X
Τρίτη, 1 Απριλίου, 2025
More

    Όλο το σχέδιο της διπλής αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων από τους πολίτες

    Όλο το σχέδιο της διπλής αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων από τους πολίτες

    Σχέδιο διπλή αξιολόγησης των υπηρεσιών και των υπαλλήλων του δημοσίου από τους ίδιους τους πολίτες έχει διαμορφώσει το υπουργείο Εσωτερικών με την κύρια αρμοδιότητα να βρίσκεται στα χέρια της υφυπουργού, Βιβής Χαραλαμπογιάννη.

    Στο σχετικό σχέδιο αξιολόγησης στο δημόσιο έλαβε προχθές (26.3.25) το πράσινο φως από το υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και θα έχει δύο βασικούς άξονες.

    Ο πρώτος άξονας θα προβλέπει την αξιολόγηση την οποία θα κάνει κάθε πολίτης μετά από μία συναλλαγή την οποία θα έχει σε μία υπηρεσία του δημοσίου.

    Ο δεύτερος άξονας θα προβλέπει την αξιολόγηση -με τη μορφή «δημοσκόπησης»- την οποία θα κάνουν 4 εκατομμύρια πολίτες για το σύνολο των «κλάδων» του δημοσίου.

    Πιο αναλυτικά:

    1. «Προσωποποιημένη» αξιολόγηση κάθε συναλλαγής με το δημόσιο

    Όσον αφορά τον πρώτο άξονα της αξιολόγησης θα εφαρμοστεί από τον Οκτώβριο του 2025 , θα αφορά πιλοτικά φορείς όπως τα ΚΕΠ, ο ΕΦΚΑ, η ΑΑΔΕ, η ΔΥΠΑ, αλλά και Νοσοκομεία και θα «τρέξει» ως εξής: Μετά από μία συναλλαγή ενός πολίτη με μία από τις παραπάνω δημόσιες υπηρεσίες, θα λαμβάνει (o πολίτης) από τον υπάλληλο ένα κωδικό, με τον οποίο θα μπαίνει σε μία ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα και θα αξιολογεί την υπηρεσία του οποίου παρασχέθηκε.

    Μετά την πιλοτική εφαρμογή στους παραπάνω φορείς, θα υπάρξει καθολική εφαρμογή για όλους τους φορείς του δημοσίου.

    2. Αξιολόγηση με τη μορφή «δημοσκόπησης»

    Όσον αφορά το δεύτερο άξονα της αξιολόγησης θα εφαρμοστεί ως εξής: Θα σταλούν mail σε περίπου 4 εκατομμύρια πολίτες, τα οποία θα περιλαμβάνουν ένα ερωτηματολόγιο σε σχέση με το βαθμό ικανοποίησης τους (από 1 έως 10) από όλους τους τομείς του δημοσίου, πχ μεταφορές, νοσοκομεία. Οι πολίτες θα μπορούν να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, πχ 1 μήνα.

    Τόσο ο ένας άξονας αξιολόγησης, ο «προσωποποιημένος» (με την έννοια ότι θα αφορά μία συγκεκριμένη συναλλαγή του πολίτη με μία συγκεκριμένη υπηρεσία και ένα συγκεκριμένο υπάλληλο), όσο και ο άλλος άξονας με τη μορφή «δημοσκόπησης» θα έχουν διαρκή και όχι εφάπαξ χαρακτήρα.

    Πιο συγκεκριμένα, η αξιολόγηση κάθε συναλλαγή του πολίτη με το δημόσιο θα «τρέχει» συνεχώς, ενώ η δημοσκόπηση εκτιμάται ότι θα τρέχει ανά εξάμηνο, δηλαδή δυο φορές το χρόνο.

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών του ΥΠΕΣ, το νέο σύστημα αξιολόγησης του δημοσίου από τους πολίτες θα βρίσκεται σε πλήρη πανελλαδική εφαρμογή γύρω στον Ιούνιο του 2026.

    Με βάση το αποτέλεσμα αυτής της διπλής αξιολόγησης θα μπορεί η κυβέρνηση να παρεμβαίνει πιο στοχευμένα τόσο σε όποιο τομέα, όσο και σε όποια υπηρεσία συγκεντρώνει τις περισσότερες αρνητικές αξιολογήσεις.

    Μάλιστα, η «προσωποποιημένη» αξιολόγηση των πολιτών ενδέχεται να παίξει ειδικό ρόλο και στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων κρίνοντας σε ένα ποσοστό και το βαθμό των προϊσταμένων υπηρεσιών αλλά και την επίδοση των υπαλλήλων τους, ειδικά στην περίπτωση που «εσωτερική» αξιολόγηση βρίσκεται σε αντίθεση με την «εξωτερική».

    Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να περάσει σχετική ρύθμιση στη βουλή που να συνδέει την «εσωτερική» αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων (βάσει του νόμου 4940/2022), με την «εξωτερική» δηλαδή εκείνη την οποία θα κάνουν οι πολίτες «προσωποποιημένα».

    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    spot_img

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ