Η Θεοσοφία σαν θεωρητική-φιλοσοφική προσέγγιση της μεταφυσικής, όπως και η Θεουργία (η πρακτική μαγεία), είναι κράμα γνωστικισμού , νεοπλατωνισμού, ροδοσταυρισμού, μαρτινισμού, ερμητισμού, καμπάλα, αλχημείας, αριθμολογίας, βουδισμού (Βούδας=πεφωτισμένος), ινδουισμού.
Η θεοσοφική εταιρία ιδρύθηκε το 1875 στην Αμερική από την Έλενα Μπλαβάτσκυ με σκοπό μια ενιαία θρησκεία, που να διευκολύνει το χειρισμό του τρόπου σκέψης της μεσαίας τάξης για πολιτικούς σκοπούς. Ο χειρισμός αυτός επιτυγχάνεται πλέον και τεχνολογικά (μέσω του τσιπ), όπως είδαμε στο άρθρο «Η στέψη του φωτισμένου ανθρώπου».
Οι μυστικές εταιρίες ήταν ενώσεις ατόμων-κληρονόμων παλιών δογμάτων, που από την αρχαιότητα εργάζονταν για τον ίδιο σκοπό: την πνευματική αφύπνιση των ανθρώπων. Τέτοιοι ήταν και οι πυθαγόρειοι· μυστική εταιρία, που όμως διάλεγε λίγα και επίλεκτα μέλη, κρίνοντάς τα ακόμα κι απ το βάδισμα και τον τρόπο που γελούσαν και φερόταν.
Οι ιλλουμινάτοι (πεφωτισμένοι ή ψυχικοί· όσοι επικοινωνούν άμεσα με το θεϊκό στοιχείο χωρίς την ανάγκη να συμμετέχουν σε μυστήρια, στοές και τελετές) ήταν επίσης μυστική εταιρία που ιδρύθηκε από τον Άνταμ Βάϊσχάουπτ την 1η Μαΐου 1776 κι αργότερα αναμίχθηκε με τους τέκτονες.
Έτσι η ιδιότητα του πεφωτισμένου αποκτάται ή με διδασκαλία τεχνικών σε ειδικές σχολές, ή με μύηση σε τεκτονικές στοές, από το 18ο βαθμό και πάνω (το βαθμό του ιππότη ροδόσταυρου), του αρχαίου και αποδ/μένου σκωτικού τύπου των 33 βαθμών. Αυτό ορίζει το τυπικό του ύπατου συμβουλίου του 33ου βαθμού της Ελλάδας και διευκρινίζει ο μέγας διδάσκαλος Ν. Πολίτης στο 1/2017 διάγγελμά του, συμπληρώνοντας ότι σκοπός του τεκτονισμού είναι η διαφύλαξη της διαδασκαλίας των γνωστικών. Τα μέλη των στοών αποκαλούνται «αδελφοί».
«Η Αγγλία», συνεχίζει ο Ν. Πολίτης (σαν κοιτίδα του μυστικισμού, με προεξάρχουσα την παράδοση της Wicca που έχει εκατομμύρια οπαδούς σήμερα), «είχε φιλοξενήσει όλους τους διασωθέντας από την μήνιν των σκοταδιστών ναΐτας ιππότας, ως και τον πολύπαθον καταδιωγμένον λαόν του Ισραήλ», ενώ η αναφορά του στην επτάχορδη λύρα του Ορφέα, παραπέμπει στα επτά στάδια της εξέλιξης, τη σκάλα των επτά ήχων που ο άνθρωπος πρέπει να περάσει, για να εξελιχθεί στη διάρκεια πολλών ζωών (μετενσαρκώσεων), όπως πίστευε και η Ε. Μπλαβάτσκυ κι έγραψε στη «Φωνή της Σιγής». Θεοσοφία, Ναΐτες, τέκτονες: κοινές ρίζες.
Ο ισόβιος διεθνής πρόεδρος των ιλλουμινάτι Nικόλαος Λάος στο πόνημά του «Μυστικές εταιρίες και ιμπεριαλισμός», εξηγεί το λόγο που στην Αγγλία ρίζωσε και άνθισε ο τεκτονισμός:
Η Ελισάβετ η Α΄, η «παρθένος βασίλισσα», με επινόηση του άγγλου κληρικού και ιστορικού του 12ου μΧ αιώνα Τζέφρεϊ του Μόνμαουθ, που έγραψε το βιβλίο Historia Regum Britannie, θεωρείτο η «ζώσα αρχή των φωτισμένων», απόγονος του βασιλιά Αρθούρου, με ρίζες σε Ουαλία και Τροία. Σύμβουλός της ήταν ο αστρολόγος και μάγος John Dee, με τον οποίο εικονίζεται σε μεταφυσικό πείραμα..
Ακόμα και η Εθνική Ακαδημία Επιστημών του Λονδίνου (βασιλική εταιρία) που ιδρύθηκε το 1660 από φωτισμένους γιατρούς και φιλοσόφους, σαν αόρατο κολλέγιο 12 μελών ξεκίνησε, εμπνευσμένο από τους «Σοφούς» του «Οίκου του Σολομώντα», που αποτελούσαν το «Μάτι» του βασιλείου της «Νέας Ατλαντίδας», όπως το οραματίστηκε ο πεφωτισμένος φιλόσοφος Francis Bacon στο ομώνυμο μυθιστόρημά του !
Άκρες παντού..
Ο Ερμής ο τρισμέγιστος, προστάτης των γραμμάτων και των τεχνών και εμπνευστής της γλώσσας και του αλφαβήτου, είναι η θεότητα αναφοράς του ερμητικού δόγματος, βασικής συνιστώσας του ιλλουμινατισμού. Γι αυτό ο λόγος και η τέχνη είναι σημείο κατατεθέν των ιλλουμινάτι. Πεφωτισμένοι ήταν πληθώρα μεσαιωνικών και αναγεννησιακών φιλοσόφων και καλλιτεχνών: ζωγράφων, ποιητών, θεατρικών συγγραφέων (Σαίξπηρ), λογοτεχνών (Δάντης) κ.λπ.
Κάποιοι ομολόγησαν χωρίς φόβο και πάθος τί πίστευαν, άλλοι μίλησαν με μάσκες..
O Φρίξος Αριστεύς υποστήριζε ότι εμπνεόταν από υπερφυσικές δυνάμεις ανώτερες της φθαρτής ύλης και χάρις στην επικοινωνία αυτή με άϋλους κόσμους κατόρθωσε να αποδώσει το Θεό, τη δημιουργία και τα οράματα πνευμάτων..(σάϊτ «εικαστικόν», κριτικός τέχνης Μ. Αϊβαλιώτη).
Η πεφωτισμένη ζωγράφος (παιδί θαύμα) Akiane Kramarik αντλεί και αυτή την έμπνευσή της από το θεό και τα οράματα και μάλιστα ζωγράφισε τον Ιησού! Το ομολογεί στο Akiane on The Katie Couric Show.
Στο άρθρο «Η σχέση του υπερρεαλισμού με το ιερό και το απόκρυφο» απαριθμούνται σα μυστικιστές-μεταφυσικοί και οι Απολλιναίρ, Μπρετόν, Ρενέ Μαγκρίτ, Φρίντα Κάλχο, Σαλβατόρ Νταλί, Mαξ Έρνστ, ενώ τέλος και oι Εμπειρίκος, Ελύτης, Eγγονόπουλος.
H αρθρογράφος μας πληροφορεί: «Μπορεί, αν κάποιος γνωρίζει τους κώδικες και τα σύμβολα, λεκτικά ή και σχηματικά, να ανιχνεύσει στα έργα τους αναμφισβήτητες επιδράσεις αυτής ακριβώς της σχέσης του υπερρεαλισμού και του αποκρυφισμού.. Tην εποχή που γεννιέται ο σουρεαλισμός, υπάρχει μια στροφή συλλογική των καλλιτεχνών, προς τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στις απόκρυφες επιστήμες.. Οι υπερρεαλιστές είναι αυτοί πού άνοιξαν το δρόμο και τον έκαναν λεωφόρο, για να μπορέσει η ανθρωπότητα να κινηθεί με μεγαλύτερη άνεση και χωρίς προκαταλήψεις προς το πνευματικό, διαμέσου της τέχνης.. Για να το κάνουν οι σουρεαλιστές όμως αυτό, πάτησαν στα θεμέλια που χιλιάδες χρόνια στην αφάνεια.. άσημα και μυστικά, χτίζουν αμέτρητοι εργάτες του πνεύματος, οι αποκρυφιστές».
Ο πνευματισμός και ο βαβυλωνιακός γνωστικισμός (bab-ylonian gno-sticism) περιελάμβαναν
– χωρίς να περιορίζονται σε – τραπεζάκια κι επικλήσεις πνευμάτων και ήταν η διασκέδαση της μεσαιωνικής και αναγεννησιακής ευρωπαϊκής αριστοκρατίας, μας πληροφορούν τα άρθρα
«ο πνευματισμός και η σύγχρονη εξέλιξή του» και «ghosts in the machines».
Πολλοί ζωγράφοι απεικόνισαν αυτό το θέμα καθώς και τα μέσα για την πραγμάτωση της αφύπνισης, που αποτελούσαν και τρόπο διασκέδασης της ελίτ έναντι της αστικής τάξης.
Μάλιστα η τέχνη του πνευματισμού διαπότισε και την αφηρημένη τέχνη και έτσι οι δύο τεχνοτροπίες συγχωνεύτηκαν, μας πληροφορεί άρθρο των ΝY Times με τίτλο «Αrt View; How the spiritual infused the abstract».
Ο επιμελητής του μουσείου τέχνης του Lοs Angeles Maurice Tuchman, δήλωσε στο παραπάνω άρθρο των ΝΥ Times τα εξής για την αφηρημένη τέχνη και τους ζωγράφους-εκπροσώπους της: «The spiritual sparks that helped inspire the abstract art of Vasily Kandinsky, Piet Mondrian, Kasimir Malevich and Frantisek Kupka flew out of spiritualism and the occult. They were generated by such ventures into mysticism as Theosophy, Anthroposophy, Rosicrucianism, Eastern philosophy, and various Eastern and Western religions. Spiritual ideas were not peripheral to these artists’ lives, not something that happend to pop into their minds as they stood by their canvas. Kupka participated in seances and was a practicing medium. Kandinsky attended private fetes involved with magic, black masses and pagan rituals».
Με λίγα λόγια μας λέει ότι οι πνευματικοί σπινθήρες έμπνευσης των ζωγράφων που αναφέρει, πήγασαν από τον πνευματισμό και τον αποκρυφισμό και ότι οι ζωγράφοι αυτοί εντρύφησαν στη θεοσοφία, ροδοσταυρισμό, σε ανατολικές θρησκείες και συναφή ρεύματα. Συμβολιστές, με βάση την ιερή γλώσσα των μυστών, ήταν και οι Ε. Münch, Mallarme κ.α
Από τα μοντέρνα εκφραστικά και καλλιτεχνικά ρεύματα που αντιστρατεύονταν τον κλασσικισμό δεν μπορούσε να απουσιάζει η πανταχού παρούσα CIA, που χρηματοδοτούσε κάθε τι αφηρημένο και νεωτεριστικό, εφόσον θεωρούσε ότι προάγει τις πολιτικές της:
Τη μουσική τζαζ, την αφηρημένη τέχνη, τους performance artists, το ντανταϊσμό, τον κυβισμό κ.λπ, είχε μάλιστα δημιουργήσει -και προφανώς ακόμα το διατηρεί- δίκτυο οργανώσεων, ιδρυμάτων, ΜΚΟ κ.λπ, που δρούσαν για τη μεταφορά χρημάτων, ώστε να χάνονται τα ίχνη της χρηματοδότησης των καλλιτεχνών από αυτήν (Hidden Hands- A different history of modernism- episode 1: Art and the CIA, στο 34.40-35.11).
Οι J. Pollack, W. de Kooning, Mark Rothko και άλλοι πασίγνωστοι καλλιτέχνες, είχαν όλοι «γερές πλάτες», μας πληροφορεί το ντοκυμαντέρ. Ακόμα και μουσικοσυνθέτες και θεατρικούς συγγραφείς προώθησε η υπηρεσία, για να γράφουν «όπως έπρεπε» και «όταν έπρεπε».
Αναφέρθηκε ήδη ότι τα μέλη θεωρούν τη μασονία σα μία οικογένεια.. Πού θα λειτουργούσε καλύτερα το πνεύμα συνεργασίας κι αλληλεγγύης των μελών του τεκτονισμού και των συναφών ρευμάτων παρά στο στρατό και τις μυστικές υπηρεσίες που λειτουργούν συντονισμένα, με σειρά δράσης αυστηρά καθορισμένη, βάσει εντολών της διοίκησης ή όποιας άλλης αρχής;
Και αφού η όσμωση υπήρχε, πολλοί μεταπήδησαν από το χώρο της σόου μπιζ στη CIA. Aυτό έκανε ο Miles Copeland, πρώην τρομπετίστας της ορχήστρας Glen Miller.
Μάλιστα και τα τρία του παιδιά ασχολήθηκαν αργότερα με το χώρο της τέχνης: Ο ένας γιός του έγινε μάνατζερ του Sting, ο άλλος drummer των Police και μετά συνθέτης, ο τρίτος καλλιτεχνικός πράκτορας για συγκροτήματα ροκ, ενώ η κόρη του παραγωγός φίλμς.
Χάρη στην εύνοια που τους παρείχαν ισχυροί προστάτες, οι πεφωτισμένοι σταδιακά απέκτησαν μεγάλη δύναμη σα ρυθμιστές της πολιτικο-στρατιωτικής ατζέντας των κρατών τους, τόσο στις εσωτερικές όσο και στις εξωτερικές τους υποθέσεις, ενώ πολλοί υπηρέτησαν και υπηρετούν σα σύμβουλοι ηγετών, διπλωμάτες, υπουργοί, βουλευτές, εκδότες ΜΜΕ, καναλάρχες, διευθυντές ειδήσεων/προγράμματος, μέλη επιτροπών παιδείας, αστυνομικοί διευθυντές, στρατιωτικοί διοικητές, ναύαρχοι, διοικητές και υπάλληλοι μυστικών υπηρεσιών, διοικητές κρατικών οργανισμών πέρα από τους βιομηχάνους, επιχειρηματίες και καλλιτέχνες «αδελφούς». Οι ιδιότητες των μελών της ιταλικής στοάς Ρ2 είναι ενδεικτικοί για τις ιδιότητες των μελών των μεγάλων στοών και στις άλλες χώρες (βλ. notable people on Gell’is List).
Oι πρώτοι κανόνες ποδοσφαίρου θεσπίστηκαν μετά από 6 συναντήσεις στη μασονική ταβέρνα Great Queen Street του Λονδίνου το 1863, μας πληροφορούν οι αδελφοί του Surrey. Και καθώς στο εξωτερικό προσανατολίζονται στην ίδρυση χωριστών στοών για κάθε επαγγελματική συντεχνία, αποκτά δική του στοά και το ποδόσφαιρο, αφού πολλοί ποδοσφαιριστές είναι αδελφοί. Ακόμα μαθαίνουμε ότι τα χρώματα της Μάντσεστερ είναι μασονικά..
Λίστα (από το 2019) με τα ονόματα κάποιων αδελφών υπάρχει στο σάϊτ Ranker σε άρθρο του Xavier Freeman. Η φωτογραφία πάνω δεξιά στη σελίδα του σάϊτ Ranker δείχνει τις μυστικές χειρονομίες τους.
Αλληγορίες..
Στο σάϊτ tektonismos.net διαβάζουμε: «Ο Συμβολισμός είναι η Ιερή Γλώσσα των Μυστών. Tα σύμβολα περιγράφουν κάτι, το οποίο ο αμύητος αδυνατεί να καταλάβει, αφού τα πάθη του στερούν την δυνατότητα να δει τις ακτίνες φωτός που εμπεριέχονται στην αλήθεια αυτή». Τα σύμβολα αντιστοιχούν σε διαφορετική έννοια (ιδέα) το καθένα.
Σύμβολα: ο οφθαλμός, η πυραμίδα, οι κίονες, το γράμμα G για τη λέξη «Geometer» (γεωμέτρης) όπως και η ισοδύναμή του λέξη ΜΑΤΣ (Μέγας Αρχιτέκτων Του Σύμπαντος), ο διαβήτης, ο χάρακας, το τρίγωνο, η κουκουβάγια, η σκάλα, η σκακιέρα, ο ήλιος, η σελήνη, το ρόδο (η Μαρία η Μαγδαληνή, η παρθένος βασίλισσα), ο τυφλός προφήτης, το αστέρι του Δαυίδ, η λυχνία, η νεκροκεφαλή, το φέρετρο, το μήλο κ.α.
Σημείωση: “G” stands for Geometry, and is to remind Masons that Geometry and Freemasonry are synonymous terms described as being the “noblest of sciences”, and “the basis upon which the superstructure of Freemasonry and everything in existence in the entire universe is erected. Πηγή: WIkipedia.
Αλληγορικές λέξεις: γλάρος/ναύτης/κωπηλάτης=ψυχικός, θάλασσα=σύμπαν, νησί=άνθρωπος, φάρος=δάσκαλος/ηγέτης, κήπος=ψυχή, Mόναχο= Αθήνα, Αθήνα=Μόναχο, Βαυαρία-Αχαΐα, Παναγιά=μητέρα (Πηγή: «Ημερολόγια του Paul Klee», ygeianet.gr κ.α).
Σε άλλο επίπεδο αλληγορίας περνάνε ποιήματα όπως «ο Πειρασμός» της Ζωής Καρέλλη..
Αλληγορίες υπάρχουν ιδιαίτερα στα έργα τέχνης. Πολλοί ζωγράφοι κράτησαν τις πεποιθήσεις τους μακρυά απ το κοινό, μόνο για μυημένους: Ο Ντα Βίντσι, ο Βαν Γκόγκ, ο Μιχαήλ Άγγελος κ.α
Έτσι διατυπώθηκαν διάφορες εικασίες γι αυτά, από ερευνητές και μη (συνωμοσιολόγους).
Τοιχογραφίες (murals) καλλιτεχνών όπως του Ben Long, που κοσμεί την Τράπεζα της Αμερικής, του νορβηγού Per Khrog που κοσμεί τον ΟΗΕ και Ταπετσαρίες, όπως η ταπετσαρία με τίτλο «Τσέρνομπιλ» του Alexander Kishchenko που κοσμεί τον ΟΗΕ και δείχνει πολιτικούς και καλλιτέχνες με φωτοστέφανα, καταστροφές και μεσσιανικού τύπου παρουσίες, προκαλούν με τις αλληγορίες τους δικαιολογημένα την περιέργεια, αφήνοντας περιθώρια για ποικίλλες ερμηνείες. Σαν Τσέρνομπιλ (πυρηνική καταστροφή) παριστάνεται ίσως η ριζική μεταμόρφωση της ανθρωπότητας που πρόκειται να συμβεί, τόσο σε επίπεδο ατόμου όσο και συνόλου, ενώ οι συντελεστές της μεταμόρφωσης εικονίζονται με φωτοστέφανα, σαν «των τελευταίων ημερών οι άγιοι»..Τα εικονιζόμενα άτομα στην ταπετσαρία με τίτλο «Τσέρνομπιλ», είναι πασίγνωστα (!)
Πασίγνωστοι και οι καλλιτέχνες στον πίνακα του σουρρεαλιστή Μαξ Έρνστ «A friends’ reunion», που κάνουν χειρονομίες με τα χέρια και τα πόδια τους. Το κομμένο μήλο που εικονίζεται στο τραπέζι και οι φιγούρες των ποδοσφαιριστών κάτω αριστερά στον πίνακα, ίσως υποδηλώνουν ότι οι σουρρεαλιστές με συμβολισμούς στα έργα τους χτίζουν το νέο οικοδόμημα του πνευματισμού και πως όλοι, όσων τα ονόματα αναφέρονται στον πίνακα αυτό του Έρνστ σε πινακίδα, συνέβαλαν στον ίδιο σκοπό. Τα εικονιζόμενα άτομα είναι πασίγνωστα (!)
O αγγλικός τεκτονισμός επιφυλάσσει ειδική μνεία για το εξέχον μέλος του, τo ζωγράφο Hogarth που ζωγράφιζε -σατυρίζοντας- τον τρόπο διασκέδασης των πεφωτισμένων αριστοκρατών-τεκτόνων της εποχής του, εμπλουτίζοντας τους πίνακές του με μασονικά σύμβολα και αλληγορίες, μας πληροφορεί άρθρο του «σεβάσμιου αδελφού» Jasha Beresiner.
Ίσως λοιπόν το αλληγορικό -πέρα από το κυριολεκτικό- νόημα του πίνακά του «The marriage contract», που δείχνει άντρα να ατενίζει από το παράθυρο μια οικοδομή κρατώντας σχέδια στα χέρια του, να είναι ότι
α) ο άντρας επιβλέπει την κοινωνική αναμόρφωση-οικοδομή βάσει οδηγιών-σχεδίων που κρατάει β) η τρομαγμένη γυναίκα του πίνακα είναι η τρομαγμένη από τις αλλαγές κοινωνία, στην οποία επιβάλλεται ένας καταναγκαστικός γάμος (η χωρίς τη συναίνεσή της αποδοχή της ΝΠΤ με όσα δεινά αυτή συνεπάγεται)..