Σε επόμενη φάση, η χρήση του ψηφιακού πελατολογίου αναμένεται να καταστεί υποχρεωτική για το σύνολο της αγοράς, βάζοντας τέλος στην πιλοτική λειτουργία και εγκαινιάζοντας ένα νέο πρότυπο ψηφιακής εποπτείας.
Σε πλήρη λειτουργία τίθεται από σήμερα το νέο σύστημα της ΑΑΔΕ, το Ψηφιακό Πελατολόγιο, με πρώτο πεδίο εφαρμογής τον ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου. Συνεργεία, πλυντήρια, χώροι στάθμευσης και εταιρείες ενοικίασης οχημάτων γίνονται πλέον οι πρώτοι «πελάτες» της εφαρμογής, σηματοδοτώντας την έναρξη ενός νέου ψηφιακού ελέγχου στις συναλλαγές.
Σε επόμενη φάση, η χρήση του ψηφιακού πελατολογίου αναμένεται να καταστεί υποχρεωτική για το σύνολο της αγοράς, βάζοντας τέλος στην πιλοτική λειτουργία και εγκαινιάζοντας ένα νέο πρότυπο ψηφιακής εποπτείας.
Η νέα πλατφόρμα παρακολουθεί τις επισκέψεις και τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με βάση την καταγραφή των πινακίδων των οχημάτων κατά την είσοδο και την έξοδο από τις εγκαταστάσεις τους. Κάθε είσοδος θα πρέπει να συνοδεύεται από την έκδοση απόδειξης, η οποία στη συνέχεια θα διαβιβάζεται αυτόματα στην ΑΑΔΕ, συνδέοντας άμεσα την παρουσία του πελάτη με την τήρηση φορολογικών υποχρεώσεων.
Η εφαρμογή βρίσκεται ακόμη σε πιλοτική φάση, γεγονός που σημαίνει πως προς το παρόν δεν προβλέπονται πρόστιμα για μη συμμόρφωση. Ωστόσο, ήδη καταγράφονται αντιδράσεις από πλευράς επαγγελματιών, οι οποίοι κάνουν λόγο για πρόσθετο διοικητικό βάρος και επιπλέον κόστος, παρά το γεγονός ότι η ΑΑΔΕ διαβεβαιώνει πως η χρήση της εφαρμογής είναι απλή και σύντομα θα διευκολυνθεί περαιτέρω με την κυκλοφορία mobile έκδοσης.
Η σχετική εφαρμογή για κινητές συσκευές, που προγραμματίζεται να είναι έτοιμη έως τον Ιούνιο, θα επιτρέπει στον επαγγελματία να σαρώνει απευθείας την πινακίδα του οχήματος, καθώς και την απόδειξη ή το τιμολόγιο που σχετίζεται με τη συναλλαγή.
Με αυτό τον τρόπο, η ΑΑΔΕ θα αποκτά σε πραγματικό χρόνο πλήρη εικόνα για τον αριθμό των πελατών που εξυπηρετήθηκαν, τον όγκο των συναλλαγών και το ύψος του ΦΠΑ που πρέπει να αποδοθεί.