Spoilers από τις σειρές του DCU.
Το “Doom Patrol” ολοκληρώθηκε, το γνωρίζατε? Βέβαια, δεν είδαμε καλά καλά την σειρά στην Ελλάδα, οπότε οκαυ ίσως να μην το γνωρίζατε. Και κάπως έτσι όμως τελείωσε ο κύκλος σειρών του παλιού DCU.
Και εδώ έγκειται το πρόβλημα με τις τηλεοπτικές σειρές που βασίζονται σε κόμικς αυτές τις μέρες και το streaming γενικά… Για το έτος 2023, όχι μόνο υπάρχουν σειρές (και ταινίες, φυσικά) σχεδόν παντού που βασίζονται σε υπερήρωες και άλλους τύπους κόμικ, αλλά τα μέρη που μπορείτε να παρακολουθήσετε αυτά τα προγράμματα είναι τόσο διάχυτα τώρα που είναι σχεδόν αδύνατο να παρακολουθήστε τα πάντα, πόσο μάλλον παρακολουθήστε όλους τους τίτλους που θα θέλατε να τσεκάρετε ως μέλος της geek κοινότητας.
DC Universe: H συνδρομητική που δεν τα κατάφερε
Τα τελευταία χρόνια, αυτή η διάχυση των projects είναι ιδιαίτερα επιζήμια για το DC Universe, μεταφορικά και κυριολεκτικά. Θυμάστε την εφαρμογή streaming που ονομαζόταν “DC Universe”, η οποία κυκλοφόρησε το 2018; Μόλις και μετά βίας μας έρχεται στο μυαλό ανάμεσα στα διάφορα δράματα των πολλών streamers.
Αποτελούμενη από μια βιβλιοθήκη αρχειακών ταινιών DC, τηλεοπτικών σειρών και κόμικς, η εφαρμογή σχεδιάστηκε επίσης για να αποτελέσει το έδαφος εκκίνησης για νέα projects. Αυτό είναι το πηγάδι από το οποίο ξεπήδησε το εκκεντρικό “Doom Patrol”, όπως και οι σκοτεινοί “Titans”, το “Swamp Thing” και το “Stargirl”. Στο μέτωπο των κινουμένων σχεδίων, η αγαπημένη Young Justice ξαναζωντάψε, ενώ κυκλοφόρησε και η εξίσου αγαπημένη –αν και για διαφορετικούς λόγους– Harley Quinn.
Ήταν μια μικτή λίστα σειρών, αλλά υπήρχαν περισσότερα καλά παρά κακά. Ενώ οι Titans ξεκίνησαν με τον Dick Grayson να ανακοινώνει περιβόητα το «Fuck Batman!», η πραγματική αδυναμία της σειράς θα αποδεικνυόταν ότι δεν ήταν η τάση της να είναι edgy, αλλά ότι σε έναν κόσμο που έφτασε πλήρως διαμορφωμένος με υπερήρωες και κακούς να υπάρχουν ήδη εκεί – δεν κατάφερε ποτέ να αξιοποιήσει τις πραγματικές δυνατότητές της. Το “Swamp Thing” ήταν μια διασκεδαστική εξερεύνηση της πιο επικεντρωμένης στον τρόμο πλευρά του Σύμπαντος της DC, αλλά τελείωσε στην ακμή του μετά από μία μόνο σεζόν. Το “Young Justice” επιβράβευσε τους θαυμαστές που είχαν κάνει εκστρατεία για την επιστροφή του τα χρόνια μετά την πρόωρη ακύρωσή του στο Cartoon Network και η Harley Quinn γοήτευσε αμέσως όσους αναζητούσαν λίγο χιούμορ για ενήλικες.
Και μετά υπήρχε το “Doom Patrol”, βασισμένο σε μεγάλο βαθμό στο κόμικ του Grant Morrison και με την ιδιόμορφη και αξιαγάπητη ομάδα να είναι στο προσκήνιο. Συχνά ακούς τη λέξη «οικογένεια» να πετιέται όταν περιγράφεις σύνολα όπως αυτό, αλλά στην περίπτωση του Doom Patrol, το γεγονός ότι έμοιαζαν να τσακώνονται μεταξύ τους και να τα πηγαίνουν στραβά πιο συχνά από ό,τι έσωζαν κόσμο τους έκανε να αξίζουν περισσότερο αυτό το όνομα από τους περισσότερους.
Ως η τελευταία σειρά που κυκλοφόρησε στο streamer, η στρατηγική κυκλοφορίας του “Stargirl” να παίξει και στο The CW μαζί με το Arrowverse που τότε είχε αρχίσει να πέφτει, ήταν ένα σημάδι για το πως πήγαινε η συνδρομητική του DC Universe. Το 2021, η WarnerMedia έκλεισε την εφαρμογή, μεταφέροντας τον κινηματογράφο και τα τηλεοπτικά προγράμματά της στο HBO Max. Ορισμένα προγράμματα από τον αρχικό προγραμματισμό του DC Universe συνεχίστηκαν στο HBO Max, αν και το μέλλον αυτών των εκπομπών φαινόταν λιγότερο λαμπρό στο πολυσύχναστο τοπίο αυτής της εφαρμογής, όπου ξαφνικά είχαν πολύ πιο έντονο ανταγωνισμό να αντιμετωπίσουν. Αποδεικνύεται ότι ο Lex Luthor δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με το “House of the Dragon”.
Κρίση στο Arrowverses
Την εποχή που έκλεισε το DC Universe (θα επανακυκλοφορούσε ως συνδρομητικός ιστότοπος μόνο για κόμικς), το “Arrowverse” στο The CW είχε αρχίσει επίσης να τελειώνει.
Όλα ξεκίνησαν με το “Arrow” το 2012, με πρωταγωνιστή τον Stephen Amell να δημιουργεί σύντομα το πρώτο συνεκτικό σύμπαν της DC σε live action, αρκετά χρόνια πριν το Snyderverse επιχειρήσει να κάνει το ίδιο πράγμα στη μεγάλη οθόνη. Το spin-off “The Flash” έκανε το ντεμπούτο του το 2014, με πρωταγωνιστή τον Grant Gustin, η επιτυχία της Melissa Benoist στο “Supergirl” ήρθε το 2015, η απολαυστική ομάδα του “Legends of Tomorrow” ακολούθησε την επόμενη χρονιά και τα “Black Lightning”, “Batwoman” και “Superman & Lois” ήταν από τις τελευταίες σειρές του ρόστερ. Τα πολυδιαφημισμένα crossover μεταξύ των σειρών έγιναν επίσης ετήσιο γεγονός.
Το Arrowverse ήταν πάντα χαμηλού budget σε σύγκριση με τις ταινίες με υπερήρωες. Οι εκπομπές του CW σχεδιάστηκαν για να προσελκύουν ένα συγκεκριμένο δημογραφικό κοινό και να γίνονται για ένα βιώσιμο κόστος, γι’ αυτό πήραμε οκτώ σεζόν του Arrow, εννέα του The Flash και επτά (!) του Legends of Tomorrow. Απλώς δεν είναι δίκαιο να τα συγκρίνουμε άμεσα με, ας πούμε, τις εκπομπές του Disney+ της Marvel, οι οποίες αποτελούν συνέχεια των ταινιών MCU όχι μόνο στην ιστορία, αλλά και σε προϋπολογισμό και στυλ.
Αλλά η ομάδα πίσω από το Arrowverse κατάλαβε πώς να χτίσει ένα κοινό σύμπαν, αφήνοντας ταυτόχρονα άφθονο χώρο για κάθε σειρά να εξελίσσει το δικό της κόσμο. Σίγουρα, το κοστούμι του Grant Gustin μπορεί να μην φαίνεται τόσο κουλ όσο του Ezra Miller από τη σόλο ταινία του Flash, αλλά για ποια εκδοχή του χαρακτήρα πιστεύετε ότι οι άνθρωποι θα συνεχίζουν να μιλάνε σε λίγα χρόνια από τώρα; Αυτές οι εκπομπές άφησαν μεγάλο αντίκτυπο σε μια ολόκληρη γενιά θαυμαστών.
Δεν είναι ότι μια σειρά πρέπει να είναι μέρος ενός κοινόχρηστου σύμπαντος για να μας τραβήξει το ενδιαφέρον. Αλλά όταν ξεκίνησαν οι νέες σειρές του DC Universe και κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, φαινόταν να υπάρχει έλλειψη συνεκτικού οράματος στα υψηλότερα επίπεδα ηγεσίας της DC. Έτσι, μέχρι τη στιγμή που το Arrowverse άρχισε να εξαφανίζεται – το Arrow τελείωσε το 2020, το Supergirl το 2021, το Legends το 2022 και το The Flash νωρίτερα φέτος – δεν είχε δημιουργηθεί τίποτα βιώσιμο για να τα αντικαταστήσει. (Ενώ το Arrow και το Supergirl πέθαναν από «φυσικά αίτια», οι ακυρώσεις των άλλων εκπομπών φάνηκε να είναι αποτέλεσμα μιας απόφασης από ψηλά μετά τη συγχώνευση Warner Media/Discovery.) Οι εκπομπές του DC Universe πλησίαζαν ταυτόχρονα στο τέλος τους, με το Young Justice να κλείνει με ένα ακόμη cliffhanger, όπως ακριβώς ήταν όταν ακυρώθηκε την πρώτη φορά το 2013.
Αυτή την στιγμή, απομένει μόνο μία σειρά live action της DC στο The CW: το “Superman & Lois”, για την οποία οι παραγωγοί της θα σας πουν ότι δεν είναι καν μέρος του Arrowverse. Αλλά και αυτή θα μπει σύντομα στην τελευταία της σεζόν. Και η μοναδική σωζόμενη σειρά κινουμένων σχεδίων από την υπηρεσία ροής DC Universe είναι η “Harley Quinn”, η οποία μόλις πήρε ανανέωση για την 5η σεζόν.
Όλα σε μια υπηρεσία;
Το DC Universe απέτυχε και οι σειρές του δεν κατάφεραν ποτέ να μαζευτούν όλες σε ένα σπίτι. Δεν ξεχνάμε ότι συγχρόνως είχαμε μια σειρά Batman στο Fox (Gotham), σειρά Superman στο Syfy (Krypton) και εκπομπή για τον μπάτλερ του Batman στο Epix (Pennyworth). Αλλά η προσπάθεια ξαναγίνεται….
Το σύμπαν της live action DC δέχεται ένα δυνατό remake από τον James Gunn, με το reboot “Superman: Legacy” στους κινηματογράφους το 2025. Από την πλευρά της τηλεόρασης, ο Gunn έχει σχεδιάσει τις σειρές “Green Lantern”, “Booster Gold” και “Themyscira” (η πατρίδα της Wonder Woman), καθώς και μια σειρά για την Amanda Waller και την επιστροφή του John Cena με το “Peacemaker”.
Έχουμε επίσης ακούσει για ένα spin-off του “The Batman” του Matt Reeves για τον Penguin του Colin Farrell, καθώς και για μια σειρά Gotham PD ή/και Arkham, που επίσης βασίζεται στον κόσμο του “The Batman” και όλα αυτά κάτω υπό το ίδιο σπίτι, το HBO Max (που σε εμάς για την ώρα οι σειρές του προβάλλονται στο VodafoneTV).
Θα καταφέρουν οι νέες σειρές να αντέξουν τα χρόνια του “Arrowverse”; Μένει μόνο να δούμε πώς θα συνεχίσει αυτό το νέο κεφάλαιο της DC και αν θα είναι όσο δυνατή (παρά τις αστοχίες) ήταν η προσπάθεια του “The CW”.