ΟΛΘ: Ενημερώθηκε από το Υπερταμείο για τη ματαίωση του διαγωνισμού για τον Βόλο
Λόγους δημοσίου συμφέροντος επικαλέστηκε το Υπερταμείο για την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου.
Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ανακοίνωσε μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών ότι ενημερώθηκε από το Υπερταμείο (Growthfund) για την ακύρωση του διαγωνισμού του πρώην ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με την απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου συμμετοχής στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου Α.Ε. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, η ΟΛΘ είχε ανακηρυχθεί ως Προτιμητέος Επενδυτής.
Η εταιρεία έχει ήδη ζητήσει την επίσημη απόφαση από το Υπερταμείο και δεσμεύεται να επανέλθει με νέα ανακοίνωση για τις επόμενες κινήσεις της. Σε σχετική τοποθέτησή της, τονίζει ότι θα λάβει κάθε αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλιση των συμφερόντων της εταιρείας και των μετόχων της. Η απόφαση του Υπερταμείου εντάσσεται στη νέα στρατηγική διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας, η οποία διαμορφώνεται μετά την απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ από τον φορέα.
Η ακύρωση του διαγωνισμού έρχεται σε μια χρονική στιγμή όπου ο ΟΛΘ είχε επενδύσει σημαντικούς πόρους στη διαδικασία, ενώ το γεγονός ότι η απόφαση εντάσσεται σε ένα ασαφές πλαίσιο στρατηγικής του Υπερταμείου προκαλεί εύλογες ανησυχίες.
Το Υπερταμείο επικαλέστηκε «λόγους δημοσίου συμφέροντος» για την ακύρωση του διαγωνισμού, υποστηρίζοντας ότι η αναθεώρηση της στρατηγικής κρίνεται απαραίτητη λόγω των ζημιών που υπέστη το λιμάνι από την κακοκαιρία «Daniel» και της επικείμενης χρηματοδότησης έργων αποκατάστασης ύψους 9 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Ωστόσο, η απόφαση αυτή δημιουργεί την εντύπωση μιας αποσπασματικής και αντιφατικής προσέγγισης, καθώς μέχρι πρότινος η αποκρατικοποίηση παρουσιαζόταν ως το βέλτιστο μοντέλο για την ανάπτυξη του λιμένα.
Προβληματισμό προκαλεί και η γενικότερη κατεύθυνση που φαίνεται να λαμβάνει το Υπερταμείο μετά την απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς πλέον δηλώνει ότι θα εξετάσει την «αυτοτελή ανάπτυξη» του λιμένα Βόλου. Η ξαφνική αλλαγή στάσης γεννά ερωτήματα σχετικά με το αν υπάρχει σαφές και βιώσιμο στρατηγικό σχέδιο ή αν απλώς μετατίθεται η αξιοποίηση των δημόσιων υποδομών σε αβέβαιο μέλλον, με αποτέλεσμα να καθυστερούν κρίσιμες επενδύσεις.