X
Τετάρτη, 16 Απριλίου, 2025
More

    Ρευστότητα στη ναυλαγορά εν μέσω πτώσης πετρελαίου και εμπορικής αβεβαιότητας

    Ρευστότητα στη ναυλαγορά εν μέσω πτώσης πετρελαίου και εμπορικής αβεβαιότητας

    Πτώση τιμών στο πετρέλαιο, ασταθές διεθνές εμπόριο και μεταβλητότητα στον ΟΠΕΚ+ προκαλούν αναταράξεις στη ναυλαγορά, δημιουργώντας προκλήσεις και ευκαιρίες.

    Αστάθεια και έντονη μεταβλητότητα χαρακτηρίζουν την παγκόσμια ναυλαγορά, καθώς η τιμή του πετρελαίου σημείωσε πρόσφατα πτώση σε χαμηλό σχεδόν τετραετίας, πριν ανακάμψει στα 64 δολάρια το βαρέλι.


    Η ανάκαμψη αυτή ήρθε έπειτα από την απόφαση του προέδρου Τραμπ να αναστείλει για 90 ημέρες τους αμοιβαίους δασμούς – με εξαίρεση την Κίνα – μια κίνηση που ανακούφισε προσωρινά τις αγορές. Ωστόσο, το τοπίο παραμένει ευμετάβλητο, υπό τη σκιά των αμφίρροπων αποφάσεων του ΟΠΕΚ+ και της επιβραδυνόμενης ζήτησης διεθνώς.

    Σύμφωνα με τον οίκο Gibson, η συνεχιζόμενη υποχώρηση των τιμών ενδέχεται να επηρεάσει την παραγωγή αργού στις Ηνωμένες Πολιτείες, ιδιαίτερα στον τομέα του σχιστολιθικού πετρελαίου. Όπως αποκαλύπτουν στοιχεία της Fed του Ντάλας, οι παραγωγοί στις περιοχές Permian και Eagle Ford χρειάζονται τιμές μεταξύ 61 και 62 δολαρίων ανά βαρέλι για να συνεχίσουν τις επενδύσεις σε νέες γεωτρήσεις. Καθώς τα υφιστάμενα πηγάδια γηράσκουν και αποδίδουν λιγότερο, η απουσία νέων γεωτρήσεων θα μπορούσε να οδηγήσει σε πτώση της παραγωγής, με σημαντικές επιπτώσεις για το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου από και προς τις ΗΠΑ.

    Παράλληλα, οι χαμηλότερες τιμές θέτουν σε δοκιμασία και τις αποφάσεις του ΟΠΕΚ+. Αν και η συμμαχία επιτάχυνε πρόσφατα την αύξηση της παραγωγής της, τα περισσότερα μέλη χρειάζονται υψηλές τιμές για να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους, γεγονός που θα μπορούσε να τους αναγκάσει να επανεξετάσουν τη στρατηγική τους. Παρόλα αυτά, η πτώση των τιμών μπορεί να δημιουργήσει προϋποθέσεις για αυξημένη ζήτηση, ιδίως από χώρες όπως η Κίνα, που ενδέχεται να επιδιώξουν ενίσχυση των αποθεμάτων τους – εμπορικών και στρατηγικών – εκμεταλλευόμενες την ευκαιρία.


    Αξιοσημείωτο είναι επίσης το ενδεχόμενο ενίσχυσης της πλωτής αποθήκευσης, ιδίως αν επικρατήσει το φαινόμενο contango, όπου οι τιμές των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης είναι υψηλότερες από τις τιμές spot. Παρόλο που τα παγκόσμια χερσαία αποθέματα βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, αυξάνοντας τη ζήτηση για αποθήκευση, η πλωτή αποθήκευση θα παραμείνει περιορισμένη μέχρι να απορροφηθεί η υπερβάλλουσα προσφορά σε χερσαίο επίπεδο.

    Ένας άλλος παράγοντας που ενδέχεται να αλλάξει τις ισορροπίες είναι η τιμή του ρωσικού αργού, η οποία έπεσε κάτω από το ανώτατο όριο που είχε θέσει η G7, επιτρέποντας δυνητικά τη συμμετοχή δυτικών πλοιοκτητών και παρόχων υπηρεσιών στις εξαγωγές της Ρωσίας, ιδίως από την Απω Ανατολή. Ήδη, οι ναύλοι των πλοίων του λεγόμενου «σκοτεινού στόλου» που εξυπηρετούν τη γραμμή Κοζμίνο – Βόρεια Κίνα παρουσιάζουν πιέσεις, μια εξέλιξη που θα μπορούσε να υπονομεύσει τη μέχρι τώρα κυριαρχία τους.

    Παρά τη ρευστότητα της κατάστασης, η φυσική αγορά δείχνει προς το παρόν να παραμένει σχετικά σταθερή. Όμως, όσο οι εμπορικές εντάσεις υφίστανται και οι απειλές δασμών παραμένουν στο προσκήνιο, οι προοπτικές για τη ζήτηση αργού και κατ’ επέκταση για τη ναυλαγορά θα συνεχίσουν να κινούνται σε θολό τοπίο.


    Όπως επισημαίνει η Gibson, η πτώση για τα δεξαμενόπλοια μπορεί να μη λάβει άμεση μορφή, αλλά να εξελιχθεί σε μια διακεκομμένη πορεία, ανάμεσα σε κύματα μεταβλητότητας, με τις ανισορροπίες μεταξύ προσφοράς και ζήτησης να παραμένουν ενεργές, δημιουργώντας τόσο προκλήσεις όσο και ευκαιρίες.

    Πηγή

    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    spot_img

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ