Είναι ο φόβος και ο τρόμος των οδηγών. Και μόνο στην ιδέα ότι πρέπει να τη διασχίσουν λυγίζουν, αφού δεν πληροί καμιά προδιαγραφή ασφαλείας.
Ο λόγος για την κρεμαστή γέφυρα Alam στο Πακιστάν, που είναι αδιαμφισβήτητα η πιο επικίνδυνη του κόσμου.
Στο κινητό περνούν το 9% του χρόνου στο τιμόνι οι οδηγοί φορτηγών
Σκουριά, πρόκες και αναταράξεις
Κατασκευάστηκε το 1978 από Κινέζους και Πακιστανούς μηχανικούς, έχει μήκος 300 μέτρα και δεσπόζει πάνω από τον παραπόταμο Gilgit του ποταμού Ινδού, συνδέοντας τις περιοχές Gilgit και Baltistan.
Τα σημάδια γήρανσής της είναι εμφανή και ανησυχητικά. Σκουριά και πρόκες που ξεπροβάλουν από τα τις ξύλινες πλάκες δεν περνούν απαρατήρητα, ενώ οι αναταράξεις, ο τρομακτικός θόρυβος κατά τη διέλευση των οχημάτων και το ανύπαρκτο πλάτος του καταστρώματος έχουν αναγκάσει τους οδηγούς να εκφράσουν πολλές φορές την αγανάκτησή τους.
Για να καταλαγιάσει η οργή τους, οι αρμόδιους φορείς έχουν υιοθετήσει λύσεις, όπως η αστυνόμευση της γέφυρας ώστε να αποτρέπεται η κίνηση επί του καταστρώματος σε υψηλή ταχύτητα, αλλά και η απαγόρευση των οχημάτων που ζυγίζουν πάνω από 20 τόνους.
Ωστόσο, τα ατυχήματα είναι συχνό φαινόμενο. Χαρακτηριστικό είναι αυτό που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2014, όταν ένα τμήμα της γέφυρας «βυθίστηκε», εγκλωβίζοντας στις ξύλινες δοκούς ένα διερχόμενο φορτηγό.
Στο τελευταίο επέβαιναν δύο άνδρες οι οποίοι κατάφεραν να αποβιβαστούν από το όχημα και να διασχίσουν πεζή την τρομακτική γέφυρα.
«Ήταν θέμα χρόνου να συμβεί ατύχημα, δεδομένου ότι η γέφυρα δεν είναι σχεδιασμένη να εξυπηρετεί τις ανάγκες τόσο πολλών περιοχών για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα», είχε τονίσει χαρακτηριστικά ένας κάτοικος του Baltistan.
«Πρόκειται για τη μόνη γέφυρα που συνδέει το Baltistan με τη χώρα, και νομίζω πως θα έπρεπε να αντικατασταθεί με μια γέφυρα σκυροδέματος, εδώ και πολλά χρόνια», είχε υπογραμμίσει επίσης.