X
Πέμπτη, 3 Ιουλίου, 2025
More

    Ψηφιακό Πελατολόγιο: Τι ισχύει με την απεργία στα συνεργεία

    Ψηφιακό Πελατολόγιο: Τι ισχύει με την απεργία στα συνεργεία

    Συνεχιζόμενες απεργίες προχωρούν τα συνεργεία αυτοκινήτων με τους ιδιοκτήτες να αντιδρούν για το «Ψηφιακό Πελατολόγιο».

    Αναστάτωση επικρατεί μεταξύ των ιδιοκτητών οχημάτων σχετικά με τη λειτουργία των συνεργείων αυτοκινήτων, εξαιτίας της απεργίας που έχει κηρυχθεί ως αντίδραση στην ενεργοποίηση του Ψηφιακού Πελατολογίου από την ΑΑΔΕ.


    Πριν ακόμη ξεκινήσει επισήμως η κινητοποίηση, αρκετοί οδηγοί έσπευσαν να προγραμματίσουν νωρίτερα από το συνηθισμένο το καθιερωμένο σέρβις των οχημάτων τους, ενόψει των καλοκαιρινών διακοπών. Ωστόσο, πολλοί εξ αυτών διαπίστωσαν πως αρκετά συνεργεία συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά, παρά την κήρυξη της απεργίας.

    Η απεργία καλύπτει ένα ευρύ φάσμα συναφών επαγγελματικών δραστηριοτήτων, όπως:




    • Συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων
    • Φανοποιεία και βαφεία
    • Επιχειρήσεις εγκατάστασης ηχοσυστημάτων, συναγερμών και ηλεκτρονικών
    • Πλυντήρια και χώροι στάθμευσης
    • Εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών

    Εξαιρέσεις: Από την απεργία εξαιρούνται οι επιχειρήσεις ανακατασκευής κινητήρων (ρεκτιφιέ), καθώς οι υπηρεσίες τους δεν εμπίπτουν στις υποχρεώσεις του νέου ψηφιακού συστήματος.


    Τι είναι το Ψηφιακό Πελατολόγιο;

    Πρόκειται για μια νέα πλατφόρμα που καταγράφει και αποστέλλει σε πραγματικό χρόνο τις τεχνικές εργασίες που διενεργούνται σε οχήματα. Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, στόχος της εφαρμογής είναι η ενίσχυση της φορολογικής διαφάνειας και συμμόρφωσης. Το σύστημα ήδη εφαρμόζεται σε χιλιάδες επιχειρήσεις του κλάδου: συνεργεία, φανοποιεία, ηλεκτρολογεία, πλυντήρια, πάρκινγκ, εταιρείες ηχοσυστημάτων και ενοικιάσεων οχημάτων.

    Γιατί αντιδρούν οι επαγγελματίες


    Οι αντιδράσεις των επαγγελματιών είναι έντονες. Οι ιδιοκτήτες συνεργείων διαμαρτύρονται για την έλλειψη μεταβατικής περιόδου, την απουσία επίσημης καθοδήγησης και την ασαφή εφαρμογή του μέτρου, το οποίο –όπως υποστηρίζουν– απειλεί την επιβίωση μικρών και οικογενειακών επιχειρήσεων.

    Πολλοί σημειώνουν ότι δεν διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνική υποδομή ούτε το απαραίτητο προσωπικό για να υποστηρίξουν το νέο σύστημα. Η χρήση υπολογιστών παράλληλα με τις χειρωνακτικές εργασίες θεωρείται ανέφικτη σε πρακτικό επίπεδο. Επιπλέον, η ανάγκη για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού αποκλειστικά για τη διαχείριση της πλατφόρμας κρίνεται οικονομικά δυσβάσταχτη.

    Θέση των συνδικαλιστικών φορέων


    Η Ενιαία Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων, Μηχανημάτων και Μοτοσικλετών Ελλάδας αναγνωρίζει την ανάγκη ψηφιακού εκσυγχρονισμού, αλλά καταγγέλλει την εσπευσμένη εφαρμογή του μέτρου, χωρίς προετοιμασία και υποστήριξη, κάτι που –όπως επισημαίνει– ενδέχεται να οδηγήσει επαγγελματίες εκτός αγοράς.

    Παρόμοια είναι και η στάση της ΓΣΕΒΕΕ, η οποία κάνει λόγο για ένα ακόμη ψηφιακό «βάρος» που προστίθεται στα ήδη υπάρχοντα ηλεκτρονικά βιβλία (myDATA), τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και τα ψηφιακά δελτία αποστολής, εξυπηρετώντας αποκλειστικά τις ανάγκες της φορολογικής διοίκησης.

    Οι επαγγελματίες ζητούν:

    • Άμεση αναστολή της εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου
    • Παράταση και ριζική αναθεώρηση του πλαισίου εφαρμογής, ώστε να προσαρμοστεί στις δυνατότητες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

    Η στάση της ΑΑΔΕ

    Η ΑΑΔΕ υπογραμμίζει την ανάγκη ενίσχυσης της διαφάνειας και αναφέρει στοιχεία που καταδεικνύουν εκτεταμένη φοροδιαφυγή στον κλάδο: 67% στα συνεργεία, 60% στα πλυντήρια και 41% στους χώρους στάθμευσης. Παρά ταύτα, οι επαγγελματίες προειδοποιούν πως η επιβολή ψηφιοποίησης χωρίς μεταβατικά στάδια και υποστήριξη μπορεί να επιφέρει το αντίθετο αποτέλεσμα, οδηγώντας σε λουκέτα τις νόμιμες και υγιείς επιχειρήσεις του χώρου.

    Πηγή

    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    spot_img

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ