«Δέχτηκα να υποδυθώ τη μητέρα της Κάλλας γιατί ήταν μια τολμηρή προσωπικότητα για εκείνη την εποχή», λέει η Ελένη Ράντου.
Για την αρνητική κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για τη σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας», μίλησε μεταξύ άλλων, η Ελένη Ράντου σε δηλώσεις που έκανε σε τηλεοπτικές κάμερες που την πέτυχαν έξω από το θέατρο που δίνει παράσταση. Το απόσπασμα προβλήθηκε το πρωί της Πέμπτης (16.01.2025).
«Μπράβο! Ο καθένας έχει το δικαίωμα να λέει ότι θέλει. Είμαι εκπαιδευμένη να δέχομαι τα πάντα. Θεωρώ ότι ήταν μια υπέρβαση και είμαι πολύ ευχαριστημένη με το αποτέλεσμα. Όλα τα σχόλια είναι καλοδεχούμενα, ο καθένας μπορεί να έχει τη γνώμη του. Έχουμε παλέψει πολλά χρονιά για να μπορεί ο καθένας να λέει τη γνώμη του. Ακόμα κι αν διαφωνείς, ο καθένας έχει αυτό το δικαίωμα», σχολίασε αρχικά η γνωστή ηθοποιός.
«Εγώ με τα χρόνια και τις εμπειρίες μου, περισσότερο γελάω με όλα αυτά, παρά στεναχωριέμαι. Εμείς οι ηθοποιοί δεν κρίνουμε, κάνουμε πράξεις. Αυτή είναι η δική μας γενναιότητα. Δεν παρακολουθώ τα νούμερα. Όταν κάνεις μια σειρά στην ΕΡΤ, δεν σε ενδιαφέρει ο ανταγωνισμός, την κάνεις γιατί σε ενδιαφέρει η ίδια η δουλειά», συνέχισε για τα σχόλια που ακούστηκαν για τη σειρά που εξιστορεί τη ζωή της Μαρίας Κάλλας.
«Δέχτηκα να υποδυθώ τη μητέρα της Κάλλας γιατί ήταν μια τολμηρή προσωπικότητα για εκείνη την εποχή. Η Ελλάδα έχει χαμηλά μπάτζετ, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί το όνειρο του “αρχοντοχωριάτη” και να μπει στο Netflix. Δεν ασχολούμαι με τις επαναλήψεις του “Κωνσταντίνου και Ελένης”, γιατί με κούρασαν», είπε στο τέλος η Ελένη Ράντου.
Η καυστική κριτική της Πόπης Διαμαντάκου
Η τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου, με μία μακροσκελή ανάρτησή της στο Facebook, σχολίασε τα όσα είδε στην σειρά «Η Μαρία που Έγινε Κάλλας», τις ερμηνείες και την παραγωγή.
Η τηλεκριτικός σχολίασε πως η σειρά δεν εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία να αποτελέσει μια αξιόλογη καλλιτεχνική προσπάθεια, παραμένοντας μια χαμένη ευκαιρία τόσο για το ελληνικό, όσο και για το διεθνές κοινό.
Σε άλλο σημείο τόνισε πως η παραγωγή δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες για μια σειρά που ασχολείται με τη ζωή της ντίβας.
Στη συνέχεια αποκάλεσε την ερμηνεία της Ελένης Ράντου ως «καρικατούρα αυστηρής μάνας» και αναγνώρισε μερικώς τις ερμηνείες του Μάξιμου Μουμούρη και του Ιωάννη Παπαζήση καθώς όπως ανέφερε, είχαν αστοχίες όσον αφορά το μοντάζ και το σενάριο.
Ολόκληρη η ανάρτηση της τηλεκριτικού:
«Η Μαρία που έγινε… χαμένη ευκαιρία
Πάντως για Κάλλας έστω και στα πρώτα της βήματα σε μια Ελλάδα φτωχή, υπό τον ζυγό των κατακτητών, η “Μαρία” της ΕΡΤ δεν δείχνει να έχει τα προσόντα. Γιατί το όνομα Κάλλας προφανώς και δεν αρκεί για να δώσει λάμψη σε μια φτωχή παραγωγή που θυμίζει ΕΡΤ προ 30ετίας και βάλε.
Κρίμα γιατί ήταν ευκαιρία να δώσει δυναμικό καλλιτεχνικό παρόν η ΕΡΤ με μια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών, να την προσέξουν και στο εξωτερικό και να βάλουμε τα γυαλιά στο Χόλιγουντ και την Τζολί, που δεν κατάφερε κι αυτή άλλο απ’ το να παλεύει ανεπιτυχώς επί δυο ώρες μπας και πάρει το Όσκαρ. Η σκηνοθεσία επιεικώς διεκπεραιωτική (κρίμα γιατί η Μαλέα στα “Καλύτερά μας χρόνια” μας άρεσε). Οι εξωτερικές σκηνές τόσο πρόχειρες που προκαλούν θυμηδία.
Το διαρκώς στενό κάδρο στα εξωτερικά γυρίσματα, μην τυχόν και φανεί κανένα σύγχρονο κτήριο μας προκάλεσε ασφυξία. Το πιο αστείο – λυπάμαι που το λέω- η επιλογή των εξωτερικών χώρων.
Εκείνα τα μίζερα θαμνάκια, που παρίσταναν το φυσικό ντεκόρ το ίδιο πάντα για ένα σωρό εξωτερικές σκηνές, έμοιαζαν με παρτέρι έξω από την ΕΡΤ (αυτό ήταν μήπως;). Χάθηκε ο Εθνικός Κήπος; Ίδιος ήταν και στον μεσοπόλεμο. Και μπορεί η Αθήνα να είναι μια πόλη που δεν έχει κρατήσει τις μνήμες της αλλά υπάρχουν γειτονιές, οι οποίες κάλλιστα θα μπορούσαν να γίνουν σκηνικό μεσοπολέμου. Κι αν δεν ήξεραν που να τις βρουν ας ρωτούσαν μελετητές. Για παράδειγμα η MONUMENTA και η Ειρήνη Γρατσία έχουν πληρέστατες καταγραφές κτηρίων και περιοχών», έγραψε αρχικά.
«Ατύχησε όμως η “Μαρία” και στις ερμηνείες. Η Ελένη Ράντου παίζει την… Ράντου, καρικατούρα αυστηρής μάνας σε μάλλον κωμικές σκηνές Να υποθέσω ότι μελέτησε, όπως θα έπρεπε, την επιστολή της μητέρας της Κάλλας προς την Κάλλας, που βρίσκεται εδώ, στο Μουσείο Κάλλας, στην Μητροπόλεως, και κατάλαβε αυτό που βλέπουμε; Τι να πω!
Κάπως σώθηκε ο Μάξιμος Μουμούρης με τα γερμανικά του και την άψογη προφορά, κάπως και ο Ιωάννης Παπαζήσης ως βαρύτονος Μαγκλιβέρας και κατοπινός εραστής της Μαρίας, αν και τον χτύπησε αλύπητα η ασυναρτησία του μοντάζ. Εδώ έγινε το μεγάλο πανηγύρι.
Ειδικώς στο 6ο επεισόδιο, όπου γίνεται αναφορά στο πατριωτικό γεγονός της διάσωσης των αρχαίων αγαλμάτων από Έλληνες αρχαιολόγους και υποτίθεται είχε ενεργή συμμετοχή και ο Μαγκλιβέρας, γίνεται το αλαλούμ με το περίφημο κυκλαδικό ειδώλιο, τον αρπιστή, που θέλουν να τον κλέψουν οι Γερμανοί, αναλαμβάνει η Κάλλας, να εμποδίσει, το βουτάει από το βάθρο, εμφανίζεται πιτσιρικάς που κρύβεται στο βάθρο και το ειδώλιο επανεμφανίζεται για να το βουτήξει χέρι που ξεφυτρώνει από την κρυψώνα του βάθρου και εδώ ειδώλιο, εκεί ειδώλιο, που πήγε το ειδώλιο…να το το ειδώλιο στη σκηνή της λυρικής χωμένο στα σκηνικά πίσω από την Κάλλας που τραγουδάει μαζί με τον Μαγκλιβέρα, που παραλίγο να πνιγεί μόλις το είδε… Προφανώς κάποια πλάνα φαγώθηκαν στο μοντάζ και η αφήγηση σαν να έπαθε… “λόξιγκα”.
Η πολύ νεαρή Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου, πολύ ταλαντούχα λένε και με δική της ωραία φωνή, δεν δείχνει να έχει ιδιαίτερη καθοδήγηση για το πως θα ερμηνεύσει τη Μαρία. Γλυκούλα, γελαστή και ολόιδια σε όλες τις σκηνές, είτε σαν ερωτευμένη, είτε σαν πολύφερνη σοπράνο στη σκηνή, είτε συνεσταλμένη και άβγαλτη Μαρία, είτε αδικημένη από τους φθονερούς συναδέλφους της ολόιδια, σαν να κυλούν όλα νεράκι από πάνω της», τόνισε.
«Ναι, είναι δύσκολο αν δεν έχει αποδειχθεί ακατόρθωτο να γίνει ταινία ή τηλεοπτική σειρά η ζωή ενός Μύθου (από τον Έλβις και την Μονρόε μέχρι την Κάλλας). Μπορεί όμως να γίνει ένα καινούργιο καλοφτιαγμένο, λαϊκό παραμύθι, όπου η αλήθεια κρατάει τον μικρότερο ρόλο στην μυθοπλασία, για να χαζεύουν οι μαγεμένοι αλλά και όσοι δεν τους πρόλαβαν (όπως ο Καζαντζίδης του Τσεμπερόπουλου). Κρίμα για την ΕΡΤ τόσο καλοί ηθοποιοί, τόση προσπάθεια, τέτοια αποτυχία», έγραψε στο τέλος της κριτικής της.