Meta: Προσφέρει μειωμένη συνδρομή κατά 50% σε Facebook και Instagram – Ποιος ο λόγος
Η Meta έχει προσφερθεί να μειώσει σχεδόν στο μισό το μηνιαίο τέλος συνδρομής της για το Facebook και το Instagram, δηλαδή στα 5,99 ευρώ από 9,99 ευρώ, όπως δήλωσε σήμερα (19/03) ανώτερο στέλεχος της εταιρείας. Αυτή η κίνηση αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των ανησυχιών τόσο των ρυθμιστικών Αρχών προστασίας της ιδιωτικής ζωής όσο και των αντιμονοπωλιακών Αρχών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, η κίνηση αυτή έγινε εν μέσω αυξανόμενων επικρίσεων από ακτιβιστές για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και ομάδες καταναλωτών σχετικά με τη συνδρομητική υπηρεσία χωρίς διαφημίσεις της Meta, που άρχισε στην Ευρώπη τον Νοέμβριο και η οποία, σύμφωνα με τους επικριτές, απαιτεί από τους χρήστες να πληρώνουν ένα τέλος για να διασφαλίσουν την ιδιωτικότητά τους.
Επισημαίνεται ότι η Meta λάνσαρε αυτή την υπηρεσία για να συμμορφωθεί με τον νόμο για τις ψηφιακές αγορές (DMA), ο οποίος περιορίζει τη δυνατότητά της να εξατομικεύει διαφημίσεις για τους χρήστες χωρίς τη συγκατάθεσή τους, πλήττοντας τη σημαντικότερη πηγή εσόδων της. Η εταιρεία δήλωσε ότι το μοντέλο αμοιβής επιδιώκει να εξισορροπήσει τις αντικρουόμενες απαιτήσεις μεταξύ των νόμων της Ε.Ε. για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και του νέου τεχνολογικού νόμου (DMA).
«Θέλαμε να επιταχύνουμε αυτή τη διαδικασία εδώ και αρκετό καιρό, επειδή πρέπει να φτάσουμε σε σταθερή κατάσταση γι’ αυτό προσφερθήκαμε να μειώσουμε την τιμή από 9,99 σε 5,99 ευρώ για έναν μόνο λογαριασμό και 4 ευρώ για κάθε πρόσθετο λογαριασμό», δήλωσε ο δικηγόρος της Meta, Τιμ Λαμπ, σε ακρόαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ακόμα, ο ίδιος πρόσθεσε: «Αυτό είναι μακράν το χαμηλότερο σημείο του εύρους που θα έπρεπε να πληρώνει κάθε λογικός άνθρωπος για υπηρεσίες αυτής της ποιότητας και νομίζω ότι είναι μια σοβαρή προσφορά. Η ρυθμιστική αβεβαιότητα αυτή τη στιγμή είναι εκεί έξω και πρέπει να καταλαγιάσει γρήγορα».
Η ολοήμερη ακρόαση έχει ως στόχο να δώσει στους χρήστες της Meta και σε τρίτους την ευκαιρία να ζητήσουν σαφήνεια σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο συμμορφώνεται με τον DMA. Πάντως, η Meta έκανε τη μειωμένη προσφορά στις ρυθμιστικές Αρχές νωρίτερα φέτος και τώρα βρίσκεται σε συζητήσεις με τις Αρχές Προστασίας Δεδομένων, συγκεκριμένα με την ιρλανδική εποπτική Αρχή, για το θέμα.
Οι χρήστες, οι οποίοι συναινούν να παρακολουθούνται, έχουν δωρεάν πρόσβαση, η οποία όμως χρηματοδοτείται από τα διαφημιστικά έσοδα. Επισημαίνεται ότι οι εταιρείες κινδυνεύουν να πληρώσουν πρόστιμα ύψους έως και 10% του ετήσιου παγκόσμιου κύκλου εργασιών τους για παραβιάσεις του DMA.
{https://youtu.be/W_yeCSb2tlk}