Χαρακτηρίστηκε ως «επαναστατική συσκευή» όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2010. αλλά τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα της Apple δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε να είναι η αρχή του τέλους για το iPad. Ενώ ο τεχνολογικός γίγαντας σημείωσε κέρδη τριμήνου ύψους 23 δισεκατομμυρίων δολαρίων – αύξηση 11% – αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση των πωλήσεων iPhone, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 2,8%.
Αντίθετα, οι πωλήσεις του iPad κατέρρευσαν κατά 10%, σηματοδοτώντας το τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης των πωλήσεων. Επομένως, επίκειται πράγματι ο «θάνατος» του iPad, όπως διερωτάται σε σχετικό δημοσίευμα η Daily Mail;
{https://twitter.com/MailOnline/status/1720414771558703300}
«Μαγική και επαναστατική συσκευή»
Το iPad, το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2010, ήταν πρωτοπόρο στην αγορά των tablet και είχε χαρακτηριστεί τότε από τον συνιδρυτή της Apple, Στιβ Τζομπς, ως μια «μαγική και επαναστατική συσκευή». Είχε ως στόχο να καλύψει το κενό μεταξύ των smartphones και των φορητών υπολογιστών, προσφέροντας μια νέα φορητή επιλογή για τους καταναλωτές.
Μιλώντας κατά την παρουσίασή του, ο Στιβ Τζομπς είχε πει: «Το iPad δημιουργεί και ορίζει μια εντελώς νέα κατηγορία συσκευών που θα συνδέει τους χρήστες με τις εφαρμογές και το περιεχόμενό τους με έναν πολύ πιο οικείο, διαισθητικό και διασκεδαστικό τρόπο από ποτέ άλλοτε».
Υπενθυμίζεται πως το iPad ήταν εξαιρετικά δημοφιλές τα χρόνια που ακολούθησαν την κυκλοφορία του, αποφέροντας έσοδα ρεκόρ 32 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2013 – περίπου το ένα τέταρτο των συνολικών παγκόσμιων εσόδων της Apple. Ωστόσο, η Ρεμπέκα Κρουκ, επικεφαλής ανάπτυξης της CI&T, δήλωσε: «Όταν κυκλοφόρησε, το iPad δημιούργησε ένα όνομα για τον εαυτό του ως το προσιτό tablet για τους καταναλωτές»
Παρ’ όλα αυτά, αυτή ήταν μια εποχή που τα smartphones δεν ήταν ούτε κατά διάνοια τόσο προηγμένα όσο είναι σήμερα. «Σήμερα, τα smartphones έχουν πολύ μεγαλύτερες οθόνες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατανάλωση περιεχομένου», εξήγησε στη συνέχεια η ίδια με δηλώσεις της στην «Daily Mail».
Η Ρεμπέκα Κρουκ, έπειτα, ανέφερε: «Επιπλέον, τα iPad δεν υποστηρίζουν πολλές εφαρμογές, πράγμα που σημαίνει ότι εξακολουθείτε να χρειάζεστε το τηλέφωνό σας, και δεν είναι έτοιμα να αντικαταστήσουν ούτε τους φορητούς υπολογιστές. Ακόμα και για την ανάγνωση βιβλίων, υπάρχουν πολύ πιο ελαφριές, εύκολες και, κυρίως, φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις στην αγορά, όπως το Amazon Kindle». Μάλιστα, η ίδια υποστηρίζει ότι το iPad χρειάζεται μια «ολική αναθεώρηση» για να κερδίσει πίσω τους καταναλωτές.
Χαρακτηριστικά, η επικεφαλής ανάπτυξης της CI&T επεσήμανε το εξής: «Αν η Apple δεν προβεί σε ολική αναμόρφωση και δεν επιστρέψει στα βασικά για ποιο λόγο οι καταναλωτές χρειάζονται ένα iPad όταν τα τηλέφωνά τους μπορούν να κάνουν τα πάντα, προβλέπω ότι οι πωλήσεις των iPad στην αγορά θα συνεχίσουν να μειώνονται».
Γιατί οι καταναλωτές δεν αγοράζουν πια iPad
Έτσι, λοιπόν, προκύπτει το εξής ερώτημα: Γιατί ακριβώς λοιπόν οι καταναλωτές επιλέγουν να μην αγοράσουν iPad; Σύμφωνα με τον Πάολο Πεσκατόρε, ιδρυτή της PP Foresight, υπάρχουν «πολλοί παράγοντες» που πρέπει να ληφθούν υπόψη.
Αναλυτικά, ο ίδιος είπε στην «Daily Mail»: «Υπάρχουν πάρα πολλοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη, συμπεριλαμβανομένης της εποχικότητας, των ανθρώπων που βασίζονται περισσότερο σε σχέση με τα smartphones, του δύσκολου μακροοικονομικού περιβάλλοντος και της κρίσης του κόστους ζωής. Οι άνθρωποι είναι πλέον πιο προσεκτικοί με το διαθέσιμο εισόδημά τους και κρατούν τις συσκευές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, καθώς και τις δίνουν σε άλλα μέλη της οικογένειας».
Όπως έχουμε δει με πολλά καταναλωτικά ηλεκτρονικά προϊόντα, η τιμή του iPad έχει εκτοξευθεί στα 13 χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία του. Παρά την αύξηση των τιμών, ο Δρ. Μπίπιν Πατέλ, διευθύνων σύμβουλος της electronRx, είπε ότι το iPad «δεν προσφέρει τίποτα καινούργιο» και υποστήριξε ότι η «Apple έχει εφησυχάσει».
«Η Apple πέτυχε την απίστευτη επιτυχία της μέσω της τεχνολογικής καινοτομίας», δήλωσε ο Δρ. Μπίπιν Πατέλ στην «Daily Mail», συμπληρώνοντας το εξής: «Η πρόσφατη μείωση των πωλήσεων του iPad θα μπορούσε να οφείλεται στη μείωση της καινοτομίας. Το iPad δεν προσφέρει τίποτα καινούργιο στον χρήστη. Η Apple έχει εφησυχάσει και έχει αφήσει την πόρτα ανοιχτή σε άλλους κατασκευαστές να πρωτοστατήσουν στην καινοτομία προϊόντων και τεχνολογίας».
Τέλος, ο Δρ. Μπίπιν Πατέλ συμφώνησε με τους ισχυρισμούς της Ρεμπέκα Κρουκ ότι το iPad χρειάζεται μια τεράστια ενημέρωση για να προσελκύσει ξανά τους πελάτες, λέγοντας: «Αν δεν επικεντρώσουν εκ νέου τις προσπάθειές τους στην καινοτομία, θα μπορούσαμε να δούμε περαιτέρω μείωση των εσόδων στο μέλλον».
{https://youtu.be/yUKRkPKg5_U}