Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
More

    Λονδίνο – Νέα Υόρκη σε 3,5 ώρες: Το υπερηχητικό «παιδί του Concorde» και οι δυνατότητές του

    Λονδίνο – Νέα Υόρκη σε 3,5 ώρες: Το υπερηχητικό «παιδί του Concorde» και οι δυνατότητές του

    Ένα νέο αθόρυβο υπερηχητικό αεροσκάφος που μπορεί να κάνει το δρομολόγιο Λονδίνο – Νέα Υόρκη μέσα σε μόλις 3,5 ώρες παρουσίασαν η NASA και η Lockheed Martin τις προηγούμενες ημέρες (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) και πλέον βλέπουν το «φως» περισσότερες λεπτομέρειες.

    Το υπερηχητικό αεροσκάφος X-59, μήκους 30,5 μέτρων, πλάτους 9,1 μέτρων, αποτελεί το «παιδί» το ιστορικού Concorde και αναμένεται να δώσει νέα πνοή στα εμπορικά αεροπορικά ταξίδια.

    Το αεροσκάφος Concorde, το οποίο μπορούσε να ταξιδέψει με ταχύτητα 1.350 μιλίων την ώρα, αποσύρθηκε πριν από περίπου 20 χρόνια μετά την πρώτη του πτήση το 1976, λόγω του υψηλού κόστους συντήρησης και ενός θανατηφόρου δυστυχήματος το 2000.

    Το αεροσκάφος που σπάει το φράγμα του ήχου και φιλοδοξεί να «σπάσει» και την υπερηχητική απαγόρευση

    Το νέο αεροσκάφος – απόγονος του περίφημου Concorde μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητα 925 μιλίων ανά ώρα, παράγοντας λιγότερο ενοχλητικό υπερηχητικό θόρυβο στις περιοχές από τις οποίες περνά λόγω καινοτομιών στον σχεδιασμό, τη διαμόρφωση και τις τεχνολογίες, δήλωσαν αξιωματούχοι σύμφωνα με τη New York Post.

    Τον τελευταίο μισό αιώνα, οι ΗΠΑ και άλλα κράτη απαγόρευσαν τις υπερηχητικές πτήσεις λόγω των τεράστιων εκρήξεων που ακούγονται όταν τα αεροσκάφη υπερβαίνουν την ταχύτητα του ήχου, η οποία είναι 767 μίλια την ώρα, σημείωσε η NASA σε δελτίο τύπου.

    Η λεπτή κωνική μύτη του αεροπλάνου αναμενόταν να σπάσει τα κύματα κρούσης που θα προκαλούσαν υπερηχητική έκρηξη σε ένα συμβατικό αεροσκάφος, ενώ το πιλοτήριό του βρίσκεται περίπου στα μισά του μήκους του αεροπλάνου, πράγμα που σημαίνει ότι οι πιλότοι θα έπρεπε να βασίζονται σε οθόνες κάμερας για να το χειριστούν.

    Το X-59 αποτελεί μέρος της αποστολής Quesst της NASA, η οποία στοχεύει στην «παροχή δεδομένων για να βοηθήσει τις ρυθμιστικές αρχές να επανεξετάσουν» την απαγόρευση των υπερηχητικών πτήσεων.

    «Αυτό είναι ένα σημαντικό επίτευγμα που έγινε δυνατό μόνο μέσω της σκληρής δουλειάς και της εφευρετικότητας της NASA και ολόκληρης της ομάδας X-59», δήλωσε η αντιπρόεδρος της NASA, Pam Melroy.

    «Σε λίγα μόλις χρόνια έχουμε μεταβεί από μια φιλόδοξη ιδέα στην πραγματικότητα. Το X-59 της NASA θα βοηθήσει στην αλλαγή του τρόπου με τον οποίο ταξιδεύουμε, φέρνοντάς μας πιο κοντά σε πολύ λιγότερο χρόνο», πρόσθεσε.

    Το επόμενο βήμα του project και το κόστος του

    Η ομάδα Quesst μετακινείται τώρα για να προετοιμαστεί για την πρώτη πτήση του αεροσκάφους, που είχε προγραμματιστεί αργότερα φέτος, με ολοκληρωμένες δοκιμές συστημάτων, λειτουργίας κινητήρα και δοκιμές μεταφοράς.

    Μετά το παρθενικό ταξίδι, το X-59 θα ξεκινήσει την πρώτη του «ήσυχη υπερηχητική πτήση», δήλωσαν αξιωματούχοι.

    «Είναι συναρπαστικό να εξετάζουμε το επίπεδο φιλοδοξίας πίσω από το Quesst και τα πιθανά οφέλη του», δήλωσε ο Bob Pearce, επικεφαλής διαχειριστής για την έρευνα αεροναυπηγικής στα κεντρικά γραφεία της NASA στην Ουάσιγκτον.

    «Η NASA θα μοιραστεί τα δεδομένα και την τεχνολογία που παράγουμε από αυτήν την μοναδική στο είδος της αποστολή με τις ρυθμιστικές αρχές και με τη βιομηχανία. Επιδεικνύοντας τη δυνατότητα αθόρυβου εμπορικού υπερηχητικού ταξιδιού πάνω από την ξηρά, επιδιώκουμε να ανοίξουμε νέες εμπορικές αγορές για τις εταιρείες των ΗΠΑ και να ωφελήσουμε τους ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο», πρόσθεσε.

    Η NASA προειδοποίησε ότι το X-59 ήταν ένα «μοναδικό πειραματικό αεροπλάνο», όχι ένα πρωτότυπο που θα αναπαραγόταν για εμπορικούς σκοπούς.

    Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 632 εκατομμύρια δολάρια για οκτώ χρόνια, σύμφωνα με το Bloomberg.

     

    Πηγή

    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr
    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    spot_img

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ