι απαντήσεις πιο ξεκάθαρα.

    «Το Gmail άρχισε για λίγους λάτρεις του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου»

    «Αυτό ήταν μέρος της γοητείας, το να φτιάχνεις ένα προϊόν που οι άνθρωποι δεν θα πιστεύουν ότι είναι αληθινό», ανέφερε ο πρώην μηχανικός της Google, Πολ Μπουχάιτ, σε πρόσφατη συνέντευξή του στο AP σχετικά με τις προσπάθειές του να δημιουργήσει το Gmail, προσθέτοντας: «Άλλαξε κατά κάποιο τρόπο τις αντιλήψεις των ανθρώπων σχετικά με τα είδη των εφαρμογών που ήταν δυνατά μέσα σε ένα πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο», δήλωσε ο πρώην μηχανικός της Google Paul Buchheit σε πρόσφατη συνέντευξη στο AP σχετικά με τις προσπάθειές του να δημιουργήσει το Gmail.

    Σήμερα εκτιμάται ότι υπάρχουν περίπου 1,8 δισεκατομμύρια λογαριασμοί Gmail, καθένας από τους οποίους διαθέτει 15 gigabytes δωρεάν αποθηκευτικού χώρου που συνδυάζεται με το Google Photos και το Google Drive.

    Εταιρείες όπως η Google και η Apple κερδίζουν σήμερα χρήματα από την πρόσθετη χωρητικότητα αποθήκευσης. Η ύπαρξη του Gmail είναι ο λόγος για τον οποίο άλλες δωρεάν υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και οι εσωτερικοί λογαριασμοί ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι στις δουλειές τους, προσφέρουν πολύ περισσότερο αποθηκευτικό χώρο από ό,τι είχε φανταστεί κανείς πριν από 20 χρόνια.

    Ακόμα, ο Πολ Μπουχάιτ είπε: «Προσπαθούσαμε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σκέφτονταν, επειδή οι άνθρωποι εργάζονταν σε αυτό το μοντέλο της έλλειψης αποθηκευτικού χώρου για τόσο πολύ καιρό, ώστε η διαγραφή έγινε μια προεπιλεγμένη ενέργεια».

    Ενώ δημιούργησε αίσθηση, το Gmail άρχισε ως προεπισκόπηση για «λίγους λάτρεις του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου», καθώς η Google είχε αρκετή υπολογιστική ικανότητα μόνο για να υποστηρίξει ένα μικρό κοινό χρηστών. «Όταν ξεκινήσαμε, είχαμε μόνο 300 μηχανήματα και ήταν πραγματικά παλιά μηχανήματα που κανείς άλλος δεν ήθελε», δήλωσε ο Πολ Μπουχάιτ στο AP και συμπλήρωσε: «Είχαμε αρκετή χωρητικότητα μόνο για 10.000 χρήστες, κάτι που είναι λίγο παράλογο».

    Παρ’ όλα αυτά, η εν λόγω έλλειψη δημιούργησε έναν αέρα αποκλειστικότητας γύρω από το Gmail που οδήγησε σε πυρετώδη ζήτηση για προσκλήσεις εγγραφής. «Έγινε λίγο σαν ένα κοινωνικό νόμισμα, όπου οι άνθρωποι έλεγαν: “Έι, έχω μια πρόσκληση για το Gmail, θέλεις κι εσύ μία;”», σημείωσε ο Πολ Μπουχάιτ.

    Η εγγραφή στο Gmail έγινε ευκολότερη καθώς το δίκτυο των κέντρων δεδομένων της εταιρείας τέθηκε σε λειτουργία, με την πρόσβαση στην υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να ανοίγει το 2007.

    Πηγή

    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr
    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Ακούστε live τον Μελωδία 102.4 και μάθε τα πάντα για την μουσική
    spot_img

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ