Παράταση της προθεσμίας εξέτασης των αιτήσεων εξώδικης επίλυσης φορολογικών διαφορών αποφασίστηκε με τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου για τη διακυβέρνηση δεδομένων και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία καθώς, για περίπου τρεις μήνες, η Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής δεν μπορούσε ουσιαστικά να λειτουργήσει, λόγω σοβαρών τεχνικών προβλημάτων που είχαν θέσει εκτός λειτουργίας την ηλεκτρονική πλατφόρμα υποστήριξής της.
Η αποκατάσταση της λειτουργίας της πλατφόρμας επήλθε στις 13 Μαρτίου 2025, γεγονός που οδήγησε στην ανάγκη επέκτασης του χρονικού πλαισίου εντός του οποίου η Επιτροπή μπορεί να εξετάσει τις αιτήσεις που είχαν ήδη κατατεθεί.
Σύμφωνα με την τροπολογία, επέρχονται τροποποιήσεις στην παράγραφο 6 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020, με βασική πρόβλεψη ότι η εξέταση των αιτήσεων εξώδικης επίλυσης ολοκληρώνεται το αργότερο έως την 31η Ιουλίου 2025 και τα πρακτικά εξώδικης επίλυσης εκδίδονται έως την 30ή Σεπτεμβρίου 2025, ημερομηνία κατά την οποία λήγει και η θητεία του Γενικού Προϊσταμένου, των μελών των Τμημάτων της Επιτροπής και των Γραμματέων. Αιτήσεις που δεν θα έχουν εξεταστεί μέχρι την 31η Ιουλίου 2025 θεωρείται ότι απορρίφθηκαν σιωπηρά.
Η ρύθμιση προβλέπει ακόμη ότι, για όσο διάστημα η υπόθεση εκκρεμεί ενώπιον της Επιτροπής, αναστέλλεται η εκδίκασή της ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ή του αρμόδιου τακτικού διοικητικού δικαστηρίου και διαγράφεται από το πινάκιο με πράξη του Προέδρου του δικαστηρίου. Ωστόσο, η αναστολή αυτή δεν καταλαμβάνει την προσωρινή δικαστική προστασία.