Τετάρτη, 5 Μαρτίου, 2025
More

    Λιγότερη γραφειοκρατία και αυξημένος έλεγχος στα Τελωνεία – Τι άλλαξε – Παραδείγματα

    Λιγότερη γραφειοκρατία και αυξημένος έλεγχος στα Τελωνεία – Τι άλλαξε – Παραδείγματα

    Με τη νέα διαλειτουργικότητα, επιτυγχάνεται η άμεση ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των τελωνείων και άλλων αρμόδιων αρχών, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και επιταχύνοντας τις διαδικασίες εισαγωγών.

    Μια νέα εφαρμογή δίνει στα ελληνικά τελωνεία νέες δυνατότητες συμβάλλοντας στη διευκόλυνση του διασυνοριακού εμπορίου, στην αποτελεσματικότητα των ελέγχων και στην ταχύτητα διεκπεραίωσης των τελωνειακών διαδικασιών.


    Πρόκειται για τη νέα ψηφιακή εφαρμογή διαλειτουργικότητας του Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνείων ICISnet με την Ενιαία Πλατφόρμα Ανταλλαγής Πιστοποιητικών προτελωνειακών διαδικασιών EU CSW-CERTEX. Η εφαρμογή αυτή εφαρμόζεται από τις Τελωνειακές Αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και προβλέπεται από την ενωσιακή νομοθεσία σε κρίσιμους τομείς όπως η υγεία, το περιβάλλον και η ασφάλεια των προϊόντων. Πρόκειται για το πρώτο βήμα ενεργοποίησης της Ενιαίας Θυρίδας (Single Window) για τις προτελωνειακές διαδικασίες, επιτρέποντας την αυτοματοποίηση ελέγχων εγκυρότητας και διαχείρισης ποσοτήτων σε πραγματικό χρόνο.

    Με τη νέα διαλειτουργικότητα, επιτυγχάνεται η άμεση ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των τελωνείων και άλλων αρμόδιων αρχών, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και επιταχύνοντας τις διαδικασίες εισαγωγών. Παράλληλα, διευκολύνεται η επεξεργασία και ο έλεγχος εγγράφων, όπως άδειες, πιστοποιητικά και εγκρίσεις, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη διαφάνεια στη διακίνηση των εμπορευμάτων.

    Η νέα τεχνολογία ενισχύει την ασφάλεια και τη συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, διασφαλίζοντας ότι οι τελωνειακές διαδικασίες ευθυγραμμίζονται με τις απαιτήσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος και της ποιότητας των προϊόντων.


    Η εφαρμογή προσφέρει δύο βασικές νέες λειτουργίες: τον έλεγχο διαθεσιμότητας των υποστηρικτικών εγγράφων της διασάφησης και την αυτόματη διαχείριση ποσοτήτων. Ο πρώτος μηχανισμός επιτρέπει την αυτοματοποιημένη επαλήθευση εγγράφων, διασφαλίζοντας ότι οι τελωνειακές αρχές μπορούν να ανακτούν και να διαβιβάζουν τις απαραίτητες πληροφορίες στην εθνική ενιαία θυρίδα, ανταλλάσσοντας δεδομένα με τα ευρωπαϊκά συστήματα. Ο δεύτερος μηχανισμός διασφαλίζει ότι οι δηλωμένες ποσότητες εμπορευμάτων είναι σύμφωνες με τις επιτρεπόμενες, ενημερώνοντας αυτόματα τις αρμόδιες αρχές.

    Παραδείγματα

    – Ένας εισαγωγέας φέρνει στην Ελλάδα φορτίο φρούτων από τρίτη χώρα. Για να ολοκληρωθεί η τελωνειακή διαδικασία, απαιτείται φυτοϋγειονομικό πιστοποιητικό που εκδίδεται από τις αρμόδιες αρχές της χώρας προέλευσης. Πριν από την εφαρμογή του νέου συστήματος, ο έλεγχος του εγγράφου γινόταν χειροκίνητα, γεγονός που απαιτούσε τη φυσική παρουσία στις αρχές και προκαλούσε πιθανές καθυστερήσεις. Με τη νέα διαλειτουργικότητα, το σύστημα αντλεί αυτόματα το πιστοποιητικό από τη βάση δεδομένων, επαληθεύει την εγκυρότητά του και διαβιβάζει τις πληροφορίες στις τελωνειακές αρχές χωρίς πρόσθετες διαδικασίες, επιταχύνοντας έτσι τη διαδικασία εισαγωγής.

    – Μια εταιρεία που εισάγει βιομηχανικά χημικά από κράτος εκτός ΕΕ αντιμετωπίζει την ανάγκη έγκρισης των προϊόντων της βάσει των κανονισμών REACH, οι οποίοι αφορούν τη διαχείριση των χημικών ουσιών στην ΕΕ. Στο προηγούμενο καθεστώς, ο έλεγχος των απαιτούμενων εγγράφων γινόταν με ξεχωριστές καταχωρήσεις, γεγονός που προκαλούσε συχνές καθυστερήσεις στη διαδικασία αποδέσμευσης των εμπορευμάτων. Με τη νέα διαλειτουργικότητα, το σύστημα ανακτά αυτόματα τις εγκρίσεις REACH, τις διασταυρώνει με τα δεδομένα του τελωνείου και διασφαλίζει την άμεση συμμόρφωση των προϊόντων, εξαλείφοντας τις καθυστερήσεις στην τελωνειακή αποδέσμευση.


    – Μια φαρμακευτική εταιρεία εισάγει φάρμακα που υπόκεινται σε περιορισμούς ποσοτήτων βάσει ειδικών αδειών εισαγωγής. Πριν από την εφαρμογή του νέου συστήματος, η ποσότητα κάθε παρτίδας έπρεπε να ελέγχεται χειροκίνητα από τις τελωνειακές αρχές, διαδικασία που μπορούσε να διαρκέσει ημέρες. Πλέον, το σύστημα επιβεβαιώνει αυτόματα ότι η δηλωθείσα ποσότητα είναι εντός των ορίων της έγκρισης, ενημερώνοντας άμεσα τις αρμόδιες αρχές και μειώνοντας τον χρόνο ελέγχου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη γρηγορότερη διάθεση των φαρμάκων στην αγορά, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών.

    – Μια εταιρεία ανακύκλωσης που εισάγει πλαστικά απόβλητα για επεξεργασία εντός της ΕΕ απαιτεί, βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, ειδική άδεια διακίνησης αποβλήτων. Στο παρελθόν, ο εισαγωγέας έπρεπε να υποβάλει τα σχετικά έγγραφα είτε φυσικά είτε ηλεκτρονικά σε διαφορετικά συστήματα, γεγονός που προκαλούσε καθυστερήσεις στον έλεγχο. Με τη νέα διαλειτουργικότητα, το τελωνείο αντλεί αυτόματα την άδεια μέσω του συστήματος, επιβεβαιώνει τη συμμόρφωση και επιταχύνει τη διαδικασία αποδέσμευσης των αποβλήτων, διευκολύνοντας έτσι τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων στον τομέα της ανακύκλωσης.


    Πηγή

    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr
    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    spot_img

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ