X
Τρίτη, 27 Μαΐου, 2025
More

    Οι κινεζικές μετοχές ηλεκτρικών οχημάτων πέφτουν μετά τις μειώσεις των τιμών της BYD έως και 35%

    Οι κινεζικές μετοχές ηλεκτρικών οχημάτων πέφτουν μετά τις μειώσεις των τιμών της BYD έως και 35%

    Η BYD οδήγησε τις κινεζικές μετοχές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) σε πτώση στο Χονγκ Κονγκ σήμερα Δευτέρα (26.5.2025), καθώς οι επενδυτές είδαν τις σαρωτικές μειώσεις τιμών του γίγαντα αυτοκινήτων κατά 34% στα τέλη της περασμένης εβδομάδας.

    Οι μετοχές της νούμερο 1 μάρκας αυτοκινήτων που πωλείται στην Κίνα υποχώρησαν έως και 8,3%, ενώ οι ομοειδείς εταιρείες Li Auto, Great Wall Motor και Geely Automobile Holdings σημείωσαν πτώση άνω του 5% εν μέσω της ανησυχίας των επενδυτών για την εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στον κλάδο. Η BYD προσέφερε εκπτώσεις σε 22 από τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της που πουλάει στην Κίνα μέχρι το τέλος Ιουνίου, φουντώνοντας τις φλόγες ενός νέου πολέμου τιμών σε ολόκληρο τον κλάδο. Ενώ οι πωλήσεις EV έχουν συνολικά φθάσει σε νέα ετήσια υψηλά επίπεδα, η ανάπτυξη έχει επιβραδυνθεί. 

    Για να δώσουν ώθηση στην υποτονική καταναλωτική ζήτηση – που επιδεινώνεται από την ευρύτερη οικονομική δυσπραγία της Κίνας – οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο έχουν μειώσει τις τιμές των αυτοκόλλητων ετικετών.

    Ακόμα κι έτσι, τα αποθέματα στις αντιπροσωπείες τον περασμένο μήνα έφτασαν τα 3,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα ή 57 ημέρες απογραφής, το υψηλότερο από τον Δεκέμβριο του 2023, σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκε την περασμένη εβδομάδα η Ένωση Επιβατηγών Αυτοκινήτων της Κίνας.

    Οι αναθεωρήσεις της BYD περιλαμβάνουν τη μείωση της τιμής του Seagull hatchback στα 55.800 γουάν (7.780 δολάρια), μια μείωση 20% σε ένα μοντέλο που ήταν ήδη το φθηνότερο της αυτοκινητοβιομηχανίας και το οποίο είχε συγκεντρώσει παγκόσμια προσοχή για την τιμή του κάτω των 10.000 δολαρίων. Το υβριδικό sedan Seal με διπλό κινητήρα είδε την τιμή να μειώνεται κατά 34% ή κατά 53.000 γουάν στα 102.800 γουάν.

    Τους τελευταίους μήνες, η BYD προσπάθησε να εκκαθαρίσει τα αποθέματα παλαιότερων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν είχαν τα νέα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού – τα οποία η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι θα προστεθούν στα μοντέλα της δωρεάν.

    Η στροφή δεν ήταν χωρίς προβλήματα, πλήττοντας περαιτέρω τους αντιπροσώπους με τους οποίους συνεργάζεται. «Αν και ορισμένες από αυτές τις εκπτώσεις ισχύουν από τον Απρίλιο, η επίσημη ανακοίνωση στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα για το πόσο σκληρή είναι η τελική αγορά», έγραψαν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Morgan Stanley. 

    Οι τελευταίες περικοπές της BYD αναμένεται να έχουν αντίκτυπο, καθώς οι αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν περαιτέρω τις τιμές τους, μειώνοντας βαθύτερα τα ήδη λεπτά περιθώρια κέρδους. Η έντονη πίεση στην τιμολόγηση πιέζει τις κατώτατες γραμμές πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών, οδηγώντας σε αυξανόμενες οικονομικές απώλειες και στην ενοποίηση του κλάδου.

    «Αναμένουμε ότι οι ομότιμοι θα ακολουθήσουν τη μείωση των τιμών της BYD», έγραψαν οι αναλυτές της Citi Research, σημειώνοντας ότι η Chongqing Changan Automobile ανακοίνωσε έκπτωση μετρητών 25.000 γουάν για το μοντέλο Deepal S07 κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ενώ η Zhejiang Leapmotor Technologies προσάρμοσε τις τιμές για το C16 full-size crossover sport utility vehicle και το μεσαίου μεγέθους SUV C11.

    Η Citi εκτίμησε ότι μετά τις εκπτώσεις του Σαββατοκύριακου, η κίνηση των αντιπροσώπων της BYD μπορεί να αυξήθηκε κατά 30% έως 40% σε σχέση με την εβδομάδα. Εάν αυτή η επισκεψιμότητα μεταφραστεί σε πωλήσεις, οι όγκοι της BYD τον Μάιο θα μπορούσαν να διατηρήσουν την ανοδική τους πορεία.

    Ο όμιλος με έδρα τη Shenzhen σημείωσε τον καλύτερο μήνα πωλήσεων για το 2025 τον Απρίλιο, ένα ακόμη σημάδι ότι παρά τον ευρύτερο πόνο της βιομηχανίας, είναι σε καλό δρόμο για να πετύχει τον στόχο του για ολόκληρο το έτος των 5,5 εκατομμυρίων παραδόσεων. 

    Η BYD κερδίζει επίσης έδαφος στο εξωτερικό. Πούλησε περισσότερα EV στην Ευρώπη από την Tesla για πρώτη φορά τον περασμένο μήνα, ξεπερνώντας την αμερικανική μάρκα που επί μακρόν ηγείτο του τμήματος EV της ηπείρου. Χάρη στην καθετοποιημένη αλυσίδα εφοδιασμού της BYD – κατασκευάζει τις δικές της μπαταρίες και πολλούς από τους δικούς της ημιαγωγούς – και την εγχώρια κλίμακα, η οποία συμβάλλει στη μείωση του κόστους παραγωγής, ο αντίκτυπος του πολέμου των τιμών των αυτοκινήτων της Κίνας στον ισολογισμό της είναι πιο υποτονικός από ό,τι για ορισμένες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

    Το μικτό περιθώριο κέρδους της για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου ήταν περίπου 20% έναντι περίπου 16% για την Tesla, για παράδειγμα. Και τα καθαρά κέρδη της BYD το πρώτο τρίμηνο εκτινάχθηκαν στα 9,15 δισ. γουάν, ξεπερνώντας την Tesla σε ένα άλλο βασικό δείκτη. 

    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    spot_img

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ